Kawasaki Z300 of toch wat anders?

Hoi,
Ik ben geslaagd. Heb afgelopen Zaterdag een zwarte kawasaki Z300 gekocht in Soesterberg met de perfomance pakket. door de drukte zou het ongeveer 2 weken duren voordat ik hem ontvang maar dat vind ik geen probleem. Ik kan niet wachten tot hij hier is. ik denk dat ik nog wel wat aan zal passen aan de motor. een beetje klussen kan nooit kwaad. De man die hem en mij verkocht zei wel dat ik een boete zou krijgen als ik de DB killer eruit haal. Zelf hoef ik ook niet perse zonder db killer te rijden. hij zette hem aan en vond hem met die akra uitlaat al mooi klinken. Meteen compleet met kleren en alles erbij gehaald dus ik ben er helemaal klaar voor.
GR Chiel
 
Beste Chiel: van harte kerel met je nieuwe aanwinst.
Ook jij bent straks de trotse bezitter van een Z300.
Daar ga jij absoluut geen spijt van krijgen.
En die 2 weekjes wachten benne zo om, dus dat maakt de voorpret des te lekkerder.
Wat die DB killer betreft van je Akrapovic uitlaat daar kan die beste man wel eens gelijk aan hebben.
Ik en wat anderen hebben er over dat onderwerp al wat over geschreven in dit Topic en de meningen zijn ietwat verdeeld.
Geeft helemaal niets uiteraard, want een elk is voor zijn eigen daden verantwoordelijk.
Ondanks dat ik het geluid van de Akra zonder DB nog niet heb laten meten bij onze wets-vrienden, heb ik de DB killer er zonet toch maar weer terug ingeplaatst.
Ik heb afgelopen middag namelijk een heerlijke rit door de achterhoek heen gemaakt en daar gaf dat gebler geen enkel probleem.
Maar eenmaal terug in het dorps-centrum gingen veel nekken alweer om als ik voorbij kwam rijden.
Het is zonder de DB killer een machtig mooi geluid, maar toch net effe iets te gek.
Het wordt dan gelijk ook meteen een blikvanger.
Ze zeggen: loud pipes saves lives, maar in mijn geval meer last van blikken van mensen die denken: daar heb je er weer zo'n ene met die assiociale herrie.
Nou kan ik daar nog mee leven, maar toen er vanmiddag een jutte bak achter me reed, kneep ik em lichtelijk.
Dus ik ben eruit: de DB killer blijft erin.
Geen gedoe met teveel herrie of de kans om toch een prent van 370 euro te krijgen door een overijverige diender.

Overigens ben ik het roerend eens met Jesse: de Z300 rijd heerlijk en zalig.
Afgelopen middag dus flink end lopen toeren en wat een feest die motor.
Hoge of lage toeren, ze slikt het allemaal.
Stuurgedrag is fenomenaal en bochtjes zijn een belevenis.
Ze rijdt ook nog eens lekker zuunig: 1 op 25 rijd ik met haar.
Dat benne ook nog eens leuke waardes als je nadien weer mot tanken.
Met een glimlach reken je af bij de pompbediende.
Z300: wat een feest.
Vr Gr E
 
Laatst bewerkt:
Bedankt! Dat klinkt inderdaad goed als ik het zo hoor van iedereen.
Gelijk heb je. ik zou die DB killer er maar inhouden. 370 euro is niet niks en dat zou toch zonde zijn als ze je dan betrappen. ik kom de politie vaak zat tegen dus ik ga het zeker niet riskeren nu.

Goed om te horen dat je er nog altijd evenveel plezier van beleeft!
 
Hoi,
Ik ben geslaagd. Heb afgelopen Zaterdag een zwarte kawasaki Z300 gekocht in Soesterberg met de perfomance pakket. door de drukte zou het ongeveer 2 weken duren voordat ik hem ontvang maar dat vind ik geen probleem. Ik kan niet wachten tot hij hier is. ik denk dat ik nog wel wat aan zal passen aan de motor. een beetje klussen kan nooit kwaad. De man die hem en mij verkocht zei wel dat ik een boete zou krijgen als ik de DB killer eruit haal. Zelf hoef ik ook niet perse zonder db killer te rijden. hij zette hem aan en vond hem met die akra uitlaat al mooi klinken. Meteen compleet met kleren en alles erbij gehaald dus ik ben er helemaal klaar voor.
GR Chiel

Ah, bij MVM! :)
En als zij de killer er voor jou uit zouden halen, krijgen ze een veel dikkere boete ivm dat het dan een milieu-delict is. 2 weken wachten... duurt lang! Zijn we al 2 weken verder?
 
Ha ha ha ha, maar goed dat we allemaal een andere insteek hebben wat tijdsbeleving betreft.
2 weken zijn voor mij als een paar dagen gevoelsmatig die zo om zijn.
En hoop dat dat voor Chiel ook zo is.
Chiel heeft in elk geval wel een prachtig motorseizoen voor de boeg.
Want de lente begint pas amper.
Zomer en najaar kunnen nog heel veel plezier geven voor de motorritjes.

Trouwens.......ben ik dan werkelijk 1 van de weinigen die alleen maar Shell V-power 98 octaan tankt met mijn Z300?
Want doe niks anders meer in miene brommert.
Apparaat rijdt er fantastisch op en zou niet meer terugwillen naar Euro 95.
Vr Gr E
 
Zo.......afgelopen ochtend miene groene parel eens goed onder handen genomen.
Na een flinke poetsbeurt ziet zij er weer showroomshine uit.
Laat het zonnetje maar schijnen, dan gaan we er weer flink van genieten.
Vr gr
 
De eerste paar dagen duurde zo lang naar de aankoop. ik kon maar aan een ding denken eigenlijk. Nu valt het wel mee. Paar vrij dagen voor de boeg en die gaan altijd snel voorbij. niet aankomend maar volgend weekend hoop ik hem te krijgen. Ik wacht nog tot ze contact op nemen voor de precieze datum

Gr Chiel
 
Hoi Chiel.
Wat goed zeg, dus dan laat de Z300 niet lang op zich wachten.
Dat wordt genieten straks.
ik mag aannemen dat dit je allereerste motorfiets wordt?
En je bent bekend met hoe te doen wat betreft correct inrijden ervan?
Kwestie van de 1ste 1000 kilometer even met beleid de toeren handhaven en eenmaal daarna wordt het feest.
Veel op en af schakelen zodat alles lekker op elkaar kan inlopen.
Dus de 1ste 1000 kilometer zou ik lange stukken op de snelweg zekers vermijden.
Je gaat in elk geval een mooi motorseizoen beleven.
Vr gr Erwin
 
Helaas komende dagen kakt het mooie weer wat in.
Zelfs met de paasdagen schijnt het niet echt over te houden.
Ik hoop Chiel, dat jij van de zomer naar die Z300 meeting wilt komen.
Altijd gezellig om een frietje of iets anders te happen als we bij een Mac Donalds afspreken.
Ook de ervaringen uitwisselen over onze Z300 motoren is zeer vermakelijk.
Mag ik vragen: rijdt jij straks met leren motorkleding of ben jij meer van de kunststof kleding?
Vr Gr Erwin
 
Hoi Erwin.

Hij heeft 1500 op de teller staan precies. hij is dus al goed ingereden. voorderest heeft hij niks geleden omdat een oudere man hem had gekocht maar na een aantal maanden toch besloot voor een zwaardere motorfiets. hij heeft hem dus meteen weer verkocht aan de garage waar hij hem gehaald had. Inderdaad. aankomende tijd wat minder weer maar dan kan ik nog even wat zaken afronden met examens van school zodat ik daarna lekker kan rijden. Ik heb momenteel kunstof kleding gehaald. Als ik de motor kocht kreeg ik ook 20 procent korting op de kleding dus ik heb mezelf meteen er goed in gezet. De verkoper zei ook al dat ik later toch nog van alles qua kleding bij zou halen maar voor nu is het een goed begin. Lijkt me leuk om naar z'n meeting te komen. hoorde dat er afgelopen week ook zoeits was in Apeldoorn.

