Honda Africa Twin 2015 (CRF1000)

Dat zijn de Mitas E07 8-)

full
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand toevallig ervaring met een slinger in de velgen van zijn/haar AT? Ik heb me laten vertellen dat de velgen van de AT niet het stevige soort zijn.
 
Het zelfde als met de 800 GS; de motor is zwaar, dus met een lage bandenspanning een keienpad op rossen is niet handig.
 
Heeft iemand toevallig ervaring met een slinger in de velgen van zijn/haar AT? Ik heb me laten vertellen dat de velgen van de AT niet het stevige soort zijn.

Ik heb net het tegendeel gehoord. Je krijgt natuurlijk alles stuk als je maar hard genoeg probeert.
 
De TKC 80 zijn nagenoeg op.

Voor de zomer zoek ik een meer straatgericht band. Een bandenvraag ik weet het. :+

Dan kom ik uit bij :
TKC70
Pirelli Scorpion Trail 2
Metzler Tourance next
Michelin Anakee

Shoot.
 
Ik heb net het tegendeel gehoord. Je krijgt natuurlijk alles stuk als je maar hard genoeg probeert.

Is uiteraard ook afhankelijk van wie je het hoort.

Ik heb een slinger in het achterwiel van mijn Crosstourer. Deze wordt nu gericht. Bij het bedrijf waar ik het wiel laat richten, ging het gesprek op een bepaald ogenblik ook over de Africa Twin. Daar vertelde ze me dat die wielen ook niet fraai zijn.

Op fora's lees zelden iets voer een slag in het wiel, maar wat wil het feit. Wielen van een Crosstourer krijgen ze daar een paar keer maand en van de GS is gewoon lopende band werk.
 
De TKC 80 zijn nagenoeg op.

Voor de zomer zoek ik een meer straatgericht band. Een bandenvraag ik weet het. :+

Dan kom ik uit bij :
TKC70
Pirelli Scorpion Trail 2
Metzler Tourance next
Michelin Anakee

Shoot.

Ik heb een jong gebruikt setje Dunlop TR91 liggen, vervangen omdat ik wat meer offroad wilde..
Wellicht iets om te proberen?

https://link.marktplaats.nl/m1152428630
 
Laatst bewerkt:
Is uiteraard ook afhankelijk van wie je het hoort.

Ik heb een slinger in het achterwiel van mijn Crosstourer. Deze wordt nu gericht. Bij het bedrijf waar ik het wiel laat richten, ging het gesprek op een bepaald ogenblik ook over de Africa Twin. Daar vertelde ze me dat die wielen ook niet fraai zijn.

Op fora's lees zelden iets voer een slag in het wiel, maar wat wil het feit. Wielen van een Crosstourer krijgen ze daar een paar keer maand en van de GS is gewoon lopende band werk.

Zou het niet kunnen dat een GS veel vaker offroad wordt gebruikt dan een Crosstourer en dus meer kans op schade heeft ?

En hoeveel Crosstourers zie je trouwens rijden ?

Al die merken kopen overigens bij dezelfde fabrikant hun wielen in : de goedkoopste...
 
Laatst bewerkt:
Puur eigen ervaring dit, maar op een verdwaalde crossmotor na, die op weg is naar de crossbaan, kom ik hier nooit motoren tegen in het zand.

Dus of die wielen zijn super slecht dat iedereen die offroad gaat meteen een slag heeft, of het heeft een andere oorzaak. :+
Ik gok stoeprandjes en te hoge snelheid.
 
Puur eigen ervaring dit, maar op een verdwaalde crossmotor na, die op weg is naar de crossbaan, kom ik hier nooit motoren tegen in het zand.

Dus of die wielen zijn super slecht dat iedereen die offroad gaat meteen een slag heeft, of het heeft een andere oorzaak. :+
Ik gok stoeprandjes en te hoge snelheid.
IJsland en steen combinatie :o
 
Ik laat TKC70's monteren op mijn AT en die komen niet beneden de 2 bar. Velgen zijn best duur om te vervangen en niet op iedere straathoek in Europa te koop.
 
De TKC 80 zijn nagenoeg op.

Voor de zomer zoek ik een meer straatgericht band. Een bandenvraag ik weet het. :+

Dan kom ik uit bij :
TKC70
Pirelli Scorpion Trail 2
Metzler Tourance next
Michelin Anakee

Shoot.

De at staat hier nu op Continental Trail Attack 2.
Moet zeggen erg over te spreken.
Ook met regen goede grip (2x kort in de regen gereden)

Hang meestal redelijk vlot aan het gas en heb nog maar een paar keer een kleine gecontroleerde drift gehad.
Dat was met de vorige motor(xt660z)/banden(k60 scouts) wel anders.

Maar banden is altijd een persoonlijke keuze/gevoel. Ligt ook erg aan je rijstijl.
 
Vandaag de AT opgehaald, op hagelnieuwe TKC70's.

Traction skin is een mooie reclame kreet, maar doe maar voorzichtig. Zelfs de slipperclutch raakte even de clutch kwijt toen ik lomp terugschakelde op droog asfalt.
Na het eerste bospad was de band schoon van glibberigheden en voelde de band aan als de TrailAttack. Lekker vertrouwd dus en dat maakt het dat ik rap op het gas kon. Het comfort op asfalt is overigens ook goed. Ik had meer herrie verwacht, maar het komt niet in de buurt van de Heidi's.
 
Terug
Bovenaan Onderaan