XT660X Deel 11; The XTraordinary Mix

Meeting

  • 31 augustus

    Stemmen: 12 80,0%
  • 7 september

    Stemmen: 0 0,0%
  • 14 september

    Stemmen: 1 6,7%
  • 21 september

    Stemmen: 1 6,7%
  • 28 september

    Stemmen: 0 0,0%
  • 5 oktober

    Stemmen: 1 6,7%

  • Totaal aantal stemmers
    15
Status
Niet open voor verdere reacties.
Vervang ik gisteren mijn oliefilter, zitten er metaaldeeltjes in ;(

Ik vrees dat het van de schakelbak komt..

Nog iemand dit al voorgehad?


Oeff das niet best,ik heb het gelukkig nog niet mee gemaakt mijn km stand is 32k wat is jou km stand?




Heeft iemand toevallig nog een dna stage 2 liggen voor de verkoop?
 
Vervang ik gisteren mijn oliefilter, zitten er metaaldeeltjes in ;(

Ik vrees dat het van de schakelbak komt..

Nog iemand dit al voorgehad?


Hier geen metaaldeeltjes in de filter, iets van 33.000km.

Maar daar is de oliefilter ook voor. ;) . Misschien een paar keer tandjes gepoetst met schakelen. Is het trouwens ijzer/staal of alu ? Het hoeft niet perse iets te zijn om zorgen te maken. Als de olie er niet zilver/metaal of koperachtig uit ziet. Rare geluiden zijn vaak ook een indicatie van ernstigere problemen.


Je zou eens de carterplaat van de versnellingsbak eraf kunnen halen. Om te kijken of het de tandwielen zijn en/of er meer schaafsel onderin ligt. Ik weet trouwens niet of de XT660X een magneet in het carter heeft.
 
Mijn km stand is nu 20000, en om de 5000 km olie vervangen.
Dit is nu wel het eerste onderhoud na mijn slovenië rit van 2500km op een week, beestje heeft wel afgezien :] ^

Dat kan ik inderdaad eens proberen, dekseltje eraf en ook eens kijken of het magnetische stukjes zijn..

Thanx voor de tips :W
 
Die voorvorkveren vervangen, is dat een klusje voor n00bs, of komt er nog aardig wat kennis bij kijken?

Was bij de Yamaha dealer geweest, want heb wat problemen qua stuurgedrag.
Lijkt erg op een kapot balhoofdlager qua feeling. Net of iemand het stuur tegenhoudt bij het sturen. Vreemde is echter dat het niet elke keer gebeurd. Vooral op lage snelheid komt het vaak voor. Versleten banden geven dit gevoel ook wel eens.
Maar je raadt het al, banden vernieuwd en balhoofdlager is perfect.
Denk dus dat het aan de voorveren moet liggen. Ze staan ook wel erg slap en deinzen 2x na na inveren.

Alleen grapje kost bij de dealer al 200 euro, en dan heb ik alleen de olie en keerringen vervangen...
 
Laatst bewerkt:
Alleen grapje kost bij de dealer al 200 euro, en dan heb ik alleen de olie en keerringen vervangen...

Volgens mij moet je het zelf ook kunnen. Er staan genoeg 'how to' op youtube.
Ik heb laatst €60,- (incl. demonteren en monteren op de motor) betaald voor één keerring van mijn enduro. (ik had zelf geen tijd om het te doen).

Dan vind ik €200,- voor twee stuks wel redelijk aan de prijs.
Maar je zou zelf alles al kunnen demonteren. (dat kan iedereen met een doppenset) Dus met de schokbrekers in de hand naar de motorzaak. Dat scheelt ook al behoorlijk wat in EUR.
 
Oeff das niet best,ik heb het gelukkig nog niet mee gemaakt mijn km stand is 32k wat is jou km stand?




Heeft iemand toevallig nog een dna stage 2 liggen voor de verkoop?

Een DNA stage 2 kan je best nieuw kopen, de filterlaag slijt af na een tijdje, ik ga mijne ook moeten vervangen voor een nieuwe.

Die voorvorkveren vervangen, is dat een klusje voor n00bs, of komt er nog aardig wat kennis bij kijken?


Was bij de Yamaha dealer geweest, want heb wat problemen qua stuurgedrag.
Lijkt erg op een kapot balhoofdlager qua feeling. Net of iemand het stuur tegenhoudt bij het sturen. Vreemde is echter dat het niet elke keer gebeurd. Vooral op lage snelheid komt het vaak voor. Versleten banden geven dit gevoel ook wel eens.
Maar je raadt het al, banden vernieuwd en balhoofdlager is perfect.
Denk dus dat het aan de voorveren moet liggen. Ze staan ook wel erg slap en deinzen 2x na na inveren.

Alleen grapje kost bij de dealer al 200 euro, en dan heb ik alleen de olie en keerringen vervangen...

Ik heb het zelf ook gedaan zonder enige voorkennis, logisch nadenken en het is goed te doen! Een paar post terug heb ik een link gedeeld van ohlins binnenveren, ik kan het alleen maar aanraden, je xt gaat een pak strakker sturen!
 
Laatst bewerkt:
Hey daar ben ik weer. Ik wou vanmiddag naar de Q day special gaan van dutch rideout. Sta ik met me kleding en helm aan start me motor niet. Hoor alleen een rare zoem/tik met starten. Ik proberen aan te rennen maar dat valt ook niet mee met alles aan. Dus ik me accu gemeten maar 11 volt ofzo. En ls ik start zakt diw naar 6volt. Dus aan de lader gelegt en morgen weer proberen te starten.

Me vraag is hebben jullie ook last dat je accu van de xt snel leeg loopt. Mijne stond ong 2 weken stil en dan al accu leeg. Vind wel heel snel. Ps accu is net 3 maanden oud ong. Tis een gel accu.
 
Hey daar ben ik weer. Ik wou vanmiddag naar de Q day special gaan van dutch rideout. Sta ik met me kleding en helm aan start me motor niet. Hoor alleen een rare zoem/tik met starten. Ik proberen aan te rennen maar dat valt ook niet mee met alles aan. Dus ik me accu gemeten maar 11 volt ofzo. En ls ik start zakt diw naar 6volt. Dus aan de lader gelegt en morgen weer proberen te starten.

Me vraag is hebben jullie ook last dat je accu van de xt snel leeg loopt. Mijne stond ong 2 weken stil en dan al accu leeg. Vind wel heel snel. Ps accu is net 3 maanden oud ong. Tis een gel accu.

Dat klopt echt niet. Je accu zou prima in orde moeten zijn na 2 weken. Iets met de spanningsregelaar mss?
 
Me vraag is hebben jullie ook last dat je accu van de xt snel leeg loopt. Mijne stond ong 2 weken stil en dan al accu leeg. Vind wel heel snel. Ps accu is net 3 maanden oud ong. Tis een gel accu.


De accu moet makkelijk 2 weken stil staan. 11volt en de drop naar 6v, volgens mij loopt je accu niet leeg, maar wordt hij niet goed opgeladen. Wat is de accuspanning als de motor loopt
 
Ik heb net me accu gemeten na dat die opgeladen was. Stationair heb ik 13.4 volt en als ik gas geef 13.8 tot 14v dus me accu wordt goed bijgeladen.
Accu in rust stand js netjes 12.9volt (10 min nadat de accu lader losgekoppeld was.

Als ik me contact aandoe zakt de spanning naar 12.6v
Als ik start zakt me spanning naar 10.5-11v

Als ik me contact uit doe en de - los haal en me multimeter ertussen zet meet ik 0.02 ampere denk ik mm stond op stand 5 en 20m is deze lekstroom normaal of is dit aan de hoge kant. (Ps ik heb geen alarm op mijn motor)

Iemand ideeën waarom mijn accu na 2 weken stilstaan leeg is?
 
Laatst bewerkt:
Ik ga donderdag kijken naar een xt660x uit 2005 met 22k op de teller.

full


Zijn er nog specifieke dingen waar ik op moet letten bij een xt660x?
 
hey jongens,

heeft iemand van jullie een o2 eliminator? (de plug, niet het kastje wat je ertussen hangt.) of weet je iemand die em heeft. ik zou graag willen weten wat de waardes zijn van die plug zodat ik em zelf kan maken om te kijken of t wat is.

kan iemand met die plug em doormeten voor mij?

groetjes, Dave
 
En wat heb je gezien? Wat is je opgevallen? Dingen die je apart vondt of vaag?

Ik heb de motor gekocht. Hij heeft hier en daar zijn gebruikerssporen maar dat kun je verwachten bij een motor die meer dan 10 jaar oud is.
Hij rijdt lekker, schakelt soepel en trekt ook flink op.
Het motorrijden is wel weer even wennen, na mijn examen had ik namelijk niet meer gereden en dat is bijna anderhalf jaar geleden.

Helaas dit weekend niet veel rijden want ik heb nu nachtdienst en morgen ga ik met mijn vriendin een weekend weg. Ben wel van plan iets eerder uit bed te gaan om een uurtje te gaan sturen, maar dat hoeft zij niet te weten O-)
 
Ik heb de motor gekocht. Hij heeft hier en daar zijn gebruikerssporen maar dat kun je verwachten bij een motor die meer dan 10 jaar oud is.
Hij rijdt lekker, schakelt soepel en trekt ook flink op.
Het motorrijden is wel weer even wennen, na mijn examen had ik namelijk niet meer gereden en dat is bijna anderhalf jaar geleden.

Helaas dit weekend niet veel rijden want ik heb nu nachtdienst en morgen ga ik met mijn vriendin een weekend weg. Ben wel van plan iets eerder uit bed te gaan om een uurtje te gaan sturen, maar dat hoeft zij niet te weten O-)

TOP! have fun en geniet ervan
 
Mijn Xt gaat ook de verkoop in.. heb nog geen zoekertje gemaakt.

Ik twijfel of ik hem best standaard verkoop of met alle gadgets erop..

Moest er iemand interesse hebben in leuke opties:

Mivv Carbon uitlaten 550 euro
OTR Voorbochten met lambasonde, 200 euro
Moto-master remschijven voor en achter, achter is gloednieuw, voor heeft 5000km, 350 voor de set.

velgenset goud met band: 500 euro
pas gereviseerde velgenset: wielen en hubs zwart gecoat, OTR gecoate rvs spaken en nippels,
alle 5 de lagers en stofkapjes vervangen, met gloednieuwe Conti attack sm banden 850 euro (nog niet mee gereden!)

fototjes probeer ik nog te maken.

Gaat weg wegens overstap naar 701..

Groetjes
 
Oké domme vraag misschien maar hoe weet ik dat er db killers in mijn uitlaten zitten?
Ik heb al wel gekeken of ze het e keurmerk hebben en dat hebben ze wel.
Wil namelijk Duitsland in en heb gehoord dat ze daar nogal streng zijn.

Edit:
Ik heb een mailtje gestuurd naar KGL racing met de vraag welke DB Killers ik moet hebben.
Dit was het antwoord:

full


Dus ik heb geen DB Killers nodig?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan