Sportieve naked-bike rijders

Wegwezen OMA!!!

Ben sinds dit jaar ook op circuit gaan rijden met de 900 Hornet, en bevalt nogal goed zeg maar... Dus ben ik op MF gaan zoeken naar een topic over racen met een naked bike... vrij weinig te vinden. Denk dat dit topic nog meeste in de buurt komt. In ZAC en OW-cup topic is ook wel eens wat geopend maar amper gereageerd... daar zullen de race monsters toch wel aardig overheersen denk ik dan...

Dus even kijken of dit topic weer een beetje wil gaan lopen :)



Modificaties die er toe doen...:
'Stalen' remleidingen
Ferodo XRAC remblokken
Race rearsets (hoger, meer naar achter en dus meer grondspeling)
45 tands achtertandwiel
Hyperpro progressieve veren voor en achter
Voorvork 1cm doorgestoken

Vorige week nog een 2:15,4 op Zandvoort gereden waar ik zeer tevreden mee ben.

Lijkt me leuk om tips and tricks uit te wisselen. Zit er zelf bijvoorbeeld aan te denken om vering wederom te upgraden en nog meer grondspeling te verkrijgen door voorvork terug te zetten en achterkant wat omhoog te brengen met langere achtershock.
:W :]
 
Laatst bewerkt:
Ondanks dat het topic bijna een jaar heeft stilgelegen mag ik toch wel aannemen dat er nog sportieve naked bike (be)rijders zijn...? :/ :o
 
@lemarc, dit is op Francorchamps. Wel een beetje een groot circuit voor de Street. Maar wel dikke fun.

@brian, dit zijn de michelin pilot power 3, ben er heel tevreden mee.
 
Spa (ben er overigens nog nooit geweest) lijkt me inderdaad niet ideaal voor de street, Mettet al eens geweest? Lijkt mij dan weer het ideale circuit voor een street :P
 
Maandag nog even op de bonne fooi 3 sessies op Zandvoort gepakt. Wat een heerlijke baan voor een naked zeg! Begin me er steeds meer thuis te voelen. Tevens met een seconde mijn pr verbetert, nu een 2:14,5

Helaas heeft mijn Sportsmart achterband wel vreemde slijtage opgelopen (zie bandentopic) maar volgend jaar ga ik dat wel oplossen aangezien ik toch met de vering en banden aan de gang ga... :)
Plaats tzt nog wel een fotootje :P
 
Maandag nog even op de bonne fooi 3 sessies op Zandvoort gepakt. Wat een heerlijke baan voor een naked zeg! Begin me er steeds meer thuis te voelen. Tevens met een seconde mijn pr verbetert, nu een 2:14,5

Helaas heeft mijn Sportsmart achterband wel vreemde slijtage opgelopen (zie bandentopic) maar volgend jaar ga ik dat wel oplossen aangezien ik toch met de vering en banden aan de gang ga... :)
Plaats tzt nog wel een fotootje :P



En het resultaat... ;(

 
Laatst bewerkt:
Wat een tijd zeg! :}

Heeft geloof ik ook met artikeltje in Motor Magazine gestaan... Sowieso erg gave fiets zo in circuit trim!
 
ff oma wegjagen :9

Nog geen 'sportieve' actiefoto, maar toch na lange tijd hier weer ff posten.

[afbeelding]


das wel echt langgeleden zeg, helaas na de rit toendertijd niks meer van je vernomen, ging toen niet helemaal goed zeg maar!!

was wel een leuk groepje nakeds!! heb nog een keer een ritje gemaakt met wat nakeds daarna in het heuvelland, fijn dat je weer op de motor zit, is dit dezelfde als waar toen mee gevallen bent?
 
das wel echt langgeleden zeg, helaas na de rit toendertijd niks meer van je vernomen, ging toen niet helemaal goed zeg maar!!

was wel een leuk groepje nakeds!! heb nog een keer een ritje gemaakt met wat nakeds daarna in het heuvelland, fijn dat je weer op de motor zit, is dit dezelfde als waar toen mee gevallen bent?
Sorry voor de late reactie, ben niet meer echt actief hier op het forum (de meeste CB1300 rijders zitten nu op een facebook groep).

Inderdaad dezelfde motor, en nu ondertussen voorzien van alle grappen die ik er toen al op wilde knutselen.
 
Ik heb wel een sportieve naked, maar durf er niet mee te racen. De verzekeraar dekt geen eventuele schade. Het enige circuit dat ik in twee jaar gezien heb is Lelystad. VRO cursus gedaan. Die is wel verzekerd.
 
Hallo,
Met mijn dikke CB1000f toen voor het eerst op Assen, morgen al weer 6 jaar geleden, volgens mij reed ik toen 2.21 als P.R. ook deze Big-One heeft wat aanpassingen;
voor en achter naar 17" voor een betere bandenkeuze, Risers achter van 27 mm,
voorvork 1 cm laten doorzakken en veervoorspanning 10mm verhoogd, diverse voorvorkolie diktes getest, maar terug naar originele olie.
Open uitlaatsysteem met absorbsie demping, kleinere achtertandwiel, nokkenassen van CBR, aangepast luchtfilterkast.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan