Invoer naar België gsxr1000 bj 01-02 1ste inschr 2003

T Montana

MF'er
2 jun 2016
49
2
Limburg (belgie)
Wie kan mij al snel vertellen waarom ze een Europees nr,volgens man aan het loket een
E voor en dan een nr met * in,nodig hebben voor mijn kenteken aan te vragen.
Na 2x bellen naar DIV Brussel voor info dat ik zeker ben dat ik de juiste documenten heb.
Reden was mijn huidige moto van Nederland naar België heel veel problemen gehad.
Vertellen mij heb een document van invoer nodig,heb in in orde gemaakt bij douane,kentekenbewijs Papier+kaartje en een verkoopovereenkomst.nu na lang wachten kan ik hem gaan inschrijven zegt meneer grof weg in Alken,kan die nie inschrijven.vraag waarom?
Je hebt geen gelijkvormigheidsattest.zeg in Nederland hebben ze alleen een kentekenbewijs.ja maar dan moet die e,nr's en *jes er op staan.je moet de moto laten keuren of homologeren.
Maar kan iemand mij vertellen hoe ik aan zo een e nr kan komen?denk na zoeken een typegoedkeuringsnummer is wat ik nodig heb.staat een - op mijn kaartje.
Mensen sorry dat ik het misschien niet goed kan uitleggen of veel fouten schrijf of weer een Belg ben maar wil gewoon na paar maanden moeten wachten dat ik mijn motor kan inschrijven en kan rijden.
Neen maar hier doen ze weeral voor de 2de x moeilijk en moet weer extra geld kosten.
Echt frustrerend als ge hulp vraagt en u nog nie het goede antwoord kunnen geven.
 
Ik heb mijn motor verkocht aan een Belg en samen met hem naar een Nederlands RDW kantoor gegaan om te exporteren. ( www.rdw.nl )
Maar dan moet hij ook wel werkelijk in Nederland een kentekenbewijs hebben gehad.
Het RDW kantoor geeft je daarna de juiste papieren mee.
Daarna moet het goed gaan. :?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het kentekenbewijs kaart+groen papier,laatst ingeschreven 14-4-2016 en 1ste maal 19-3-2003.het roze formulier in orde gebracht bij de douane en heb een verkoopsovereenkomst.maar nu vertellen ze mij bij het inschrijvingskantoor dat er een Europees goedkeuringsnummer moet op staan .nu staat er geen e nr met * t'jes op het kaartje of groen papier of plaatje op de moto.
 
Als ik het goed lees klopt de motor niet bij de papieren / geen plaatje bij het balhoofd?
Dat controleren ze inderdaad wel (pas) weer met invoeren. (En of het blok erbij past) :)
 
@ T Montana: je zult of een validatieprocedure moeten aangaan of een speciale keuring welke volgens mij alleen in Heers of Brasschaat uitgevoerd kan worden. De validatieprocedure is een puur administratieve procedure. Ik heb begrepen dat je de motor bij de douane al hebt ingevoerd. Ga naar RDW kentekencheck en voer het ''oud'' NL kenteken in. Je kan dan veel gegevens van die motor inzien wanneer het nog niet verwijdert is. Maak van zo veel mogelijk uitdraaien, maar zeker van het blad waar het vermogen in kW is aangeduid. Al deze gegevens naar DIV sturen. E.e.a. kun je terugvinden op de site van DIV onder inschrijving van motorfietsen. GOED lezen ! Ik zie net dat Hypron de juiste link heeft meegestuurd.
 
Laatst bewerkt:
Een keuring moet je zeker NIET doen.
Informeer eerst even bij Suzuki Nederland of ze je een COC kunnen bezorgen (dat is een EU gelijkvormigheidsattest),het is niet zeker dat een GSXR van 2003 dat al heeft.
NIET bij Suzuki in Belgie achter vragen,die gaan alleen maar tegenwerken!
Als dat niet gaat vraag je bij "FOD mobiliteit en vervoer" een validatieattest aan.
Dat is een soort eenmalig GVA voor een ingevoerde moto,dat je krijgt zonder keuring maar dat kan wel een paar weken duren.
 
Laatst bewerkt:
Mannen alvast bedankt voor de uitleg en hulp.ga het allemaal eens uitzoeken wat jullie zeggen.was zo blij.eindelijk na lang wachten hem inschrijven en rijden.just niks ja.
Maar dan denk ik waarom kunnen jullie mij dit wel uitleggen wat ik kan doen en in brussel(DIV) vraag voor ik de motor koop wat en hoe voor in orde te zijn en vooral niks fout doe.en toch weer,ja?
Plaatje met framenr hangt er vanvoor op.
Heb Suzuki België gebelt gehad,ja merk ook wel dat ze nie echt willen helpen.koop nooit een motor in Nederland zeggen ze dan.arm schapen.als ik meer weet laat ik het weten.
En nogmaals bedankt.
 
Mannen alvast bedankt voor de uitleg en hulp.ga het allemaal eens uitzoeken wat jullie zeggen.was zo blij.eindelijk na lang wachten hem inschrijven en rijden.just niks ja.
Maar dan denk ik waarom kunnen jullie mij dit wel uitleggen wat ik kan doen en in brussel(DIV) vraag voor ik de motor koop wat en hoe voor in orde te zijn en vooral niks fout doe.en toch weer,ja?
Plaatje met framenr hangt er vanvoor op.
Heb Suzuki België gebelt gehad,ja merk ook wel dat ze nie echt willen helpen.koop nooit een motor in Nederland zeggen ze dan.arm schapen.als ik meer weet laat ik het weten.
En nogmaals bedankt.
Ik heb dat ook al al diverse keren meegemaakt met het invoeren van auto's en camper uit NL en Duitsland altijd moeilijk moeilijk, maar blijf het toch doen, al is het maar om te pesten. :]
 
Laatst bewerkt:
Nu heb ik ondertussen via mail contact gehad met RDW klantendienst.moet zeggen hebben mij vrij
snel en heel goed geholpen.met dank aan RDW vooral voor mij de juiste info te geven op mijn vragen. nu kunnen zij mij spijtig genoeg ook niet helpen.de reden is dat de moto ook is ingevoerd geweest van Duitsland en niet over de juiste gegevens beschikken.maar zien geen reden waarom hij niet ingeschreven kan worden in België.div mag RDW altijd een mail sturen voor de gegevens op te vragen.
Ik denk nu de enigste oplossing is maar een aanvraag homologatie doen bij goca.maar zie er op tegen de staatskas weeral wat bij te vullen op mijn kosten.als ze van ons maar kunnen pikken.moest de kans maar eens krijgen om bij die ministerkes vanvoor aan diene toog met microfoon te staan.denk 2min en nemen ze mij mee.
 
Heb gisteren na nog eens gebelt te hebben naar DIV Brussel en toch een vriendelijke vrouw
aan de lijn gehad met e wa meer uitleg van hoe en wat.die heeft mij een Tlfn van de dienst homologatie gegeven.heb toen gebelt en kreeg weeral een heel vriendelijke vrouw die mij vertelde dat ik gewoon een dubbel van mijn documenten moest doormailen.daarna zou ik een betaling krijgen van 65 of 75€ Krijgen.dit zou dan binnen de 4weken in orde zijn.zeggen ook alle 2 dat ik niet naar een keuringsstation moeten gaan of niks anders moet doen.nu gewoon weer wachten.eigenlijk is dit gezeik,gelijk iedereen zegt of wel door mensen wat niet weten hoe ze hun job correct moeten doen en niet weten welke procedures ze moeten volgen omdat die apen hier in België om de 5min de wetten verranderen.dan heb ge ook een groepje wat eigenlijk gewoon de blo of snul willen uithangen.maar als nu alles in orde zou komen horen zij nog van mij,geloof mij maar.
Ja de mensen van RDW hebben mij het beste geholpen en weten wel hoe het allemaal in mekaar zit.de laatste mail staat dat DIV rechtstreeks met hun contact moest op nemen.
Denk de reden is dat zij het ook beu zijn met altijd die problemen bij invoer van Nederland.
 
Terug
Bovenaan Onderaan