Gr Chiel
 
Hoi Chiel.
Oke, een Z300 met net de kop eraf.
Goed gedaan, want zo'n ene had ik er ook verleden jaar.
Inrijden is dan inderdaad niet echt meer nodig.
Wat een geluk met die korting op kleding, dat was dus een mooie deal voor je.
Je boft ook met het minder mooie weer, want je hebt je Z300 nog niet dus mist niks.
Dat in Apeldoorn was een soort van Kawasaki dag ofzo bij een motordealer.
Niet zoiets als een meeting hoor, maar meer om te kunnen proefrijden op Kawa demo modellen en er stond een stand met informatie over veren las ik.
Ik hoop dat we van de zomer een mooie dag kunnen plannen om eens elkaar te treffen.
Wellicht dat Monomuis dan ook kan langskomen met zijn ER-6 want ook dat is een mooie fiets vind ik.
Wens ik jullie allen een heel mooi Paasweekend en hopelijk vallen de buien mee.
Geniet ervan ondanks het knake weer.
Vr Gr Erwin
 
Vorig jaar was bij MVM ook een driedaagse met alle Kawa-modellen.
Met 1500km idd ingereden, scheelt weer rustig aan doen. Inrijden is niet leuk, hoe kleiner de cilinderinhoud, hoe vervelender.

Morgen hoop ik even op een BMW G310 te stappen, fijn Paasweekend. :)
 
Hoi Monomuis.
Gaaf dat jij die BMW G310 kunt testen.
Hoor graag hoe dat verlopen is.
Zal duimen dat je er droog weer bij hebt, want het wordt onstuimig met Pasen.
Genietse.
Vr gr E
 
Is gewoon bij de dealer, daar staan ze sinds vandaag. Bij De importeur moet ik 'm dit jaar ook nog eens meenemen. Jij kan dus ook naar een dealer gaan en rijden.
 
Laatst bewerkt:
Is gewoon bij de dealer, daar staan ze sinds vandaag. Bij De importeur moet ik 'm dit jaar ook nog eens meenemen. Jij kan dus ook naar een dealer gaan en rijden.

Dat zal vandaag nog wel niet lukken, want de kentekens zijn nog niet binnen. Woensdag op zijn vroegst, wist een dealer mij te vertellen. Ik ga er zeker ook een proefrit op maken,en als die goed bevalt dan ruil ik de Inazuma er op in. Want die is ook alweer versleten. O-) O-)
 
Inazuma: heb ik even op gegoogled.
En kwam uit op: Suzuki Inazuma 250cc
Leuke fiets en nog nimmer in het echt mogen zien rijden.
Schaars goed dus.

Had laatst al zitten You Tuben naar die BMW G310.
Leuk apparaat, maar vraag me af wat het nou aan meerwaarde heeft ten opzichte van de Z300.
Even los van het blauw/witte logo uiteraard.
Persoonlijk vind ik de Z300 er optisch gelikter uitzien dan de BMW.
Maar smaken zullen uiteraard verschillen.
Proefrijden op die BMW G310 gaat em niet worden voor mij.
Zit een BMW dealer in de omtrek, maar die gasten zijn zo vreselijk verwaand en uit de hoogte, dat ik daar niet meer kom.
Al zou ik morgen de loterij winnen van een paar ton, dan koop ik daar nog geen BMW motorfiets.
Ben er ooit eens wezen kijken en kwam toen aanrijden met mijn Honda CB125F.
Ik werd nog net niet weggekeken, maar ze gaven me het gevoel van wat komt daar aanzetten op die Jappe bak.
Wat een verschrikkelijke motorzaak is dat.
Vr Gr E
 
Laatst bewerkt:
Idd geen demo. Stonden wel in de showroom. Heb ik dat nieuwsbericht dus verkeerd begrepen. :(
Die G310 is wel netjes afgewerkt, gemaakt in India door TVS, maar wel de Duitse kwaliteitscontrole.
Binnenkort dan maar rijden. Mag je niet vergelijken met een twin.

Hoeveel heeft je Inazuma gelopen, eip?

Edit: in nieuwsbericht stond toch echt dat er vandaag gereden kon worden. Lag het gelukkig niet aan mij.
 
Laatst bewerkt:
Idd geen demo. Stonden wel in de showroom. Heb ik dat nieuwsbericht dus verkeerd begrepen. :(
Die G310 is wel netjes afgewerkt, gemaakt in India door TVS, maar wel de Duitse kwaliteitscontrole.
Binnenkort dan maar rijden. Mag je niet vergelijken met een twin.

Hoeveel heeft je Inazuma gelopen, eip?

Edit: in nieuwsbericht stond toch echt dat er vandaag gereden kon worden. Lag het gelukkig niet aan mij.


Hallo Monomuis,

De Inazuma heeft nu zo,n 14400km gelopen, en hij doet het nog zeer goed. ik heb er wel over na gedacht om hem in te ruilen voor een G310R maar ik moet eerst maar zien hoe de proefrit uitpakt, ik ben bang dat hij niet zo lekker rijdt als de Inazuma, kwa soepelheid bedoel ik dan. :Y

Groeten Eip.
 
Laatst bewerkt:
Oh die is net ingereden! :)
De G310R zal idd wat minder soepel rijden, maar wel ietsje meer vermogen.
En ietsje sneller, tenminste, ik kreeg de Inazuma niet boven de 140km/u. Weet niet wat jij hebt gehaald?
 
Zijn er ook ninja 300's welkom op de meet of moeten jullie daar niks van hebben? :P
Heb nu een maandje deze motor en wat is het lekker sturen met dit weer :]
Ik heb nog getwijfeld toen ik een zwarte z300 bij de dealer zag staan want die zag er ook mooi uit, maar uiteindelijk toch voor het model met kappen gegaan omdat het wat beter bij mij past. Qua prestaties en geluid lijkt het me dat een ninja 300 en een z300 niet verschillen onderling toch? Ik heb er namelijk ook een akra onder zitten maar deze is een nieuwer model, van 2016. Na wat rondvragen blijkt het nogal een gedoe te zijn om de DB killer eruit te halen tot mijn teleurstelling want ik had graag gehoord hoe dat nou klinkt. Misschien als ik aanwezig ben op een meet dat ik dat alsnog kan horen en dan hopen dat er over een tijdje wat op is gevonden om de killer eruit te halen. Paddockstand en bobbins zijn vandaag ook besteld want heb al twee keer onhandig mijn ketting gesmeerd en met de motor door de hele tuin heen gelopen om hem om de 30 centimeter weer op de kickstand te zetten :+
 
Oh die is net ingereden! :)
De G310R zal idd wat minder soepel rijden, maar wel ietsje meer vermogen.
En ietsje sneller, tenminste, ik kreeg de Inazuma niet boven de 140km/u. Weet niet wat jij hebt gehaald?

145km/u. met de wind mee, maar dan staat de naald van de toerenteller iets in het rood. Ik heb een filmpje op YouTube gezien, van de G310R die 154km/u liep. Ik ga eerst een proefrit maken, en dan zie ik wel weer. :Y
 
Hoi DrDai
Wat mij betreft benne de Ninja's 300 ook welkom hoor.
Is toch feitelijk zelfde blok en onderbouw als een Z300?
Ook een mooie fiets, alleen moet je wel van dat soort type houden.
Dus helemaal voorzien van volledige beplating.
Ik begrijp alleen niet dat jij zoveel moeite hebt om de DB killer uit je Akra te krijgen.
Bij die van mij is het werkelijk een fluitje van een cent om de DB killer eruit of weer erin te steken.
Kwestie van 1 boutje losdraaien en kan dan de DB killer er met behulp van een tangetje of zelfs met de hand zo uit wrikken.

Wellicht heb jij dan niet precies dezelfde Akra als die onder een Z300 ligt.
Zou dan ook jouw geluid anders klinken?
Een paddockstand is inderdaad een zeer handig item.
Niet alleen voor de ketting te smeren maar zelf gebruik ik em ook als de Z300 wordt gepoetst.
Mag ik vragen welk smeermiddel jij gebruikt om de ketting van je Ninja 300 mee te smeren?
En tank jij Euro 95, of net als ik alleen maar Shell V-power 98?

Wellicht treffen we ook jou tzt op die Z300 meeting en dan praten we wel verder.
Fijne Pasen en vandaag een schappelijke dag.
Morgen op 2e paasdag wordt het beduidend minder met veel regenkans.
Pak je dag vandaag indien je nog gaat rijden zou ik dan maar zeggen.
Vr Gr E
 
De type akra is hetzelfde voor de ninja en z, daar dat ook op de doos en in het boekje staat. Dat die van mij er niet makkelijk uit is te halen komt dus omdat het een nieuw model is. Heeft te maken met euro4 reglementen. Komt erop neer dat ze het moeilijker moeten maken om de DB killer eruit te halen, of zoals ze het zelf zeggen niet eruit te halen zonder schade toe te brengen aan de demper zelf. Je moet er namelijk in boren wil je hem eruit halen.
Om de ketting te smeren gebruik ik een kwast/tandenborstel en wit vet, van motorex. Misschien duurt het langer dan een spuitbus maar ik ben evengoed in 5-10 minuutjes klaar. De laatste keer heb ik ook de hele ketting schoongemaakt en daarna opnieuw ingevet. Van buiten blinkt het nu echt heel mooi en bovenop en de rollers klein laagje vet. Of de buitenksnt lang blijft blinken moet ik nog wel zien. Ik heb pas 3 keer getankt, tot nu toe steeds 95 maar dacht er toevallig vandaag aan om morgen even langs de shell te gaan om v-power te tanken. Of ik dat steeds ga doen weet ik nog niet, ik wil er wel echt wat van merken dat het beter is en daar geloof ik nog niet zo in. Merk jij wel duidelijk verschil dan? Heb toevallig vandaag de hele dag met een knipperend brandstoflampje gereden en nog niet getankt, wilde proberen of ik de 400 km kan halen op 1 tank. Als het laatste balkje begint te knipperen zit er nog 3,8 liter in trouwens. Morgen dus even wat v-power tanken en ik zal je mijn bevindingen laten weten. Vrolijk Pasen en vandaag wordt er zeker nog even een ritje gemaakt. En mij zal je zeker zien op de meet, maar dat zien we tegen die tijd dan wel.
 
Idd geen demo. Stonden wel in de showroom. Heb ik dat nieuwsbericht dus verkeerd begrepen. :(
Die G310 is wel netjes afgewerkt, gemaakt in India door TVS, maar wel de Duitse kwaliteitscontrole.
Binnenkort dan maar rijden. Mag je niet vergelijken met een twin.

Hoeveel heeft je Inazuma gelopen, eip?

Edit: in nieuwsbericht stond toch echt dat er vandaag gereden kon worden. Lag het gelukkig niet aan mij.

Heb vrijdag een nieuwsmeelbrief van BMW NL ontvangen (rij nu nog op een F 800 S)
Niet dat ik dan kon, moest werken, maar ik las eerst ook dat er 15 april gereden kon worden, maar bij nadere beschouwing staat er kort samengevat: Ze staan in de showroom, vraag online proefrit aan, dusss nergens staat 15 april rijden, er staat: ze STAAN 15 april in de showroom.

Zo werkt dat bij die snelle reclamejongens, je blijft erin trappen als je niet de tijd neemt alles tot achter de komma doorgronden wat er nu letterlijk staat.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan