Motorblok suzuki gsx 750 inazuma

Ik zou zeggen een GSX750 blok. Of een GSXF750 blok. Maar zonder aanpassingen bedoel je ook het aanpassen van elektra, uitlaat en carburateurs?

Als je wel wat wil aanpassen moet de hele range van oliegekoelde GSX(R)blokken wel te doen zijn.
 
Alle olie gekoelde motor blokken passen gsx 1100 r. ,, gsx 1200 ,,, gsx 750 r enz,,,,, maar bij veel motor blokken moeten de carburateur ook vervangen worden ivm de diameters 32 mm 34 mm 36 mm enz ,,maar wat is er mis met het blok van de inazuma
 
Ik heb deze motor tweedehands gekocht en ben hem aan het ombouwen naar een caferacer, bij het demonteren van de uitlaatcollector zijn er 6 bouten afgebroken.
Het uitboren en draad tappen ging goed, bij de laatste ben ik met de boor door de cilinderkop gegaan.
Daarom zou ik graag het motorblok vervangen maar de gsx 750 inazuma blokken zijn moeilijk te vinden.
ik zoek dus een blok waarbij ik eventueel de carburatie ook moet aanpassen.
 
Lekker he Suzuki inbusbouten uitlaatflensbouten :( Veel kruipolie en laten weken en met schrik vrij laten komen . Bij roest op de bouten geheid afbreken bouten als je ze zo los probeert te krijgen. je kunt het blok eronder vandaan halen en er moeren op lassen en dan bovengenoemd toepassen.
 
Laatst bewerkt:
Heb de afgebroken bouten uitgeboord en ben bij de laatste te ver gegaan, kop van de boor zat in het bovenste cilindergedeelte waar de klepveren en nokkenassen zitten, waarschijnlijk metaalbboorsel in blok gevallen.
Ik kan het blok volledig uit elkaar nemen en de cilinderkop laten lassen maar heb iets te weinig kennis van kleppen regelen en dergelijke.
 
er moet helemaal niks gelast worden.
waar het gat zit komt van nergens druk, het moet dus alleen dicht zijn in de zin dat er geen olie langs daar weg kan.

achterste deel van het gat dichtmaken met iets als JB-weld, kleppendeksel en nokkenassen verwijderen en alle metaaldeeltjes verwijderen en je blok is weer ok (als het vlak naast de nokkenaskettingtunnel is, heb je wel wat meer opkuiswerk ...

JB Weld | World's Strongest Bond

wordt in de 2-takt wereld veel gebruikt om carters/spoelpoorten en zelfs uitlaatpoorten te bewerken, geen schrik hebben dat dat ooit los komt.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan