Supermotard helm met bril

Clavata

Rookie
21 apr 2016
1
0
Hey,


Ik heb zojuist me eerste motor gekocht! Ik wil graag een helm kopen: cross helm met bril. Het lastige is dat ik zelf ook een bril draag. Zijn er aangepaste brillen(voor de helm) waar gemakkelijk een eigen bril in past?

Iemand ervaringen? Ook qua beslaan enzo.

Alvast bedankt!
 
Je kan ook voor zo'n cross-over crosshelm gaan. Zoeen met vizier maar waar ook een crossbril op kan. Dat is voor lange stukken veel plezieriger dan een crossbril, staat alleen minder cool.

Ik heb een Arai Tour X model en rij vaak met crossbril i.p.v. vizier. Maar als het regent of bij langere stukken snelweg is het wel vervelend en dan gaat het vizier erop. met vizier is je zichtveld ook groter en je normale bril past er gewoon onder.
En met vizier is het een stuk stiller!
 
Je kan ook voor zo'n cross-over crosshelm gaan. Zoeen met vizier maar waar ook een crossbril op kan. Dat is voor lange stukken veel plezieriger dan een crossbril, staat alleen minder cool.

Ik heb een Arai Tour X model en rij vaak met crossbril i.p.v. vizier. Maar als het regent of bij langere stukken snelweg is het wel vervelend en dan gaat het vizier erop. met vizier is je zichtveld ook groter en je normale bril past er gewoon onder.
En met vizier is het een stuk stiller!

Wat betreft dat gezichtsveld , dat is de reden dat ik een keer met zo'n bril gereden heb en hem daarna snel door verkocht , je mist gewoon hele hoeken door de randen van zo'n bril
 
Als ik jouw was zou ik een icon variant of een airoh s4 of s5 nemen, je hebt gigantische dode hoeken met zo'n bril, en wind geruis is gigantisch
 
Huh? ook ik ben brildragend en zal dus een OTG (over the glasses) crossbril moeten kopen, zo kwam ik bij deze topic uit omdat ik zocht naar de Airoh S5. Maar is dat te doen met een OTG crossbril?

Heb een allroad motor, op de snelweg kan ik dus zonder crossbril rijden. Offroad kan ik de crossbril op doen.

Kan de crossbril op en kan dan het vizier blijven zitten? Weet iemand dat?

Eerst zat ik naar een Shoei Hornet te kijken, maar die heeft geen ingebouwd zonnevisier erin zitten, dat is toch wel heel fijn. Momenteel rij ik met een Shoei Neotec (systeemhelm) en als de zon laag staat is dat gewoon een erg prettige toevoeging. Of ik moet een extra zonnebril op sterkte nemen, maar ik hou niet zo van zonnebrillen.
 
ik ben zelf ook brildragend en heb er nooit opgelet.

Verscheidene crosshelmen en verscheidene crossbrillen gehad zonder er ooit op de letten of het met bril zou werken en nog nooit problemen gehad.

Als je er bang voor bent zou ik zeggen, ga naar een motocross zaak en probeer er gewoon wat. Dat is het beste advies wat ik kan geven.

Bij skibrillen werkt het iets anders, maar omdat bij crosshelmen de crossbril toch iets verder van je ogen afkomt heb ik er nog nooit last van gehad.
 
Huh? jij draagt gewoon een motorcrossbril over je normale bril heen? Geen speciale OTG bril?
 
ja precies dat. Gewoon willekeurige crossbrillen en nooit last van gehad. Maar dat kan natuurlijk per persoon verschillen.

Vandaar dat je het beste even naar een motorcrosszaak ofzoiets kunt gaan en gewoon wat uit proberen. Er werd mij bij de zaak toen bijvoorbeeld verteld dat het bij een airoh erger zou zijn. Maar ik heb zelf nog nooit een airoh opgehad en kan daar niet zoveel over vertellen.
 
Huh? ook ik ben brildragend en zal dus een OTG (over the glasses) crossbril moeten kopen, zo kwam ik bij deze topic uit omdat ik zocht naar de Airoh S5. Maar is dat te doen met een OTG crossbril?

Heb een allroad motor, op de snelweg kan ik dus zonder crossbril rijden. Offroad kan ik de crossbril op doen.

Kan de crossbril op en kan dan het vizier blijven zitten? Weet iemand dat?

Eerst zat ik naar een Shoei Hornet te kijken, maar die heeft geen ingebouwd zonnevisier erin zitten, dat is toch wel heel fijn. Momenteel rij ik met een Shoei Neotec (systeemhelm) en als de zon laag staat is dat gewoon een erg prettige toevoeging. Of ik moet een extra zonnebril op sterkte nemen, maar ik hou niet zo van zonnebrillen.

De NEXX XD-1 heeft wel een ingebouwd zonnevizier.
Zelf zou ik een pure crosshelm met bril alleen voor offroad gebruik nemen. Voor op de weg lijkt mij een allroad-helm veel praktischer.
 
noudi93; okay, duidelijk. dan zal ik binnenkort naar een motorcross zaak waar ze helmen hebben die ik mooi vindt, kan ik ze allemaal passen. en uiteraard ook met brillen.

Rick-M; dit jaar wil ik op de motor naar marokko en wil geen twee helmen meenemen, daarom liever een alles in een. Als ik hier rondje rond de kerk rij kan ik mijn Shoei systeemhelm gewoon op doen, en anders de offroad/all-road helm. zo had ik het bedacht. Daarom zoek ik ook liefst een helm met ingebouwd zonnevizier.Ik zal de NEXX XD-1 even bestuderen.

Iemand nog een crossmotorzaak aan te raden? Die Shoei, NEXX XD-1, Airoh en X-Lite helmen op voorraad heeft? Heb nu een Shoei helm en die past perfect!
 
Laatst bewerkt:
Wat betreft dat gezichtsveld , dat is de reden dat ik een keer met zo'n bril gereden heb en hem daarna snel door verkocht , je mist gewoon hele hoeken door de randen van zo'n bril

Klopt, dit is ook mijn ervaring.. Ook met de nannini v4.
Ik heb meestal en goed afsluitende zonnebril(ook in het geel) op, maar het is moeilijk een bril op sterkte te vinden die goed de ogen tegen wind beschermd.(ik heb er 1 gehad, is met crash ook stuk gegaan)
Toevallig vorige week nog met deze vraag bij 2 opticiens geweest.. binnen 2 minuten ; nee daar kunnen we u niet mee helpen'
ook niet naar rekje zonnebril monturen lopen om te kijken of er wat tussen zit.. nix..
Als iemand hier een tip heeft..

Ik heb sterkte ca -1.5, zou wat sterkte wel fijn vinden..
 
Laatst bewerkt:
Misschien is zoiets wat, maar goed dan zit je weer met die band om je hoofd waarschijnlijk, want over de helm gaat denk ik niet omdat deze bril niet zo breed is.

Deze (zie foto) Helly Bandit zonnebril of deze Zonnebril Washington - Trike webshop

Die zijn er wel, maar denk ik niet zo geschik voor offroad rijden.
Helly_bandit.png
 
Laatst bewerkt:
Ik heb wat onderzoek gedaan en goede windafsluitende sportbrillen/zonnebrillen zijn niet op sterkte te krijgen.- of indien mogelijk, zit je rond de 300 euro.. Dan laat je je bril ook niet meer met je handschoenen aan je stuur hangen..
fuck, dan zou m'n bril meer waard zijn dan m'n motor..
I k heb destijds een zonnebril met gele glazen op sterkte gehad maar wel veel last van tranende ogen.
Ik vraag me af, zou dit wat zijn en zou het op ons grootte hoofd gemaakt zijn?
Merk Garantie! verwisselbare Eyewear Prescription Sport Zonnebril Lezen Zonnebril met PC RX Insert 5 Lenzen in Merk Garantie! verwisselbare Eyewear Prescription Sport Zonnebril Lezen Zonnebril met PC RX Insert 5 Lenzen van Fietsen Eyewear op AliExpress.com | Alibaba Groep
 
Voor gewoon op de weg denk ik wel, als de bril maar goed afsluit is het klaar. Voor mijn doeleinde (offroad rijden) niet echt, maar daar gaat dit topic ook niet over. :P
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan