Achterbrug spacer (lang) GSX600f 1991

sanscorp

MF veteraan
21 sep 2010
4.716
982
Almere
Ik heb de gsx600f van iemand van hier overgenomen als project.

Er zat een nieuw type achterbrug op, maar door verkeerd zagen is deze onbruikbaar geworden. De oude achterbrug zat er ook bij maar ik mis de lange spacer tussen de 2 kleine spacers in. In de handleiding onderdeel nr 5.

Heeft er iemand nog wat oude onderdelen liggen? Op internet zie ik alleen de complete achterbrug te koop staan.

Wat zijn anders mijn opties? Is de nieuwe dogbone op de oude brug te gebruiken bijvoorbeeld?

Dus eigenlijk onderdeel en iemand met ervaring bij het ombouwen gezocht :)
 
Foto wat je precies wil ?En ervaring hier met (om)bouwen zeker. :+

De spacer (bushing) nr 3 bij cmsnl zocht ik. Heb hem net gevonden in een zakje met onderdelen :+

En het ombouwen op zich is niet zo heel belangrijk, hij moet gewoon goed in elkaar zitten.

De vorige eigenaar heeft er een achterbrug van een nieuwer type op gemonteerd, dit is het type met dogbones (metalen strips) en het oude type heeft 2 metalen stangen. Ook het verbindingsstuk is anders volgens mij.

Van de oude brug zijn de lagers kapot, ik had dus gehoopt dat ik de nieuwe dogbones op de oude brug kon gebruiken. Ii zal morgen even wat fototjes schieten..!
 
Foto links oude en rechts nieuwe brug.
De busjes waar ik heb over had zitten helemaal bovenin de achterbrug, de 2 kleine aan het uiteinde (in de naaldlagers) had ik wel, diegene in het midden (langere bus) had ik niet, nu wel)

De vraag is of ik de verbinding die er voor ligt van nieuw op oud kan zetten.

Let niet op de troep ;)
De verbinding aan de linkerkant zijn helemaal verrot. Rechts is alleen een kwestie van schoonmaken. Ik heb geen lagertrekker en nieuwe lagers zijn toch weer 40 euro.

Het gaat dus eigenlijk om dat middendeel met 3 lagers, ik noem het maar even een wipwap haha, weet niet hoe het heet.

Volgens mij word het er niet duidelijker op, ik ga morgen de boel even loshalen en vergelijken. Volgens mij kan het zo overgezet worden en dan maak ik een foto met wat ik bedoel :+

https://goo.gl/photos/F97U3veY9taG3RRo7
 
Laatst bewerkt:
Als het past dan is het toch goed.
Je bedoelt het linksysteem
 
Laatst bewerkt:
Ja dat dus haha. Heb de vorige reactie nog aangepast. Ben lekker bezig.

De nieuwe dogbones (stripjes) zullen niet passen omdat de constructie op de brug anders is. Maar ik kan de oude stangen op het nieuwe verbindingsstuk maken en dan werkt het wel. Het enige verschil lijkt zo de constructie van de dogbones zelf en de achterbrug.

Morgen maar even rustig schoonmaken en meten, dan laat ik het nog ff weten.

Dan gewoon wat vragen uit interesse:
Zelf ook een gixxer omgebouwd?
Wat is het voordeel van een nieuwer type brug?

En wat moet er gezaagd worden aan een nieuw type brug om te passen op een ouder model motorfiets?

De vorige eigenaar heeft dus gezaagd en dat is verkeerd gegaan, maar eerlijk gezegd zie ik niet wat er dan fout is nu.
 
Het gaat om de zogenaamde "Cushioning rod", degene waar de dogbones en demper aan vast zitten.

Ik heb een lagertrek setje gekocht maar krijg bijna geen beweging in de boel. 1 lager ligt er nu uit, de andere 3 willen niet. Ook zijn 4 nieuwe lagers en een glijbus dik 120 euro.

Ik kan het gokken op een tweedehands, maar dan is het altijd de vraag hoe die lagers zijn. Een andere optie zou zijn om de geplande modificatie door te voeren. Dus een nieuw type achterbrug monteren. De brug is bij de 2 lagers echter te kort afgezaagd. Ik weet niet of je er zomaar
(Veilig) 2 spacers (carrosserie ringen) tussen kan stoppen.

Ik kan echter ook op zoek naar een gebruikte achterbrug die ik zelf dan af moet zagen.

Wat is wijsheid?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan