Welke carbs zijn dit?

tribute

MF veteraan
Donateur
7 sep 2008
1.225
622
enschede
Dag dan,

Een vriend van mij heeft een paar jaar geleden een gsxr750 '90 gekocht. Zou helemaal origineel zijn. Deze heeft echter nooit mooi gelopen. Ik heb de carbs eraf gehaald om ze helemaal schoon te maken. Volgens het wphb zouden er bst36ss carbs op moeten zitten. Maar dit zijn 38mm carbs. Ook klopt de maat van de stationair sproeier niet. Volgens boek moet dit 32.5 zijn maar er zit 37.5 in.
Mijn vermoeden is dat deze carbs van een jonger model zijn....maar welke? Zouden ze van een W model kunnen zijn of komt die spacing niet overeen?
Wie het weet mag het zeggen.....

Ter uwer informatie: op de zijkant staat 17D80 K9Z2
 
Dag dan,

Een vriend van mij heeft een paar jaar geleden een gsxr750 '90 gekocht. Zou helemaal origineel zijn. Deze heeft echter nooit mooi gelopen. Ik heb de carbs eraf gehaald om ze helemaal schoon te maken. Volgens het wphb zouden er bst36ss carbs op moeten zitten. Maar dit zijn 38mm carbs. Ook klopt de maat van de stationair sproeier niet. Volgens boek moet dit 32.5 zijn maar er zit 37.5 in.
Mijn vermoeden is dat deze carbs van een jonger model zijn....maar welke? Zouden ze van een W model kunnen zijn of komt die spacing niet overeen?
Wie het weet mag het zeggen.....

Ter uwer informatie: op de zijkant staat 17D80 K9Z2

(Vanacht zal ik kijken of ik een foto toe kan voegen....bestand van foto was te groot)
 
The GSX-R750L (1990) was possibly the best of the oil-cooled models. Big changes included inverted forks and, importantly, a return to the long-stroke motor (the short-stroke wasn't so good in race-trim but was OK for the road). Other modifications included a 4-1 exhaust, steering damper, 38 mm carbs (up 2 mm on the standard K yet 2 mm smaller than the RK), smaller valves, new conrods, lighter pistons, large capacity oil pump, larger curved oil cooler and the rear rim became the 'standard' 17" x 5.5" item. Power was up to 115 hp at 11,000 rpm while weight was down to 193 kg.

Drawing on the invaluable experiences gained racing, the 1990 model received many of the features of the race version GSX-R750R at an affordable price. The same long-stroke engine (70 x 48.7mm) of the 'Double R' became standard, with new pistons to match the new combustion chamber design in the cylinder head and strengthened connecting rods. New 38mm Slingshot carburetor, Curved-core Radial Flow oil cooler and stainless steel 4-into-2-into-1 exhaust per set were adopted. Both 41mm inverted tube front fork and remote reservoir rear shock became fully adjustable. Rear wheel rim was widened and equipped with Michelin radial tyres.


Suzuki GSX motorcycle models

Volgens mij heeft die gast zijn huiswerk goed gedaan,en zijn gegevens betrouwbaar.
 
Laatst bewerkt:
.
full
 
Ik heb zojuist ff een dik pak stront uit m'n ogen gehaald want in het wphb staat duidelijk dat de modellen uit europa 38mm zijn. (De usa modellen hebben 36mm)
Neemt niet weg dat er dan nog te grote stationairsproeiers in zitten, maar nu weet ik in ieder geval dat deze carbs (hoogstwaarschijnlijk) toch bij deze motor horen. Dus kleinere sproeiers erin en kiek'n wat u dut.

Bedankt voor de antwoorden.

Gr. Bjorn
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan