Afstelgegevens Honda CM250C uit 1988

MennoBruis

Rookie
31 mrt 2017
14
0
Goedemiddag, ik heb een Honda CM250C uit 1988. Daarnaast heb ik een Haynes manual CD/CM 185, 200T & CM250C 2-valve Twins 1977 to 1985. Het lukt me niet om uit te zoeken wat de klepspeling moet zijn. Ik zie in de manual staan dat voor alle type's de in en uitlaatklep op 0.05 mm (0,002 in) moet staan. De gegevens in het Haynes boek zijn van een CM250C tot 1985. Mijn motor is van 1988. Ik vraag me af of 0.05 mm de juiste openingen zijn voor mijn in en uitlaatkleppen.

Weet iemand de juiste waardes ?

Menno
 
Hoi x7, ik heb het linkerkapje van het motorblok erafgehaald.Daar waar het vliegwiel zit met het kettinkje van de startmotor erovereen. De motor heeft geen contactpuntjes. Er zit daar wel een opnemer. Maar het is daar droog van de olie. En ik zie daar ook een beetje roest. Bij mijn andere motor, een Kawasaki Z250C zit het ongeveer op dezelfde manier. De startmotor en een hettinklje naar een startkoppeling die op het vliegwiel zit gebout. Maar daar zit wel olie bij het vliegwiel. Weet iemand of het normaal is dat het bij die CM250C droog is aan de linkerkant ?
 
ok bedankt. Dan ga ik morgen uitzoeken waarom daar geen olie zit. Er zit wel genoeg olie in het motorblok volgens de pijlstok. Misschien is de oliepomp wel kapot. Ik heb er niet op gelet of het oliedruklampje werkt.
 
Laatst bewerkt:
Het is daar bij mij kurkdroog. Hij had ook een raar geluid bij het starten. Alsof hij na het aanslaan van de motor niet snel genoeg ontkoppelde van de startmotor. Zo'n geluid wat je bij een automobiel zou hebben als de startkrans niet goed terug schiet. Morgen maar even op mijn zelfgebouwde brug van 30 cm zetten. Dan kan ik het beter zien. Ik heb net de olie uit het blok laten lopen. Ik gok 1,7 Liter
 
Ik vind het wel vreemd dat het kettinkje geen smering krijgt. Maar dat schijnt toch normaal te zijn. Ik het kettinkje ingespoten met kettingvet. De startkoppeling die op het vliegwiel is gemonteerd is volgens mij ook droog. Het lijkt me dat dat toch op zijn minst ingevet moet zijn. Mijn Kawasaki Z250 ltd heeft een soortgelijke startinrichting. Maar dat is wel gewoon in de olie. Het starten van de CM250C gaat gepaard met een geluid alsof de startkoppeling blijft hangen. Of de lagers van de startmotor zijn versleten
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan