'T Zwolletopic #42! weinig l*llen, nog minder rijden :-)

Gistermiddag nog even over de IJsseldijk gereden vanaf Hattem richting Welsum, helaas hebben ze nu de dijk zo verlegd dat het echte bochtenwerk er wel uit is :N . Jammer, ik ben er bij Heerde maar afgegaan en Welsum niet eens bereikt. -O-


Idd, dat eerste stuk was wel leuk ook met die krappe bochten.

Hoe is het met het grind? vorig jaar waren ze vrij royaal met heel grof grind/stenen in de berm gooien in de bochten. Deze worden er natuurlijk uit gereden door de koekblikkers en zie je pas liggen als je de bocht al in bent met die hoge struiken.
 
Er lag op dat moment weinig grof grind maar als ik zie dat ze volop bezig zijn met de wegwerkzaamheden ben ik er wel bewust van dat er hier en daar veel kan liggen. Ook ligt er meestal veel zand, dus dan is het echte plezier er wel vanaf ;)
Maar de hoge struiken zijn ook weg dus de bochten zijn allemaal wel overzichtelijk nu, tenminste tot aan het moment dat je linksaf moet naar Welsum zodra je de nieuwe 'brug' over bent.

Ze zijn nogsteeds druk bezig, onder andere met het aanleggen en aansluiten van toegangswegen van en naar de dijk. Op het moment dat ik er reed was op dat moment het grootste gevaar dat het werkverkeer (lees: shovels, walsen, kranen,etc.) je zien op het moment dat je ze passeert en zij aan het werk zijn.
 
Ben er vanmiddag ook langsgereden, maar de bouwbedrijven waren ook naar het avondeten.
De paar bochtjes aan de kant van Wapenveld zijn nu beperkt tot 1 mooie die nu wel overzichtelijk is en mooi asfalt.
De rest is redelijk same old same old.

Ik vind het nog altijd een mooie weg om te rijden, al doe ik dat nog maar weinig in het weekend vanwege alle coureurs die mensen met petjes en camera's aantrekken. Voor mij was het een maandje geleden op z'n mooist, rustig net tegen de avond, prachtige zonsondergang over de weilanden aan de ene en de IJssel aan de andere kant. Heerlijk om zo van het werk naar huis te rijden.
 


Idd, dat eerste stuk was wel leuk ook met die krappe bochten.


Hoe is het met het grind? vorig jaar waren ze vrij royaal met heel grof grind/stenen in de berm gooien in de bochten. Deze worden er natuurlijk uit gereden door de koekblikkers en zie je pas liggen als je de bocht al in bent met die hoge struiken.
Was aardig teleurgesteld toen ik erachter kwam dat ze die bochtjes eruit hadden gehaald. Vond dat eigenlijk het leukste stukje. '(

Daar bij Veessen vind ik nog niet zo erg, was toch een redelijk saai stukkie.
Vorige week zondag ook nog gereden, wel rustig want de politie was weer volop aanwezig. :9
 
Hoi mensen,

Ik woon sinds een paar jaar in W'veld, I know I know :P Maar nog niet echt kunnen aarden of peoples gevonden om samen mee te rijden.
Ik ben van buikschuivers naar een chopper gegaan, tegenwoordig dus lekker ploffend door het leven :)

Is het zinvol om is een keer mee te gaan met jullie? Meeste berichten die ik lees hier gaan over snelheid en bochtenwerk, dus niet echt in het straatje van een rond ploffende chopper denk ik :D
Werd laatst ook ingehaald bij Elburg door een groepje voor een onoverzichtelijke bocht, tegen het verkeer in en links van een verkeersheuvel. Dat soort dingen heb ik wel een beetje gehad :)

Don't shoot, just asking :)

Edit: Ik bespeur hier en daar wat KL geneuzel, voor de beeldvorming ben ik ook ondertussen zo'n 16jaar voor boom aan het acteren |( (Misschien leuke toevoeging, klikt altijd wel namelijk).
 
Laatst bewerkt:
Aardig stil hier weer, iedereen aan het rijden? :9
Zo ongeveer wel ja. :]

Straks wat vaker nu ik afgelopen vrijdag mijn eerste motor (Yamaha FZ6 S) heb opgehaald bij TT Motoren.
Ongeveer 5 maandjes een CBR600 F1 van een kameraad in de schuur gehad maar dat voelde voor mij niet goed aan (...tijdens het rijden _O- ).

Echt veel mooie motorroutes in de omgeving ken ik nog niet echt. Hooguit dat wat ik al eerder met motorrijlessen heb gereden, dus wie weet sluit ik een keer aan O-)
 
Hoi mensen,

Ik woon sinds een paar jaar in W'veld, I know I know :P Maar nog niet echt kunnen aarden of peoples gevonden om samen mee te rijden.
Ik ben van buikschuivers naar een chopper gegaan, tegenwoordig dus lekker ploffend door het leven :)

Is het zinvol om is een keer mee te gaan met jullie? Meeste berichten die ik lees hier gaan over snelheid en bochtenwerk, dus niet echt in het straatje van een rond ploffende chopper denk ik :D
Werd laatst ook ingehaald bij Elburg door een groepje voor een onoverzichtelijke bocht, tegen het verkeer in en links van een verkeersheuvel. Dat soort dingen heb ik wel een beetje gehad :)

Don't shoot, just asking :)

Edit: Ik bespeur hier en daar wat KL geneuzel, voor de beeldvorming ben ik ook ondertussen zo'n 16jaar voor boom aan het acteren |( (Misschien leuke toevoeging, klikt altijd wel namelijk).
Welkom! :)

Aardig stil hier weer, iedereen aan het rijden? :9
Zo ongeveer wel ja. :]

Straks wat vaker nu ik afgelopen vrijdag mijn eerste motor (Yamaha FZ6 S) heb opgehaald bij TT Motoren.
Ongeveer 5 maandjes een CBR600 F1 van een kameraad in de schuur gehad maar dat voelde voor mij niet goed aan (...tijdens het rijden _O- ).

Echt veel mooie motorroutes in de omgeving ken ik nog niet echt. Hooguit dat wat ik al eerder met motorrijlessen heb gereden, dus wie weet sluit ik een keer aan O-)
Gefeliciteerd met de nieuwe motor, hopelijk word er dit jaar wel wat meer georganiseerd/afgesproken dan vorig jaar. Heb vorig jaar maar één ritje gehad. :9

Aardig stil hier weer, iedereen aan het rijden? :9

Was het maar waar :/
Motor niet in orde? -O-
 
Was aardig teleurgesteld toen ik erachter kwam dat ze die bochtjes eruit hadden gehaald. Vond dat eigenlijk het leukste stukje. '(

Daar bij Veessen vind ik nog niet zo erg, was toch een redelijk saai stukkie.
Vorige week zondag ook nog gereden, wel rustig want de politie was weer volop aanwezig. :9


Die nieuwe bocht is wel mooi geworden, maar verder wel jammer..
Ik was al verkeerd gereden na die grote brug. De zalkerdijk vertrouw ik niet meer qua politie..
 
Motor niet in orde? -O-

Nope, de ene heb ik als opknapper gekocht (diversion900) en staat nog altijd in dezelfde staat op de heftafel, de andere hield het vorige week voor gezien met ofwel een kapotte dynamo, ofwel de spanningsregelaar, of misschien toch een bedradings-issue... Ik gok dat ik nu toch eerst de 900 ga opknappen en dan weer verder kijk naar de 600, maar voor nu gaan er al wat mooie rijdagen verloren :/
 
Nope, de ene heb ik als opknapper gekocht (diversion900) en staat nog altijd in dezelfde staat op de heftafel, de andere hield het vorige week voor gezien met ofwel een kapotte dynamo, ofwel de spanningsregelaar, of misschien toch een bedradings-issue... Ik gok dat ik nu toch eerst de 900 ga opknappen en dan weer verder kijk naar de 600, maar voor nu gaan er al wat mooie rijdagen verloren :/

Ik ken dat met die opknappers |( De Honda 500 staat nog steeds op blokjes hout in de schuur :X Gelukkig kan ik op de andere opknapper gewoon nog wel rijden :]
 
Die nieuwe bocht is wel mooi geworden, maar verder wel jammer..
Ik was al verkeerd gereden na die grote brug. De zalkerdijk vertrouw ik niet meer qua politie..
Zowat elke weg die geliefd is bij motorrijders is niet te vertrouwen, als je de politie volgt op Twitter/Facebook zie je dat elke keer als het weer mooi weer is iemand zijn rijbewijs wel weer kwijt raakt..

Alleen bochtjes doe ik nog beetje op snelheid, voor de rest kalm aan. Wat soms nog wel lastig is met het Nederlandse landschap en snelheid restricties, zelfs als je op een 60pk brommer zit. :9
 
Zowat elke weg die geliefd is bij motorrijders is niet te vertrouwen, als je de politie volgt op Twitter/Facebook zie je dat elke keer als het weer mooi weer is iemand zijn rijbewijs wel weer kwijt raakt..

Alleen bochtjes doe ik nog beetje op snelheid, voor de rest kalm aan. Wat soms nog wel lastig is met het Nederlandse landschap en snelheid restricties, zelfs als je op een 60pk brommer zit. :9


Laatst met een mooie zondag de Zalkerdijk gereden, wat een volstrekte debielen hangen daar rond. Reed er zo 80/90 denk, blijft het zooitje er de hele tijd achter hangen, komt een bocht aan, iedereen inhalen. Stukje verder in de Zande rij ik 40 ofzo, komt er gewoon een groepje op toeren vlot voorbij. Uhhhh, en dat kind met die bal dan? Het is toch niet voor niets 30 daar?

Nee, ik was wel gelijk genezen van een leuk dijkje bij mooi weer in het weekend. Dat doe ik wel doordeweeks of als de meeste coureurs thuisblijven omdat het mogelijk zou kunnen gaan regenen.
 
Vandaag voor het eerst bij TT motoren in Zwolle geweest, even staan kwijlen bij de nieuwste Trudy1800 :Y Paar nieuwe schoenen en een nieuw vizier voor de helm besteld. Fantastische zaak, mooi, ruim en leuke aanspraak :t Ik kom hier zeker vaker terug :]
 
Laatst met een mooie zondag de Zalkerdijk gereden, wat een volstrekte debielen hangen daar rond. Reed er zo 80/90 denk, blijft het zooitje er de hele tijd achter hangen, komt een bocht aan, iedereen inhalen. Stukje verder in de Zande rij ik 40 ofzo, komt er gewoon een groepje op toeren vlot voorbij. Uhhhh, en dat kind met die bal dan? Het is toch niet voor niets 30 daar?

Nee, ik was wel gelijk genezen van een leuk dijkje bij mooi weer in het weekend. Dat doe ik wel doordeweeks of als de meeste coureurs thuisblijven omdat het mogelijk zou kunnen gaan regenen.
Is ook veel mooier om er te rijden als het er rustig is, heb wel is in januari op een mooie zonnige dag er gereden. Geen auto's, geen motoren, gewoon helemaal niks. :)
 
Vandaag voor het eerst bij TT motoren in Zwolle geweest, even staan kwijlen bij de nieuwste Trudy1800 :Y Paar nieuwe schoenen en een nieuw vizier voor de helm besteld. Fantastische zaak, mooi, ruim en leuke aanspraak :t Ik kom hier zeker vaker terug :]


We zien je wel een x weer verschijnen!!

#BIA
 
Laatst met een mooie zondag de Zalkerdijk gereden, wat een volstrekte debielen hangen daar rond. Reed er zo 80/90 denk, blijft het zooitje er de hele tijd achter hangen, komt een bocht aan, iedereen inhalen. Stukje verder in de Zande rij ik 40 ofzo, komt er gewoon een groepje op toeren vlot voorbij. Uhhhh, en dat kind met die bal dan? Het is toch niet voor niets 30 daar?

Nee, ik was wel gelijk genezen van een leuk dijkje bij mooi weer in het weekend. Dat doe ik wel doordeweeks of als de meeste coureurs thuisblijven omdat het mogelijk zou kunnen gaan regenen.

Heel herkenbaar.. bebouwde kom ga je toch niet doorheen lopen jagen, dan ben je echt niet wijs.
Over de dijken rij ik in het weekend bijna nooit, dan zoek ik wel de rustigere binnenwegen op of ga ik 'nieuwe' wegen verkennen. Als ik van m'n werk naar huis rijd pak ik wel geregeld de dijkjes, heeeerlijk! Ondergaand zonnetje.. een beetje ander woon-werk verkeer.. lekker rustig; alleen oppassen voor landbouwvoertuigen en zooi op de weg.
 
He dames, zullen we morgen (zondag!) is ff gek gaan doen en een stukje hobbelen met de motor?
 
Terug
Bovenaan Onderaan