Post hier je grootste sleutelblunder! Deeltje 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Grootste blunder tot nu toe..

Beginnen met het aanleggen van nieuwe minimalistische elektra op een xv750.
Met net niet genoeg elektra kennis.. ofja veel te weinig blijkbaar
Kwam er geen vonk. Forum gek gemaakt hier.

Wat blijkt.. contactslot verkeerd aangesloten en 2 kabels vergeten aan te sluiten.

Aldoende leert men.... Ik heb geleert het niet meer te doen :X

Ja wel joh, gewoon de volgende keer weer beginnen met een reparatie.
Waarom denk je dat dit topic zo groot is? :+
lees het topic maar eens door, kan je veel van leren en je ligt dubbel van het lachen.
 
Grootste blunder tot nu toe..

Beginnen met het aanleggen van nieuwe minimalistische elektra op een xv750.
Met net niet genoeg elektra kennis.. ofja veel te weinig blijkbaar
Kwam er geen vonk. Forum gek gemaakt hier.

Wat blijkt.. contactslot verkeerd aangesloten en 2 kabels vergeten aan te sluiten.

Aldoende leert men.... Ik heb geleert het niet meer te doen :X


Als je niets wil leren, moet je inderdaad niets meer doen. Van je fouten leer je en het is je nu uiteindelijk ook gelukt. Als alle supertechneuten hier al hun gemaakte fouten neerzetten, ontploft het topic. Dus gewoon lekker doorgaan met zelf doen, als je kennis mist je eerst inlezen en niet aarzelen mensen met meer kennis te vragen hoe het moet.
 
full


Je hebt er zelf een hoop van geleerd,en:
Je hebt half MF een leuk vrijdag-topic bezorgd,heb het zelf ook gelezen.
Helemaal top dus, *O* :t
 
Als 14 jarige, sleutelend aan mijn überbetrouwbare chinese quad (...). Sproeier zat verstopt, maar om nou wéér de hele carburateur eraf te halen ging me net iets te ver. Dus de bovenkant van de carburateur gedemonteerd (als in: gasnaald en zuiger eruit) en met een luchtpistool 8 bar aan druk door de sproeier gejaagd, terwijl ik er boven hing. Een werkelijke fontein van benzine spoot in mijn ogen (doet zeer). Aldoende leert men, zal ik maar zeggen.


Een tijdje later brak de as van het linker voorwiel terwijl ik met een kleine 40 km/h over de plaats scheurde. Salto gemaakt waarvan de afsprong zeker geen voldoende verdiende, en een half uur naar het verloren wiel moeten zoeken. Vader kwam thuis van een (koude) kermis (ja, echt), en kon mijn schaafwonden direct gaan verzorgen met alcohol (nogmaals, auw).
As was al voor de helft ingescheurd bleek later, omdat ik tegen een bankje was aangereden toen ik op het zadel stond van de quad, en bij het terugspringen met mijn knie het stuur plots omgooide :').

Moraal van het verhaal:
Motoren liggen me beter.
 
Oprotte ouwe.

Vandaag na wat andere werkzaamheden ook de dot 4 in de koppeling van de vf vervangen. allereerst zat er vieze gore bruine drap in.

Ten tweede druk ik de koppelingscilinder terug en een fontein komt uit het andere uiteinde en sprayt over nagenoeg de hele motor. Beluchtingsgaatje is dus open. :P

Toch maar even met water de motor afgespoten.

En nee, het is niet mijn grootste blunder, gewoon de meest recente.

db
 
Gisteren voor de eerste keer een startpoging gedaan bij het VF-project. En hij startte zowaar in 1 x . Ok, eigenlijk in 2x, maar de 1e poging werkte niet door m'n eigen fout. Het is ERG belangrijk om ook de dikke massakabel van de accu naar het blok aan te sluiten, ander gaat de stroom een weg zoeken door andere veel dunnere massakabeltjes zoals van de brandstofpomp en thermoschakelaar van de radiator. deze worden dan erg warm door de hoge stroom van de startmotor wat resulteert in een erg langzaam draaiende startmotor (shit, is die accu dan toch al kapot? nee dus) en rokende draadjes. Nadat ik de dikke massakabel had aangesloten was het zo ongeveer klik, VROEMMM
 
Gisteren Kleppen + rocker stellen van de 1150GS.

Bougiedopjes van de 4 kleppers hebben de neiging om nogal vast te gaan zitten, dus er is gepaste kracht nodig deze los te krijgen / trekken.
De bijgeleverde trekdop in het gereedschapsetje is van plastic en buigt er omheen (waardeloos dus).. dus even middels een stukje gemantelde koperkabel (wat ik eigenlijk altijd doe)
Was gister alleen iets te enthousiast wat resulteerde in:
IMG-20170411-_WA0001.jpg
 
Laatst bewerkt:
Gisteren Kleppen + rocker stellen van de 1150GS.

Bougiedopjes van de 4 kleppers hebben de neiging om nogal vast te gaan zitten, dus er is gepaste kracht nodig deze los te krijgen / trekken.
De bijgeleverde trekdop in het gereedschapsetje is van plastic en buigt er omheen (waardeloos dus).. dus even middels een stukje gemantelde koperkabel (wat ik eigenlijk altijd doe)
Was gister alleen iets te enthousiast wat resulteerde in:
[afbeelding]

om dat te voorkomen draai ik eerst de dop even van links naar rechts voor ik het trekkertje erop zet. Met een 1150 Gs en 1100 S in de stal geregeld geoefend en nooit problemen gehad. O ja, doe ook een likje keramisch vet in de dop voor montage. Of het helpt weet ik niet maar tot nu toe komt het altijd los.
 
om dat te voorkomen draai ik eerst de dop even van links naar rechts voor ik het trekkertje erop zet. Met een 1150 Gs en 1100 S in de stal geregeld geoefend en nooit problemen gehad. O ja, doe ook een likje keramisch vet in de dop voor montage. Of het helpt weet ik niet maar tot nu toe komt het altijd los.

:^

Dop kan je gewoon insprayen met cockpitspray of een rubberonderhoudsmiddel.
 
Goed punt.. heb dit al zo vaak gedaan maar nooit fout gegaan (ook met een 1150gs en een r1100s) :P
Had er nog 2 liggen dus dat was het probleem niet.
Zal d'r in het vervolg wat cockpit spray of siliconenspray (zuurvrij) oid op spuiten
 
Dat groene kratje links is de oorzaak ;)
Skoezie, die viel me pas hier op:

DSC_0378f.jpg


Verder waren het twee geweldige dagen, twee motoren zonder sleutelblunders.
Alleen de 'post'blunder. :$ :+
Schizofreen? Verbaast me niks na al die Action olie :P
Is dat al besmettelijk als het onder je nagels zit. :?
Ik geef toe, het ruikt heerlijk, beter dan transmissie/ATF/schokbrekerolie. :r

Nu even Kafka googlen, rings a bell, but which one..
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan