Welk koekblik probeerde jou er uit te trekken deel 3

Als ik tot 130 op de teller in loop, zoals het feit is van afgelopen woensdag, dan is 170 een meer dan reële inschatting.

Los van reactie vermogen etc.
Bij een wedstrijd op papier doet een 99 SV 650N, de 0-100 in 1 seconde sneller dan de genoemde M3.
In de paar seconde van 0-170 zal dat verschil nog niet gedicht zijn, daarna wordt het een ander verhaal.
:W

Enig idee hoeveel lastiger het op een motor is om de opgegeven 0-100 sprint te evenaren?
 
Wat kan er fout gaan dan? De auto trekt sneller op dan jou? Dan sta ik er liever naast dan voor. En wat als je ervoor staat en per de auto schiet van de koppeling/rem? Dan sta ik er liever naast dan voor.
Maargoed - moet je zelf weten natuurlijk :z

Bij de kruising kan er van de rechter of linker kant nog net ff een door het net op rood gesprongen verkeerslicht rijden, meestal met een flinke gang. Net als jij flink wegtrekt! |( |(
 
Bij de kruising kan er van de rechter of linker kant nog net ff een door het net op rood gesprongen verkeerslicht rijden, meestal met een flinke gang. Net als jij flink wegtrekt! |( |(

Blind weg sprinten is nooit slim, of je nou vóór of tussen de auto's staat. Maar ik vind je voorbeeld des te meer rede om juist tussen de auto's te staan. Dan kan je nog op de rem mocht er een idioot door rood knallen. Dan kom je weer tussen de auto's terecht in plaats van dat ze achter op je rijden.
 
Enig idee hoeveel lastiger het op een motor is om de opgegeven 0-100 sprint te evenaren?
Niet zo moeilijk met de sv650, aangezien je geen zorgen moet maken dat het voorwiel omhoog komt vanaf de tweede versnelling.
En in de eerste moet je gewoon met 4k toeren wegtrekken zodat het voorwiel net niet van de grond komt.
Hoe krachtiger de motor, hoe moeilijker maar daar hebben ze tegenwoordig traction control voor.
 
Enig idee hoeveel lastiger het op een motor is om de opgegeven 0-100 sprint te evenaren?
Best lastig ... wat ik gevonden heb van mijn GSX 750 F, zou die in 3.9sec de 100 halen.
Slechts weinig auto's doen beter.

Toch ... een krachtige auto met automaat en 87 elektronische hulpmiddelen ... laat die maar gaan zeg ik :$

Het is hier eerder al aangehaald door iemand, het enige wat die hoeven te doen is, gaspedaal vloeren, en het daar gewoon houden ...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Blind weg sprinten is nooit slim, of je nou vóór of tussen de auto's staat. Maar ik vind je voorbeeld des te meer rede om juist tussen de auto's te staan. Dan kan je nog op de rem mocht er een idioot door rood knallen. Dan kom je weer tussen de auto's terecht in plaats van dat ze achter op je rijden.
:^
Daarom moet je ook altijd met je ogen open vertrekken :z
:^

Zo moeilijk is het niet :z
 
Enig idee hoeveel lastiger het op een motor is om de opgegeven 0-100 sprint te evenaren?

Het is op een motor inderdaad een stuk lastiger, maar met iets meer dan 49k weer en geen weer kilometers op mijn SV, weet ik ondertussen wel een beetje, hoe ik deze fiets redelijk snel van z'n plek krijg.

Maar in mijn betreffende sprint was het binnen 10 meter de bocht om, dus kon ik zorgen dat ik al in de 2e versnelling zat en het dus alleen een kwestie van open trekken was.
En zo kwam de M3 in deze specifieke sprint te kort.
 
Best lastig ... wat ik gevonden heb van mijn GSX 750 F, zou die in 3.9sec de 100 halen.
Slechts weinig auto's doen beter.

Toch ... een krachtige auto met automaat en 87 elektronische hulpmiddelen ... laat die maar gaan zeg ik :$

Het is hier eerder al aangehaald door iemand, het enige wat die hoeven te doen is, gaspedaal vloeren, en het daar gewoon houden ...


Dan staan bij mijn auto de achterwielen mooi te spinnen en gooit ie de kont wat heen en weer, maar snel vooruit gaan doet ie niet.
 
Dan staan bij mijn auto de achterwielen mooi te spinnen en gooit ie de kont wat heen en weer, maar snel vooruit gaan doet ie niet.
Zal dan nog een auto zijn zonder al die elektronische hulpmiddelen.
Als ik zie hoe "snel" mijn 1.6HDI automaat uit de startblokken schiet met amper 110PK en voorwielaandrijving, kan ik me bij minimum 250PK automaat met achterwielaandrijving wel wat voorstellen.

snel tussen aanhalingstekens omdat het niet is als in een M3 of AMG uiteraard, het blijft maar een lichte diesel met Franse automaat, en tegen zelfs een wat lichtere motor kan ik niet tegenop. Maar hij trekt toch behoorlijk door, zal niet spinnen, en schakelt op het ideale moment. Menig automobilist kan toch wel eens verast opkijken als je op een rond punt "voor iemand inrijdt" maar die persoon eigenlijk toch niet gehinderd wordt ...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gisteren haalde ik een Audi RS6 Station die stond te wachten voor het verkeerslicht.
Lamp ging op groen en ik reed normaal weg.
Zag in mijn lampen spiegels dat de man mij zat te pushen.
Ik liet mijn gas langzaam zakken en schakelde 2x terug tot het moment dat meneer wilde inhalen.
Even vol gas tot de 100 (waar dat ook op de N-weg mocht) en weer even wachten op meneertje.
Draaide me demonstratief om op de motor met 2 lossen handen
full
om vervolgens nog een keer veel te snel voor hem naar de 100 te gaan.
Geloof dat die daarna begreep dat pushen of inhalen geen zin had *D
 
Laatst bewerkt:
Gisteren haalde ik een Audi RS6 Station die stond te wachten voor het verkeerslicht.
Lamp ging op groen en ik reed normaal weg.
Zag in mijn lampen dat de man mij zat te pushen.
Ik liet mijn gas langzaam zakken en schakelde 2x terug tot het moment dat meneer wilde inhalen.
Even vol gas tot de 100 (waar dat ook op de N-weg mocht) en weer even wachten op meneertje.
Draaide me demonstratief om op de motor met 2 lossen handen [afbeelding] om vervolgens nog een keer veel te snel voor hem naar de 100 te gaan.
Geloof dat die daarna begreep dat pushen of inhalen geen zin had *D
Dus op een weg waar je 100 mag, ga je bewust (veel) langzamer rijden, en als je dan ingehaald word ga je hard optrekken naar de 100? En dat meerdere keren?

Goede reclame voor ons motorrijders -O-
 
Dus op een weg waar je 100 mag, ga je bewust (veel) langzamer rijden, en als je dan ingehaald word ga je hard optrekken naar de 100? En dat meerdere keren?

Goede reclame voor ons motorrijders -O-
Eeuh, ik rijd gewoon netjes 100 en meneer de Audi bestuurder komt op mijn kont rijden en wilde inhalen op een doorgetrokken streep.
Daaropvolgend liet ik mijn gas los tot +/- 70 (ik zag dat er achter hem geen auto zat) om afstand te creeeren en gaf weer gas.
Zo duidelijker?
 
Al eventjes geleden maar bij een rondritje,
toen ik bij een verkeerslicht naar voren filterde stond ik naast een barrel...
(Ekkersrijt Eindhoven)
Oude BMW E30, zag er van buiten nogal afgeleefd uit...

Zo eentje maar dan afgeleefd.
BMW-E30-M3.jpg2_.jpg


Licht ging op groen en ik rij 'normaal' weg, sneller dan de Renault links van mij want ja, slapende dinosaurier achter t stuur.
Maar de BMW rechts van me was een beetje getuned.
"Sprintje" heeft ie gewonnen van mijn NC750x... 2e verkeerslicht ging ie ook driftend de bocht door.
Met piepende banden ging ie er vandoor.... en het enige wat ik me bedacht was, zo... die heeft er weer een litertje brandstof door gegooit.
 
ik kom zulke koekblikkers geregeld tegen.
meestal ga ik niet op ''de uitdaging'' om sneller te zijn, in. O-)
maar heel af en toe kan ik de verleiding niet weerstaan.

zo ook vandaag:
ik reed over de rondweg-noord in Amersfoort.
naast mij bij het stoplicht kwam een (hoorbaar getunde) Mini cooper staan, met drie jonge petjes er in.
de bestuurder had mij al in het oog en speelde met z'n gas, zo van ''kom maar op als je durft''.
de weg voor ons was leeg, en bij groen ging hij er luid grommend vandoor. (en dat ding was écht snel). :/
ik was hem desondanks snel voorbij, en na een overwinning-handgebaar naar de petjes-raket was de kous af.
althans, voor mij dan.
toen ik keurig afremde om voor te sorteren bij het volgende verkeerslicht, kwam petjes-raket snel langszij en bleef door razen...
een verkeerslicht verder waren ze al uit het zicht verdwenen. :?

was wel even leuk, maar bedacht toen dat het ook een les was om het (op die weg) niet weer te doen: oom agent wil er nog wel eens rondhangen met z'n camera... |(

Gr.
Lonewulf
 
Zal dan nog een auto zijn zonder al die elektronische hulpmiddelen.
Als ik zie hoe "snel" mijn 1.6HDI automaat uit de startblokken schiet met amper 110PK en voorwielaandrijving, kan ik me bij minimum 250PK automaat met achterwielaandrijving wel wat voorstellen.

snel tussen aanhalingstekens omdat het niet is als in een M3 of AMG uiteraard, het blijft maar een lichte diesel met Franse automaat, en tegen zelfs een wat lichtere motor kan ik niet tegenop. Maar hij trekt toch behoorlijk door, zal niet spinnen, en schakelt op het ideale moment. Menig automobilist kan toch wel eens verast opkijken als je op een rond punt "voor iemand inrijdt" maar die persoon eigenlijk toch niet gehinderd wordt ...

Inderdaad een oud hok zonder electronische poespas, 213pk en 357Nm, gewone standaard bak met standaard motor (waar ik woon hangen ze geen 1.8 in een auto, maar een 3.8 of mijn geval 4 liter als standaard)
 
Laatst bewerkt:
Een nonkel van mij heeft ooit een Citroën 2CV6 gehad met +300PK.




... Oke, die +300pk werd niet uitgebraakt door de voorin liggende twee cilinder boxer van 650cc, maar wel door de achterin liggende Porsche boxer motor. Maar uiterlijk was er amper wat te zien aan dat geitje! Wel was het raar als je binnen in keek, die had twee versnellingspoken ...
Ging beestig goed rechtdoor, en ook in de bochten, voor zover de originele bandjes het aankonden _O-

... het was ook alles behalve legaal, maar toendertijd kon je nog wel eens iets uithalen :P

Werkte hij toevallig in Den Haag? :)
 
Vandaag een of andere opgefokte BMW turbodiesel. Mijn XT verloor het vanaf 90km/h. Hij speelde wel vals want we reden al 50-60 en ik was eigenlijk gewoon rustig aan het inhalen toen hij ineens vol gas gaf. Jammer dat ik niet op de SV reed. B|
 
Werkte hij toevallig in Den Haag? :)
Nee. In Puurs, deelgemeente van Bornem (België).
En deels in Frankrijk, in het zuiden aldaar kan je tot op de dag van vandaag nog wel regelmatig een Franse old timer opkopen voor een laag bedrag, en vind je ook nog veel onderdelen.
 
:^ En auto's trekken niet zijwaarts op. Het grootste voordeel is dat je niemand opfokt, hoogstens dat een mannetje zich uitgedaagd voelt. Daarbij ontneem je ook de automobilist zijn lolletje niet.

Stel je bent een amateursprinter. Je bent lekker aan het trainen. Dan ineens komt er iemand die beter is dan jij, en die gaat pal voor je neus staan. "Ja, ik ben toch sneller dan jij!". Voelt niet lekker he? Gewoon ernaast staan. Dat is het enige legale, het veiligste en het vriendelijkste. Ik weet niet wat je nog meer kan wensen.

Bedankt voor de gratis rijles :)

Ikzelf ging ook meestal ervoor staan. Nu ik jou berichtje lees zat ik er eens over na te denken en ik volg jouw advies en zal er voortaan tussen gaan staan :) Dank :]
 
De Tesla won? Is niet echt een schande. Niet alleen extreem snel, maar ook maximaal instant koppel en een superdirecte tractie controle. Wil je op de motor je theoretisch beschikbare vermogen echt maximaal naar het asfalt krijgen dan moet je ook nog wel een beetje kunnen rijden. Die Tesla rijder hoeft alleen maar het acceleratiepdedaal te vloeren en het daar te houden.

Hallo, ik won... :P
Ik wapperde nog wat met mijn rechterbeen om de overwinning te vieren... daar ben ik achteraf niet trots op.
 
Terug
Bovenaan Onderaan