Snelheidsovertredingen en flitsers

Strenge sanctie. Wij hadden als ambu broeders tijdens festiviteiten een mishandelde beveiliger. Daders: 2 jongemannen, niet betalen, vervelend naar de meiden, Verzet aanhouding, dat dus. Bleken beide aspiranten( adspiranten?) "Die kunnen de rest van hun opleiding wel op hun buik schrijven" hoorde ik de dienstdoende brigadier nog zeggen na gesprek wachtcommandant. Niet dus, disciplinaire maatregel en verder met de opleiding hoorde we enkele maanden later. Dit tot woede van de dienders uit het provincie stadje.

Die woede kan ik mij voorstellen !!.
Als het verhaal zoals je dat nu neertypt 1 op 1 klopt...dan ben ik er ook verontwaardigd over !! B|
 
Mototrrijder had op weg (naar het werk) ook de flitsers van voren en stond er dag-in, dag-uit mooi op maar nooit herkendbaar.
Tot het zodanig opviel dat ze zo rond zijn tijdstip wat agentjes hebben opgetrommeld.
Hij reed ook iets meer dan een beetje te hard. ;)

Lijkt me heel dubieus dat 'ie nooit een bekeuring krijgt, todat ze komen kijken, en dat 'ie dan met terugwerkende kracht bestraft wordt. Ik zou dat zeker voor de rechter laten komen.
 
Strenge sanctie. Wij hadden als ambu broeders tijdens festiviteiten een mishandelde beveiliger. Daders: 2 jongemannen, niet betalen, vervelend naar de meiden, Verzet aanhouding, dat dus. Bleken beide aspiranten( adspiranten?) "Die kunnen de rest van hun opleiding wel op hun buik schrijven" hoorde ik de dienstdoende brigadier nog zeggen na gesprek wachtcommandant. Niet dus, disciplinaire maatregel en verder met de opleiding hoorde we enkele maanden later. Dit tot woede van de dienders uit het provincie stadje.
Die mochten daarna alleen nog maar de opleiding tot flitspaalvuller volgen en doen dit werk tot hun pensioen })
 
Die woede kan ik mij voorstellen !!.
Als het verhaal zoals je dat nu neertypt 1 op 1 klopt...dan ben ik er ook verontwaardigd over !! B|

De gebeurtenis was ik bij en authentiek. Of de uitkomst ook zo was weet ik niet zeker, dit vertelden de jongens mij een paar maanden later. In een klein stadje ken je elkaar toch en wordt er wel eens info gedeeld. Daar staat tegenover dat ook langs betrouwbare kanalen er wel eens onbetrouwbare pakketjes informatie verstuurd worden.
 
De gebeurtenis was ik bij en authentiek. Of de uitkomst ook zo was weet ik niet zeker, dit vertelden de jongens mij een paar maanden later. In een klein stadje ken je elkaar toch en wordt er wel eens info gedeeld. Daar staat tegenover dat ook langs betrouwbare kanalen er wel eens onbetrouwbare pakketjes informatie verstuurd worden.

De terughoudendheid was ook zeker niet jou kant op.... maar ik kan me niet voorstellen dat aspiranten na zo'n voorval hun opleiding mogen voortzetten. Kwalijke zaak.
 
De terughoudendheid was ook zeker niet jou kant op.... maar ik kan me niet voorstellen dat aspiranten na zo'n voorval hun opleiding mogen voortzetten. Kwalijke zaak.


Is ook al wat jaren terug hoor, en beslissing had te maken met jonge leeftijd, wel goede studenten, wellicht zelf ook geprovoceerd door beveiliging... Maar bijzonder bleef het: vluchten voor je toekomstige collega's en proberen los te worstelen.

We blijven maar mensen hè, ik heb in de jaren ook genoeg huftergedrag gezien binnen mijn beroepsgroep, eed van Hippocrates of niet.
 
Wel weer typisch Nederland dat een verkeersovertreding (wheelie) zwaarder wordt gestraft dan een mishandeling. :)
 
Laatst bewerkt:
Een aantal jaren terug is er hier in een buurtgemeente een motorrijder staande gehouden die geregeld op zijn achterwiel een flitspaal passeerde.

Helaas bleek na verder onderzoek dat het een leerling was van de politieschool in Lochem :W
Je raad het al, hij kon met onmiddellijke ingang vertrekken.
Dat is wel meer als een aantal jaren terug, want de politieschool is daar al dik 13 jaar weg :9
 
Dat is wel meer als een aantal jaren terug, want de politieschool is daar al dik 13 jaar weg :9


Pfjuhw, wat gaat de tijd snel. Zo lang geleden al? :+

Ik heb zelfs nog even gegoogeld naar bewijs want het stond toendertijd in de krant. Niets te vinden. Denk dat het te lang geleden was.
 
OT: Ook zoiets meegemaakt, ik zwaaide regelmatig met de middelvinger naar de flitser op de andere weghelft. Tot ik opeens een flinke snelheidsprent op de mat had liggen. Toen kon je nog bellen naar de foto afdeling van betreffende korps. Vriendelijke dame aan de telefoon, ze kon/mocht me niet precies vertellen wat er mis was maar dat de foto niet gematcht kon worden met mijn kenteken was me wel duidelijk geworden, ze zou er een verzoek tot seponeren ervan maken en ik heb er nooit meer wat van gehoord.
Ik ben wel opgehouden met zwaaien, en vanwege ouder worden (en misschien zelfs wijzer) ook minder hard gaan rijden. :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan