honda fireblade 900rr probleem

Piet_91

Rookie
13 apr 2017
10
0
hooge zwaluwe
Hallo allemaal,
mijn naam is Pieter en ben pas lid van MF.
heb afgelopen winter mijn blade 900rr sc28 ook verbouwd was een leuk project.

hij is nu zo goed als af maar er valt altijd nog wel iets aan te doen. maar wil dit seizoen eerst even gaan rijden. en volgende winter weer verder kijken.

Maar nu ter zaken, afgelopen weekend stukje weeze rijden en ineens viel hij uit na dat ik hem een keer aardig open trok. hij deed helemaal niks meer contact aan uit geen licht accu compleet dood. ook aanduwen ging niet sloeg niet aan.
dus heb mezelf op laten halen, eenmaal thuis gekomen zadel eraf en gaan zoeken naar het probleem. al snel zag ik dat de stekker die in de spanningsregelaar helemaal weg was gesmolten. en mijn spanningsregelaar was ook doorgebrand. ook mijn accu maar even doorgemeten en die was ook overleden.

dus ik gelijk het internet op en een nieuwe spanningsregelaar stekker en accu besteld hopend dat dit het probleem op zou lossen en dat er niet meer aan de hand zal zijn.

gister avond spanningsregelaar stekker en accu vervangen. hij deed nog steeds niet veel. alleen mijn remlicht en knipperlicht deed het normaal licht en achterlicht niet. starten wou die ook niet. wilden wel weten of de start motor niet kapot was dus deze gelijk aangesloten op de accu zonder het relais er tussen en toen sloeg die aan. denk dat dan het startrelais kapot is? hoor hem namelijk ook niet schakelen het relais. en misschien wel meer aangezien mijn normaal licht en achterlicht het ook niet doet?

hij heeft denk ik ineen keer een flinke piekstroom gehad. waardoor de accu ook is overleden en misschien wel meer. de accu is wel gezekerd maar dit zit bij de plus pool en die zekering lag er niet uit. dus heeft hij hem waarschijnlijk over de min pool gegooid.

iemand die mij kan helpen?

Grtz Pieter
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan