Kawasaki versys 650 deel 4

Ik ga wel eerst eens bij Premium kijken hoe het eruit ziet.

Het lijkt me gewoon niet mooi (kwestie van smaak :) )
 
Na de 1000 beurt staat in het onderhoudsboekje dat ik weer bij 6000 voor de volgende beurt moet.

Lijkt me wat snel.

Hoe is dit bij de andere Versys rijders?

Logisch lijkt me ieder jaar of bij 12000 km
 
Bij Kawasaki navraag gedaan en onderhoudschema gekregen. Dit moet het volgens hen zijn.
2017 model is zelfde als 2016

full
 
Voor je garantie is elke 12.000km verplicht bij een erkende Kawasaki Dealer.
De 6000 is een kleine service beurt.
De 12.000 een grote beurt.
 
2j4zzti.jpg


2q1au4z.jpg


5ccf3n.jpg


aw9fv8.jpg


2hpkqx0.jpg


Zo, de H&B middenbok zit er onder! Je trekt hem heel makkelijk/licht op de bok. Navigatiesteun zit er ook op. Olie en filter vervangen en nog wat dingetjes nagelopen/afgesteld en klaar voor de volgende beurt. Zal voor de winter zijn, 1x/jaar is bij de km's die ik rij (8 á 10.000/jaar) voldoende.
 
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Zo, de H&B middenbok zit er onder! Je trekt hem heel makkelijk/licht op de bok. Navigatiesteun zit er ook op. Olie en filter vervangen en nog wat dingetjes nagelopen/afgesteld en klaar voor de volgende beurt. Zal voor de winter zijn, 1x/jaar is bij de km's die ik rij (8 á 10.000/jaar) voldoende.

Zo te zien is er niks anders aan de 2016/2017 model kwa uitlaat enz ?
 
Voor mijn gevoel is de uitlaat van een 2017 idd niet of nauwelijks anders dan die van 2016. Het type H&B die er bij mij onder zit, is geschikt voor de modellen vanaf 2015. Het is niet echt mooi zo'n middenbok, maar wel mooi makkelijk. En het kost eigenlijk geen moeite om de brommert op de bok te trekken, gaat heel soepel.
Het achterwiel schoon houden en natuurlijk de ketting smeren, is nu wel een stuk makkelijker :Y
 
En weer 1300 probleemloze km erbij na rondje Duitsland/Friesland. En gelijk de 20.000km aangetikt. Wat betekend dat ik nu de bestuurder ben die de meeste kms aan deze Versys heeft toegevoegd.
Oftewel deze Versys is echt van mij :)

Donderdag wat onderhoud.
 
Vraag. Ik heb een Kawasaki Versys 650 van vorig jaar 2016. Rij er door weer en wind mee naar het werk. Momenteel 10500 km onderhoud gehad en nieuwe a band. Prima motor trouwens. Volgens onderhoudsman zou ketting ook al versleten zijn. (Nu geen ramp, kettingset zou volgens hem 150 euro kosten) Heb echter steeds gesmeerd. Volledige spuitbus opgespoten en ook al stukje van nieuwe spuitbus. Is dat normaal? Met de cbr 600rr van Honda deed ik 25000 km met een kettingset.
 
Goede avond Versys rijders/lovers ;)

Heb me net geregistreerd hier nadat ik een groot deel van dit forum heb nagelezen.
Ff kort voorstellen, ben een man van 38j woonachtig te Antwerpen.
Vroeger, op mn 22ste een paar jaartjes met een cbr en thundercat gereden.
Dan het motorverhaal voor een paar jaar in de kast gestoken, totdat ik in 2010 een niet te groot/makkelijk bromfietsje kocht (Xmax 250).
Veel plezier aan beleefd (lees: heel veel) totdat ik een week of 2 geleden de kriebels begon te krijgen om toch net iets zwaarder te gaan.

Na vele tests/reviews en YT vids gezien te hebben, kwam ik uit op de Versys 650...
Dus naar de dealer om te passen, want met 1.70m ben ik niet van de grootste.
En viel eigenlijk best mee, ging perfect met beide "stevige" tippen op de grond.
Na een testrit was ik helemaal verkocht!
Duuuus, heb hem gisteren besteld, en toch maar voor de zekerheid het verlaagde gelzadel bijgenomen. :)
Heb de grand tourer versie genomen in het zwart en mag hem de 13de gaan halen..!

Volgens mijn vrouwtje blijven mannen kinderen, en ze heeft nog gelijk ook, want zo voel ik me op deze moment *D
 
Laatst bewerkt:
welkom boutje78 je hebt een uitstekende keuze gemaakt. ben trouwens ook uit de provincie antwerpen. als je eens zin hebt om te gaan toeren laat je het maar is weten. grtn

@painter nu vind ik dat toch wel heel snel hoor. ik rijd ook door weer en wind en pekel. en durf soms al is na een tankbeurt niet mijn ketting smeren en heb er al 20000km mee gedaan en kan er nog wel wat bij doen. alleen voorste tandwiel begint wat te buigen maar is nog lang niet versleten. mag ik vragen met welke chain oil je je ketting in sprayed? grtn
 
Laatst bewerkt:
welkom boutje78 je hebt een uitstekende keuze gemaakt. ben trouwens ook uit de provincie antwerpen. als je eens zin hebt om te gaan toeren laat je het maar is weten. grtn

@painter nu vind ik dat toch wel heel snel hoor. ik rijd ook door weer en wind en pekel. en durf soms al is na een tankbeurt niet mijn ketting smeren en heb er al 20000km mee gedaan en kan er nog wel wat bij doen. alleen voorste tandwiel begint wat te buigen maar is nog lang niet versleten. mag ik vragen met welke chain oil je je ketting in sprayed? grtn
Deze van castrol, maar ik denk niet dat het daaraan ligt. Wel is mijn route naar het werk 32 km via kleine, weiliswaar betonnen asfalt boerenweggetjes. Dat wil zeggen, deze smalle bochtige weggetjes worden veel door tractors gebruikt, waardoor er nogal eens modder op ligt bij slecht weer. En ook rij ik bij goed weer graag snel door deze bochtjes. Misschien daarmee iets te maken? En met de cbr pakte ik de gewestweg, steeds rechtdoor max 70 toegestaan.
 
In ieder geval, ik zal het nog even afwachten, want wat kan er mis gaan? Behalve dat de ketting en tandwielen nog meer verslijten. Zal wel alles vernieuwen als ik er in augustus mee op reis zou gaan.
Ik las echter wel op verschillende fora dat de ketting van model 2016 slecht was en bij sommigen al na 8000 km reeds versleten was. Daarmee dat ik hier informeer.
 
welkom boutje78 je hebt een uitstekende keuze gemaakt. ben trouwens ook uit de provincie antwerpen. als je eens zin hebt om te gaan toeren laat je het maar is weten. grtn

Klinkt goed, altijd leuk om samen te rijden ;)
Al zal ik hem eerst wel een beetje gewoon moeten worden..
Komt goed!
 
Kettingset moet zeker wel 20.000 tot 25.000 km mee gaan. :t
6 jaar zomers en winters doorgereden, wel elke vrijdag ketting smeren,
dat was na 600 km. (woon-werk 120 km per dag)
Wel is aan te raden om het voorste tandwieltje te vervangen na een km of 10.000-12.000 km.
Kan je wat langer door blijven rijden met de ketting. :)
Ketting schoonmaken heb ik nog nooit gedaan, alleen maar smeren met S100 kettingspray.
Nu sinds vorig jaar smeer ik met een potje en een kwast, werkt ook goed.
 
Vraag. Ik heb een Kawasaki Versys 650 van vorig jaar 2016. Rij er door weer en wind mee naar het werk. Momenteel 10500 km onderhoud gehad en nieuwe a band. Prima motor trouwens. Volgens onderhoudsman zou ketting ook al versleten zijn. (Nu geen ramp, kettingset zou volgens hem 150 euro kosten) Heb echter steeds gesmeerd. Volledige spuitbus opgespoten en ook al stukje van nieuwe spuitbus. Is dat normaal? Met de cbr 600rr van Honda deed ik 25000 km met een kettingset.

Volgens mijn dealer was 9000km niet gek voor dit type kettingen en voor die 150€ heb je echt een koopje. Ik zou er niet te lang mee wachten, versleten is versleten en je kunt er een hoop ellende van krijgen. Misschien een iets duurdere set erop ;) die gaat bij mij al wat langer mee zonder slijtage te kunnen ontdekken (11000+).

Ik heb ook nog een vraag aan anderen hier in het topic met een 2015 of vergelijkbaar model. Zitten er bij jullie inbussleutels in het gereedschapsetje? Bij mij zijn ze een andere kleur en ik twijfel of ik die er zelf in gestopt hebt of dat het origineel is. Nu ik de motor heb verkocht wil ik alles weer zo netjes mogelijk en compleet maken.

Is er nog iemand die interesse heeft in een MIVV uitlaat voor het 2015 model? Waarschijnlijk past die ook op andere bouwjaren. Het is het volledige systeem, geen slip on oid, demper is van carbon. Mocht je geïnteresseerd zijn stuur me even een berichtje ;)
 
Heeft er iemand zin om mee morgen mee naar de eifel te gaan vertrek is in simmerath. Grtjs.

ja ik heb ook inbus sleutels in mijn 2015 model en die zijn zwart.
 
Volgens mijn dealer was 9000km niet gek voor dit type kettingen en voor die 150€ heb je echt een koopje. Ik zou er niet te lang mee wachten, versleten is versleten en je kunt er een hoop ellende van krijgen. Misschien een iets duurdere set erop ;) die gaat bij mij al wat langer mee zonder slijtage te kunnen ontdekken (11000+).

Ik heb ook nog een vraag aan anderen hier in het topic met een 2015 of vergelijkbaar model. Zitten er bij jullie inbussleutels in het gereedschapsetje? Bij mij zijn ze een andere kleur en ik twijfel of ik die er zelf in gestopt hebt of dat het origineel is. Nu ik de motor heb verkocht wil ik alles weer zo netjes mogelijk en compleet maken.

Is er nog iemand die interesse heeft in een MIVV uitlaat voor het 2015 model? Waarschijnlijk past die ook op andere bouwjaren. Het is het volledige systeem, geen slip on oid, demper is van carbon. Mocht je geïnteresseerd zijn stuur me even een berichtje ;)
Oké, bedankt voor je reactie. Ik zal er niet meer te lang mee wachten dan.
 
Hallo Allemaal,

Ik ben nu sinds een paar weken aan het lessen en wil na het behalen hiervan waarschijnlijk een versys 650 aanschaffen (nieuw model). Nu heb ik alvast wat korte vraagjes:

1. Lukt het bij jullie om door een normale deur heen te komen ermee? Ik moet onder ons huis heen, door een doorgang waarbij de muur net iets breder is dan de deurpost zelf.

2. Wat is het verbruik een beetje bij deze motor? Kan hier vrij weinig over vinden.

3. Ik ga ongeveer 1200 km per maand ermee rijden, woon-werkverkeer. Is dit een motor welke veel onderhoud nodig heeft of hier gevoelig voor is? Wat zijn een beetje de veelvoorkomende gebreken?

4. Ik ben zelf 1.93 ben ik niet te lang voor deze motor, wat zijn jullie ervaringen?

Dat was het even voor nu :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan