Racen op een CBR1000RR (SC57) 2004-2007

Ondanks het commentaar van "forum Oma" dat het een oud onderwerp is...toch maar weer een post. Voor mij is dit topic nl hartstikke vers. Moet de eerste meters op de fiets nog maken...ben alleen nog maar aan het droog oefenen.
Had al snel door dat de CBR een stukkie breder is dan de R6 die ik had. Vooral de voetsteunen stonden erg breed.
Maar daar is wat aan te doen. Meteen ook een stuk verder naar achteren. Deze dingetjes ontwerpen is altijd weer een leuke bezigheid. Natuurlijk niks bijzonders, maar toch...

full

full
 
Laatst bewerkt:
Je ben lekker aan het hobbyen en alles naar je zin aan het zetten zie ik, voorbereiding is soms net zo leuk.

Tegen eind april als de circuitdagen komen wordt het weer levendiger in dit gedeelte van het forum, meeste mensen zijn in winterslaap/voorbereiding.

Zelf m'n tandwielen vervangen, olie ververst en m'n achterband omgedraaid. Binnenkort remvloeistof verversen en de remklauwen/zuigers schoonmaken.

Daarna mag het seizoen beginnen :]
 
Ja, lekker bezig. Is zeker al de halve pret. Ben dan ook redelijk goed uitgerust.
Ben natuurlijk ook heel benieuwd hoe het rijdt. Heb dus de 25e maart al mijn vuurdoop. Hopelijk is het droog en niet te koud in Zolder.
Jij reed toch met 15/46 meen ik gelezen te hebben. Ik heb er ook een 46 bij. Top ligt dan rond de 250 vlgs mij. Hard zat. Ik wil die er eigenlijk ook op leggen. Maar dan zal die wel erg fel zijn...
Ook de 42 maar mee voor als ik 'm niet de baas kan...haha. Heb jij daar nog wat aan toe te voegen? Goeie raad bv?
 
Ja, lekker bezig. Is zeker al de halve pret. Ben dan ook redelijk goed uitgerust.
Ben natuurlijk ook heel benieuwd hoe het rijdt. Heb dus de 25e maart al mijn vuurdoop. Hopelijk is het droog en niet te koud in Zolder.
Jij reed toch met 15/46 meen ik gelezen te hebben. Ik heb er ook een 46 bij. Top ligt dan rond de 250 vlgs mij. Hard zat. Ik wil die er eigenlijk ook op leggen. Maar dan zal die wel erg fel zijn...
Ook de 42 maar mee voor als ik 'm niet de baas kan...haha. Heb jij daar nog wat aan toe te voegen? Goeie raad bv?

Vorig jaar voor het eerst mee gereden met 14-56 gereden.
Op Zandvoort is top 256 op assen 248 voor mij, dat is nog niet max toeren in de 6de versnelling.

Dit jaar ga ik met 15-45 starten, de wielbasis was vrij kort bij 15-46 bij mij en krap met de ketting.

tips, lastig het is vrij persoonlijk wat iemand fijn vindt rijden.
vooral veel dingen uitproberen en kijken waar je eigen voorkeur naar uitgaat :)
 
Ok, dus ga ik beide proberen. Bedankt voor je info. Zal sowieso de 46 toch eens proberen. Qua ketting valt wel mee, maar heb mijn spatborden moeten lichten ivm de bandenwarmers. Dat ding zit wel erg krap...
 
Ze hadden toen alleen nog maar de 190/50. Da's wel duidelijk. Haha. Ze worden oud...
Vultingetjes onder de twee buitenste boutjes verhelpt het wel. Is alleen niet meer zo strak.
Ben heel benieuwd hoe die rijdt. De vering is weer helemaal fris. Achter is de 120 kg veer verwisseld met een 105 kg. Die vonden ze beter bij mij passen. Ben ook maar een mannetje van 75 kg.
 
Zaterdag eerste dag, Zolder, gereden op de Blade...supergaaf dat vermogen, wat sleurt dat een end weg. Zeker met 15/46. Na een paar sessies was ik al aardig vertrouwd met de fiets. Wij gaan zeker vrienden worden. 22 en 23 april nog een weekendje Zolder en dan zijn we weer op tempo denk ik.
 
Vraagje...

Motoren staan weer bijna klaar voor het nieuwe seizoen... verse olie, filters, remvloeistof.
Wat vaak vergeten word is de koelvloeistof..
Bij mij zit er nog groene bagger in waarvan ik niet weet hoe lang het er al in zit, dus ga het verversen....
Welke koelvloeistof gebruiken jullie op het circuit?

Ik gebruik in mijn auto's altijd SP12 ( die rose ), die zouden in alu blokken moeten kunnen.
Daar heb ik nog 5 liter van staan... maar kan dit ook in de Sc57?

In m'n wegmotor (CBR 600rr) zit blauwe..

Kleuren zeggen niet zoveel dus :)

Wat gebruiken jullie?
 
Vraagje...

Motoren staan weer bijna klaar voor het nieuwe seizoen... verse olie, filters, remvloeistof.
Wat vaak vergeten word is de koelvloeistof..
Bij mij zit er nog groene bagger in waarvan ik niet weet hoe lang het er al in zit, dus ga het verversen....
Welke koelvloeistof gebruiken jullie op het circuit?

Ik gebruik in mijn auto's altijd SP12 ( die rose ), die zouden in alu blokken moeten kunnen.
Daar heb ik nog 5 liter van staan... maar kan dit ook in de Sc57?

In m'n wegmotor (CBR 600rr) zit blauwe..

Kleuren zeggen niet zoveel dus :)

Wat gebruiken jullie?
Dat is simpel, gedurende het seizoen gewoon gedeminaraliseerd water, klein beetje koelvloeistof tbv smering of naaimachine olie. In de winter de normale koelvloeistof die in de motor hoort.
Je wilt niet dat door jou een halve circuitdag voor iedereen wordt geannuleerd omdat er koelvloeistof op de baan ligt... Koelvloeistof is zelfs verboden bij ons in de OW-Cup.
 
Laatst bewerkt:
Dat is simpel, gedurende het seizoen gewoon gedeminaraliseerd water, klein beetje koelvloeistof tbv smering of naaimachine olie. In de winter de normale koelvloeistof die in de motor hoort.
Je wilt niet dat door jou een halve circuitdag voor iedereen wordt geannuleerd omdat er koelvloeistof op de baan ligt... Koelvloeistof is zelfs verboden bij ons in de OW-Cup.

Bij de ZAC ( RSZ Motorsport ) ook :)
 
Hoi,

ik heb er engine ice ingedaan. Is wel antivries maar niet glad als het op de baan komt. Weet niet of dit in de OW cup of Zac geaccepteerd wordt.

Groet Wouter
 
olie in je water is niet goed voor je rubbers
kijk maar eens naar je afsluitrubber van je radiateurdop na een seizoen olie erin. die is 2x zo groot geworden...
engine ice is wel goed
 
Volgend weekend mag ze twee dagen aan de bak...wie is er dan ook op Zolder?
Laatste voorbereiding voor twee dagen Brno in Mei. Dat moet helemaal een top circuit zijn, hoor ik van ervarings deskundigen.
 
Ik ga vrijdag 21 mijn 2007 Blade voor het eerst aan de tand voelen op Mettet.
Afgelopen zomer gekocht maar ivm groot onderhoud nodig niet meer op gereden.

Van de winter gedaan:
Olie en filter (Putoline Nanotec 4+ 10W40)
Luchtfilters K&N Gereinigd.
Remklauwen voorzijde gereviseerd met nieuwe blokken
Nieuwe remvloeistof 5.1
Nieuwe remschijven op de slick-velgenset.
Nieuwe D211 GP racer slicks
Nieuwe ketting 530
Gear indicator GIpro
Schakelas-steun van Gilles
Traction Control + Quickshifter van IRC geinstalleerd
Carbon voorspatbord en hugger

Zoals julie wellicht begrijpen geen geld meer over voor een nieuwe kuipset, dus gaan we met een lelijke kuipset op pad, het zij zo..

Heb er wel zin in! Kom van een 600RR met sportieve wegbanden dus zal wel even wennen zijn.
Helaas weinig ervaring met afstellen van vering, dus daar heb ik niets aan gedaan, vorige eigenaar woog 90 kilo en ik 65, maar een vering-expert vertelde me dat ik eerst maar eens moest gaan rijden om uit te vinden wat er eventueel anders moet.
Hoop niet op vreet-sporen op mijn nieuwe slicks..
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de kans om of een Power Commander 3usb of een Power Commander 5 aan te schaffen.
Tussen die 2 zit 50 euro verschil...

Kan iemand nog aangeven wat het verschil is tussen die 2?
Heb al een een beetje gezocht maar kan enkel de grote als verschil vinden
en dan de PC5 meer externe aansluitmogelijkheden heeft...
 
Kijk of er iemand bij jou in de buurt zit met een testbank en wat het bedrijf/persoon in kwestie kan afstellen.
 
In Goes kan Ruud Frederiks het allebei :)

Maar ik zie dat je bij de Rapidbike 2 ook je ontsteking kan afstellen...
Dit zou het voordeel zijn t.o.v. de Powercommander.... zou dit daadwerkelijk ook nog wat opleveren?


EDIT:
Je kan dus bij een Rapidbike 2 en een CBR1000RR SC57 niet de ontsteking afstellen.
Navraag bij de tuner leert dat de eerste versies van de Rapidbike(1 en 2) nogal water/vocht gevoelig zijn.
En ik kreeg van meerdere mensen te horen dat de Rapidbike 2 wel eens voor problemen zorgt.

Dit allemaal meenemende dus toch maar voor de Powercommander gegaan!
Binnenkort afspraak staan om af te stellen op de bank.... ben benieuwd!
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Gisteren voor het eerst op de blade gereden op Assen. Was weeer wennen nadat ik twee jaar niet gereden had en nu op een 1000cc viercilinder. Ging steeds beter gedurende de sessies. Eerste indruk was dat de motor mooi neutral stuurt. Vond het uitacceleren GT en strubben beetje wennen om met het vermogen om te gaan en hij sleurt hard door richting de ramshoek. Er werden geen tijden gemeten maar met de gps een 1.59.2 gemeten en theoretisch snelste tijd van 1.57.3 mogelijk geweest. Reed met diablo sc2 slicks en had een beetje last van een spoortje in de achterband en had bij uitacceleren duikersloot dat ik moest werken om hem krap te houden.

Lekker dagje dat naar meer smaakt!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan