Yamaha BT 1100 Project

De ene koopt een mooi span, de ander bouwt iets. Maar een droomspan bouw je nog altijd zelluf. Vind ik.

Daar valt niets op af te dingen.
Ik ben op dat gebied een meedromer. Ik kan er van genieten als ik kijk naar een creatie van iemand die zijn droomspan heeft gerealiseerd.
 
het is niet mijn droom span maar als geld geen rol had in dit verhaal kocht ik op Dit moment dit span
full
 
het is niet mijn droom span maar als geld geen rol had in dit verhaal kocht ik op Dit moment dit span[afbeelding]

Ik heb 'm op het EGT gezien. De duitser die er mee was, was er niet erg over te spreken. Het was niet geschikt om te touren en het was gevaarlijk voor je rijbewijs....... _O-

Hij bood 'm mij aan om te kopen. €13.000. _O- _O- _O-

Verder was de man niet erg spraakzaam, ik denk dattie last had van de warmte ;)
 
maar volgens mij ben jij ook iets moois aan het bouwen. hoe staat het met jullie naaf besturing? die moet volgens mijn plaatje er nog wel bij komen. de droom zijspan
 
maar volgens mij ben jij ook iets moois aan het bouwen. hoe staat het met jullie naaf besturing? die moet volgens mijn plaatje er nog wel bij komen. de droom zijspan

Het ontwerp is klaar, nu hebben we even wat productietijd nodig. Zo her en der worden frees- en draaibank gereviseerd, zodat er spoedig verspaand kan worden! Zin an! (om naar te kijken ;) )
 
schreef ik eerder nog dat de motor wel heel erg graag rechts af wilde en dat het sterk afnam nadat ik een autoband achter had gemonteerd. is er nu gewoon een zeer stabiel en goed sturend span ontstaan. ik denk dat de banden en alles nu op elkaar zijn ingesleten. alleen het span wiel moet nog worden voorzien van een andere band maar verder ik ik echt zeer tevreden. ik weet alleen niet precies wat nu de juiste aanpassing was. maar goed ik ben zeer tevreden
 
helaas het kan ook mis gaan. driften door de bocht vindt ik echt het mooist aan zijspan rijden maar nu even niet. deze ochtend ging het mis. zijspan om gegaan ik 5m door de lucht en nu van alles kapot aan het span. Ik heb gelukkig niets buiten een kapotte ego. dus mensen Let op jongentjes moeten kunnen ravotten maar niet te gek.
 
helaas het kan ook mis gaan. driften door de bocht vindt ik echt het mooist aan zijspan rijden maar nu even niet. deze ochtend ging het mis. zijspan om gegaan ik 5m door de lucht en nu van alles kapot aan het span. Ik heb gelukkig niets buiten een kapotte ego. dus mensen Let op jongentjes moeten kunnen ravotten maar niet te gek.

Dan heeft je beschermengeltje heel goed werk gedaan. Succes met het herstelwerk. :)
 
Heel herkenbaar Bram....
Zo ging t mij toen ook met driften over de rotondes toen ik eenmaal dacht het allemaal wel te kunnen... Bij was t gevolg vol over een vluchtheuvel heen, dat bord uit de grond en schoorstangen doormidden, distributieriem deksel van de motor kapot, slag in t nokkenas tandwiel... En zelf gelukkig ook niks...


Het hoort bij t proces. Als je denkt t door te hebben gaat t nog even flink mis en daar leer je weer extra van ;)

Ik moet zeggen dat ik na een vro+ cursus op.lelystad ben gestopt met dat driften maar vanaf toen rotondes een versnelling hoger neem en ook veel sneller


Succes met t herstellen.
En ook ramp plaatjes zijn als ze goed aflopen leuk om te zien. Of heb je geen foto's gemaakt direct na de koprol?
 
bedankt voor jullie steun. vanavond zal ik een paar foto's maken van de schade. wat ook nog een cru is dat ik net plannen had gemaakt voor mijn volgende span. had al bijna een mooie fj1200 gekocht. Dit moet nu maar even wachten.
 
zet mij aan het denken.... driften en rotondes :X
gaat nog steeds goed :+ maar neem dit toch even mee in het volgende ritje ;)

voor 2 weken geleden ging ik nog over 3 wielen glijdend de hoek om..... was net even wat gladder door een beetje regen :o
 
stuurtje, koppelingshendel, opnieuw uitlijnen en daar ga je weer!

toch?

het is wel interessant om te kijken waardoor de vlucht verandert is (wat is er verbogen)
 
het span staat nu op de aanhangwagen en moet eerst worden bekenken door de verzekering. daarna gaan we plannen
 
Terug
Bovenaan Onderaan