S1000RR Deel 7

Hallo,

Weet iemand wat je nodig hebt om een smartphone te kunnen laden op een s1000rr 2016?
Ik dacht dat bmw al een stekker had voorzien zodat je niet hoeftte prutsen met de batterij.
 
Iemand nog een linker spiegel liggen? Ben weggereden met het slot er nog op :X Verder de motor meteen opgevangen, maar één boutje van de spiegel is afgebroken doordat ie tegen een paal in de parkeergarage kwam. Gelukkig verder geen schade.

Ik heb nog wel een linkerspiegel liggen volgens mij. Zal van het weekend even in de garage kijken als het nog nodig is.
 
Hallo,

Weet iemand wat je nodig hebt om een smartphone te kunnen laden op een s1000rr 2016?
Ik dacht dat bmw al een stekker had voorzien zodat je niet hoeftte prutsen met de batterij.

Yes, hij zit aan de rechterkant van het balhoofd vast aan de draadboom, thv het gat in het frame. Daar staat gewoon 12V op dus je zal sowieso een usb omvormer er tussen moeten hangen.
 
Ik ben hier ook mee bezig, maar nog niet aangeschaft. Links voor, bij je richtaanwijzer zit een Canbus stekker, normaliter voor de BMW navigatie.

Wat je nodig hebt, is een kabel van Canbus naar USB. Je kan er zelf 1 maken door een Canbus kabel bij BMW te bestellen en los daarvan een USB-lader te kopen en zelf aan elkaar verbinden en zorgen dat het waterdicht wordt. Een kerel heeft een youtube video gemaakt:

Je kan er ook 1 bestellen, kant en klaar:
Q-Power Plug-in BMW Canbus

Zelf maken vind ik nog best prijzig, dus ik ga misschien voor de Q-power.
 
Bedankt.
Ik ga ook voor de Q-power.

Maar welke type connector neem je best? Ik zou zeggen USB. Want dan kan je uw Gopro en allerlei ook opladen.
Of ben ik mis?
 
:W Alo!

Ik had mijn zinnen gezet om deze zomer ook een S1000RR te kopen, maar na wat gelezen te hebben durf ik het haast niet meer. Ook in dit topic staat in de begin post nota bene een opsomming van allerlei problemen. Nokkenassen, stuurschakelaars en nu zie ik hier op MF weer een topic over problemen met de versnellingsbakken.

Ik wilde deze motor deels omdat ik dacht dat het een BMW is dus super betrouwbaar. Dat is een illusie heb ik nu begrepen.


Valt het naar verhouding mee of zijn die dingen vaak gewoon brak? Ik was zo zeker van mijn zaak voordat ik wat onderzoek had gedaan, maar die zekerheid is inmiddels weg.

Als ik rond de 10k of meer moet uitgeven wil ik geen motor met zulke grote problemen als wat ik lees.
Ik heb nu een Honda en het enige wat stuk gaat is de nokkenasspanner a 60 euro. Ik ben toch niet gedoemd om bij die saaie Japanners te blijven? ;(

Ik heb voornamelijk naar de eerste generatie gekeken, omdat ik de fiets puur voor er bij wil en enkel voor de leuke ritjes zal gebruiken. Ik ga er niet mee het circuit op, geen woon\werk etc. Is het model vanaf 2012 degelijker? 2015 is buiten mijn budget.

In de openingspost lees ik dat alle generaties bijvoorbeeld problemen kunnen hebben met de nokkenassen. Ik kan slecht beoordelen in hoeverre de kans bestaat dat zoiets jou overkomt.

Wie kan wat opheldering geven? Ik wil de fiets graag, maar niet koste wat het kost. Na al deze dingen gelezen te hebben durf ik het haast niet meer aan.

Paranoïde of terechte zorgen?
 
Laatst bewerkt:
:W Alo!

Ik had mijn zinnen gezet om deze zomer ook een S1000RR te kopen, maar na wat gelezen te hebben durf ik het haast niet meer. Ook in dit topic staat in de begin post nota bene een opsomming van allerlei problemen. Nokkenassen, stuurschakelaars en nu zie ik hier op MF weer een topic over problemen met de versnellingsbakken.

Ik wilde deze motor deels omdat ik dacht dat het een BMW is dus super betrouwbaar. Dat is een illusie heb ik nu begrepen.


Valt het naar verhouding mee of zijn die dingen vaak gewoon brak? Ik was zo zeker van mijn zaak voordat ik wat onderzoek had gedaan, maar die zekerheid is inmiddels weg.

Als ik rond de 10k of meer moet uitgeven wil ik geen motor met zulke grote problemen als wat ik lees.
Ik heb nu een Honda en het enige wat stuk gaat is de nokkenasspanner a 60 euro. Ik ben toch niet gedoemd om bij die saaie Japanners te blijven? ;(

Ik heb voornamelijk naar de eerste generatie gekeken, omdat ik de fiets puur voor er bij wil en enkel voor de leuke ritjes zal gebruiken. Ik ga er niet mee het circuit op, geen woon\werk etc. Is het model vanaf 2012 degelijker? 2015 is buiten mijn budget.

In de openingspost lees ik dat alle generaties bijvoorbeeld problemen kunnen hebben met de nokkenassen. Ik kan slecht beoordelen in hoeverre de kans bestaat dat zoiets jou overkomt.

Wie kan wat opheldering geven? Ik wil de fiets graag, maar niet koste wat het kost. Na al deze dingen gelezen te hebben durf ik het haast niet meer aan.

Paranoïde of terechte zorgen?

Mn pa heeft 12k gereden met een 2010 en nu 25k met een 2012. Geen enkel probleem gehad.
Een vriend van me heeft een 2012 en rijdt er zowel straat als circuit mee (en redelijk tempo) en ook geen enkel probleem.

Edit: mn pa rijdt er ook een paar circuitdagen per jaar mee, naast veel straat km.
 
Laatst bewerkt:
heb er al verscheidene gehad nog nooit geen problemen ondervonden.
stuurschakelaartje is bekend probleem maar word vaak wel met coulance vervangen, naar mijn mening
 
Nu 40.000 km op mijn 2013 model staan. Geknapte koppelingskabel onder garantie vervangen, achterrem deed niets meer, onder garantie vervangen, Quickshifter net na de garantie gedeeltelijk onder coulance vervangen.

Verbruikt verder geen drup olie. Bij aanstaande beurt laat ik wel even de nokkenaskettingspanner nakijken.
 
Heb een 2010 model met 50.000 km op de teller. Geen problemen tot nu en rij er een paar keer per jaar mee op het circuit. Rij wel een lager niveau dus niet zo snel. Op die manier belast ik hem natuurlijk niet echt als je weet wat dat ding allemaal kan. Binnenkort gaat tie weg voor een beurt en ik ben dus benieuwd of er grote dingen te voorschijn komen. Maar mijn gevoel zegt me gewoon een beurtje en weer gaan.
 
gewoon een topfiets
dat er op circuit een keer een versnellingsbak gereviseerd moet worden is normaal (bij mijn yamaha's was dat ook nodig op gegeven moment).
 
Mannen,

Mijn 2011 S1000rr heeft de laatste tijd het probleem dat ie
bij stationair draaien met of zonder koppeling in spontaan
afslaat.

Hierna start hij gewoon weer maar erg irritant als je naast
een koekblik staat en wil wegrijden.

Weet iemand wat dit probleem veroorzaakt ? anders maar ff laten
uitlezen bij de dealer.

Groet,
 
Laatst bewerkt:
Weet er hier iemand hoe de snelheid gemeten word op de s1000rr ? Ik ging er vanuit dat je een groter achterttandwiel en een kleiner vanvoor had dat de snelheid hoger zou zijn op de teller dan het echt was .... Maar bij mij is ze precies lager ? :-)
 
Weet er hier iemand hoe de snelheid gemeten word op de s1000rr ? Ik ging er vanuit dat je een groter achterttandwiel en een kleiner vanvoor had dat de snelheid hoger zou zijn op de teller dan het echt was .... Maar bij mij is ze precies lager ? :-)

Achterwiel wordt gemeten.
 
Mede S1000RR-Rijders,
Welke bedrijf(ven) raden jullie aan voor het afstellen van de motor?
En wat zijn de voor/nadelen van de volgende opties:
-Ecu flash
-Powercommander
-Bazzaz

Als er mensen zijn die hun ervaring willen delen, hoor ik het graag
 
Mede S1000RR-Rijders,
Welke bedrijf(ven) raden jullie aan voor het afstellen van de motor?
En wat zijn de voor/nadelen van de volgende opties:
-Ecu flash
-Powercommander
-Bazzaz

Als er mensen zijn die hun ervaring willen delen, hoor ik het graag

ECU flash is de beste manier: geen extra kabels en kastjes in de motor met kans op storing, de dealer kan de ECU flash ongedaan maken bij bijv troubleshooting en daarna ook weer herstellen. Bij extra kastjes heb je altijd kans op discussie of een bepaalde storing daardoor komt.

Tevens, met ECU flash kan je veel meer controle uitoefenen, de kastjes spelen vaak met de sensor waardes om zo de ECU voor de gek te houden.

Mijn motor was al geflashed toen ik m kocht, dus een adres kan ik je niet aanbevelen.
 
ECU flash is de beste manier: geen extra kabels en kastjes in de motor met kans op storing, de dealer kan de ECU flash ongedaan maken bij bijv troubleshooting en daarna ook weer herstellen. Bij extra kastjes heb je altijd kans op discussie of een bepaalde storing daardoor komt.

Tevens, met ECU flash kan je veel meer controle uitoefenen, de kastjes spelen vaak met de sensor waardes om zo de ECU voor de gek te houden.

Mijn motor was al geflashed toen ik m kocht, dus een adres kan ik je niet aanbevelen.

Bedankt voor je feedback.

ik heb afgelopen week contact gehad met Swen Ahnendorp, die adviseerde mij juist een powercommander.

Je hoort zoveel verschillende verhalen dat het lastig wordt een keuze te maken. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan