Honda CB600 (2001) start moeilijk

thomas1991_12

Rookie
22 apr 2017
4
0
Mijn honda CB600 heeft bij koude motor altijd last van moeilijk aanslaan. Starten doet hij altijd maar ik moet bijna altijd de choke vol open gooien en 6-7 seconden doorstarten voordat die aanslaat. Hij lijkt in het begin te weinig benzine te krijgen. Na een seconde of 30 kan de choke eraf en loopt hij netjes, bij een warme motor start die gelijk. Als ik zonder choke start slaat die ook wel aan na een seconde of 7 maar slaat die vaak weer meteen af.
Zijn er dingen die ik snel kan controleren waar het aan zou kunnen liggen voordat ik de carbs na ga kijken?
 
Laatst bewerkt:
Mijn honda CB600 heeft bij koude motor altijd last van moeilijk aanslaan. Starten doet hij altijd maar ik moet bijna altijd de choke vol open gooien en 6-7 seconden doorstarten voordat die aanslaat. Hij lijkt in het begin te weinig benzine te krijgen. Na een seconde of 30 kan de choke eraf en loopt hij netjes, bij een warme motor start die gelijk. Als ik zonder choke start slaat die ook wel aan na een seconde of 7 maar slaat die vaak weer meteen af.
Zijn er dingen die ik snel kan controleren waar het aan zou kunnen liggen voordat ik de carbs na ga kijken?

Ik heb een Cb1 gehad die ook gestart moest worden met de choke. Daar is de choke toch voor? Werkt je choke wel goed, het kan zijn dat de kabel niet goed de choke open trekt ondanks dat je het schuifje naar je toe haalt. Dat had ik namelijk toen.
 
Heb er al nieuwe olie en bougies op zitten. Onderhoud weet ik niet ik heb hem gekocht met 33.000 op de teller, staat nu op 34000. Klepspeling zou inderdaad kunnen, maar is er iets met de carburateur niet aannemelijker?
 
Heb er al nieuwe olie en bougies op zitten. Onderhoud weet ik niet ik heb hem gekocht met 33.000 op de teller, staat nu op 34000. Klepspeling zou inderdaad kunnen, maar is er iets met de carburateur niet aannemelijker?

Luchtfilter schoon? Kleppen en synchronisatie van de carburateurs goed? Frisse nieuwe benzine erin? Oude meuk start ook slecht.
 
Ja luchtfilter is nog schoon. Klepspeling nog niet bekeken omdat dat wat meer werk is dacht ik ik zal eerst hier is wat navraag doen. Synchroniseren wil ik nog wel doen idd, maar zou dat een oorzaak kunnen zijn dan?
 
Ja luchtfilter is nog schoon. Klepspeling nog niet bekeken omdat dat wat meer werk is dacht ik ik zal eerst hier is wat navraag doen. Synchroniseren wil ik nog wel doen idd, maar zou dat een oorzaak kunnen zijn dan?
Dat kan alleen als de carbs totaal verschillend staan. En dan loopt de motor ook niet lekker als hij eenmaal gestart is. Maar wat bedoel je met koud starten? Dat de motor 1 dag heeft stilgestaan of 3 weken? Bij dat laatste is de benzine in de vlotterkamers niet goed meer.
 
Zorgen dat de choke 100% is uitgetrokken, Als je de choke uit trekt kijk dan ook of de kabel beweegt aan de bovenkant. Ik denk dat de choke niet gebruikt wordt. Ik had hetzelfde probleem met mijn CBF600.. sinds ik de choke goed uittrek start hij perfect.
 
Ik had dezelfde problemen met de gpz met koude start.
Van alles en nog wat gedaan,bleef hetzelfde.
Totdat ik toch maar eens een min meting tijdens het starten aan de accu gedaan heb.
Spanning was veel te laag ,nieuwe accu;starten lopen..
Ff meten kan altijd,kost niks.
 
Heel normaal zoals de cb gestart moet worden.

Enige remedie om er van af te komen is een motorfiets met injectie te kopen. Dan gaat alles vrijwel vanzelf ipv dat je nog een beetje machinist moet spelen. :P _O-
 
Haha ok. Het klinkt allemaal een beetje ongezond alleen. Accu spanning net gemeten, die is ook goed (ongeveer 11 volt bij het starten). Ik wil vanmiddag nog even kijken of ik de carburateurs kan synchroniseren, moet ik nog even zo'n metertje ergens vandaan regelen.
Choke was toen ik hem kocht inderdaad vrij stroef, maar heb dat schuifje een beetje ingevet en nu trek ik hem makkelijk open (ik zie hem bij de carbs ook gewoon open trekken, dus dat lijkt me ok)
 
Terug
Bovenaan Onderaan