remdruk

HJM600RR

MF veteraan
9 okt 2005
21.555
22
hoi

mijn huidige setup kwa remmerij is de rcs 19x20 en staat momenteel op 19x18
heb staal omvlochten remleidingen.
remvloeistof wordt regelmatig vervangen de rempomp zit nu er 5 jaar op en plus minus een goede 35000
km
voor de circuit dagen die ik rij ververs standaard de remvloeistof ( brembo lcf )
echter door een ongeluk vorig jaar heb ik nog niet veel gereden.
de motor is nu op een paar dingen na af kwa opbouwen.
na een paar ritjes en wat testen blijf ik remdruk verliezen.

revisie van de rempomp eventueel ?

alles gecheckt

- leidingen
- rempomp
- remklauwen
- reservoir

zie ik nu iets over het hoofd?

anders wordt het uiteindelijk een nieuw rempomp bestellen -O- *O* -O-
 
Laatst bewerkt:
hoi

mijn huidige setup kwa remmerij is de rcs 19x20 en staat momenteel op 19x18
heb staal omvlochten remleidingen.
remvloeistof wordt regelmatig vervangen de rempomp zit nu er 5 jaar op en plus minus een goede 35000
km
voor de circuit dagen die ik rij ververs standaard de remvloeistof ( brembo lcf )
echter door een ongeluk vorig jaar heb ik nog niet veel gereden.
de motor is nu op een paar dingen na af kwa opbouwen.
na een paar ritjes en wat testen blijf ik remdruk verliezen.

revisie van de rempomp eventueel ?

alles gecheckt

- leidingen
- rempomp
- remklauwen
- reservoir

zie ik nu iets over het hoofd?

anders wordt het uiteindelijk een nieuw rempomp bestellen -O- *O* -O-
Schijven recht?
 
Is de rem druk na enkele keren snel inknijpen wel hard, of zakt de hendel bij vasthouden langzaam naar het handvat?

Bij het eerste zit er vaak nog lucht in het syteem, bij het tweede verdenk ik lekkende cups in de hoofdremcilinder.
 
Is de rem druk na enkele keren snel inknijpen wel hard, of zakt de hendel bij vasthouden langzaam naar het handvat?

Bij het eerste zit er vaak nog lucht in het syteem, bij het tweede verdenk ik lekkende cups in de hoofdremcilinder.


eerste optie heb ik al uitgesloten,

dan zou het de 2de optie zijn, aangezien ik met een 50 per uur tegen een autospiegel ben geklapt met de remhendel en een salto voorover gemaakt heb
 
eerste optie heb ik al uitgesloten,

dan zou het de 2de optie zijn, aangezien ik met een 50 per uur tegen een autospiegel ben geklapt met de remhendel en een salto voorover gemaakt heb
Alles schoon en droog maken.
Op druk zetten, tie wrap er op.
En dan kijken of en waar t gaat lekken.
 
Soms is het heel lastig om echt alle lucht uit een systeem te krijgen,
Een klein belletje geeft al een sponzig gevoel.
Echter het wegvallen van remdruk voelt anders, dan voel je langzaam de hendel naar het handvat gaan.
 
Wiellagers ook nog ff checken.

Je zegt dat de remhevel de klap heeft gehad. Dat kan natuurlijk een probleem geven in de hrc.

De keuze is dan tussen revisiesetje of nieuwe rempomp. Als die het is natuurlijk.
 
Wiellagers ook nog ff checken.

Je zegt dat de remhevel de klap heeft gehad. Dat kan natuurlijk een probleem geven in de hrc.

De keuze is dan tussen revisiesetje of nieuwe rempomp. Als die het is natuurlijk.

remhendel heeft inderdaad de klap gehad inclusief mijn hand
full


kon niet meer uitwijken,

ik loop komend weekend de dingen even na die jullie opnoemen dan heb ik alles gecheckt :Y
 
Je zegt dat de remhevel de klap heeft gehad. Dat kan natuurlijk een probleem geven in de hrc.

De beperkte flex in een goede rempomp maakt ze kwetsbaarder bij een crash. Kan zijn dat in de handleiding van de pomp staat dat deze vervangen dient te worden bij een crash als deze (is bij AP het geval). Als je er mee het circuit op gaat zou ik de boel heel goed checken, misschien testen op scheuren dmv speciale vloeistoffen.
 
De beperkte flex in een goede rempomp maakt ze kwetsbaarder bij een crash. Kan zijn dat in de handleiding van de pomp staat dat deze vervangen dient te worden bij een crash als deze (is bij AP het geval). Als je er mee het circuit op gaat zou ik de boel heel goed checken, misschien testen op scheuren dmv speciale vloeistoffen.

Ik denk dat er een dikke kans is dat er nog een gewone OEM hoofdremcilinder op zit. Dan is het een kleine moeite om die te vervangen, ze zijn op elke straathoek (bij wijze van spreken) te krijgen voor bijna niks.

TS kan het natuurlijk ook aangrijpen als het moment om te upgraden naar een radiale pomp als die er nog niet op zit, maar dan zal ie ook andere leidingen moeten monteren.
 
Laatst bewerkt:
heren

het heeft even wat langer geduurd. mijn arm laat mij dusdanig in de steek .

ik heb de leidingen vanaf de pomp los gehaald de bout en koperen ringentjes vervangen

(rempomp vertoont na een proefrit geen fading meer en lekkages )


alles ontlucht en voila het werkt weer naar behoren.

bedankt voor de suggesties en het denkwerk.

mvg hjm
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat er een dikke kans is dat er nog een gewone OEM hoofdremcilinder op zit. Dan is het een kleine moeite om die te vervangen, ze zijn op elke straathoek (bij wijze van spreken) te krijgen voor bijna niks.

TS kan het natuurlijk ook aangrijpen als het moment om te upgraden naar een radiale pomp als die er nog niet op zit, maar dan zal ie ook andere leidingen moeten monteren.


hehehe tom

even goed lezen ;)
:P
 
Terug
Bovenaan Onderaan