CBR1000F clan: Part (00)10, shaken, not stirred

Iemand een montagehandleiding van de krauser k2 liggen op de DD?

Kindlief vond het nodig er op te tekenen en vrouwlief heeft m weggegooid.

Zucht...
 
ik kan een bijna complete DD sc24 bj 91 kopen
waarvan de naks 3000 km geleden vervangen is
waar ik mijn huidige DD sc24 DCBS 94
mee kan op knappen mijn naks is kapot
nu was mijn gedachte
als ik deze 91 er koop kan ik t komplete blok zo overzetten
of kom ik met de koelslang in de problemen
grt Marco
 
Ik wil niet heel vervelend zijn maar men is ervan op de hoogte dat de zon schijnt en dat de winterslaap ten einde is? T is zo stil hier...
 
Hallo. Ik ben nieuw op het forum. Ik rij een Honda CBR1000F uit 1994. Een geweldige motor!

Ik heb wat schade aan mijn motor en wil de topkuip opnieuw laten spuiten. Het probleem is dat de stickers op de motor niet meer te krijgen zijn.

Heeft iemand misschien nog een stickerset voor me liggen? Ik heb ook al gevraagd bij een reclamebureau, maar daar vragen ze al € 200,- voor 2 stickers. Dat wordt me te gortig. Als ik niks kan vinden, laat ik ze denk ik maar zwart. Voor een beeld van mijn motor hierbij wat foto's

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

ff wat ouders...dit is de mijne ;-)
full
 
Beste mensen.
Ik heb onlangs een DD gekocht en hij bevalt me prima!
Nou deed zich vanmorgen een vervelend ding voor. Het ventiel van het achterwiel scheurde spontaan in en band liep leeg. Dan ben je: 1 blij dat alles overeind blijft, 2: blij dat je lid van de ANWB bent. DD werd opgehaald en nieuw ventiel erin gepropt. Bij het verwijderen van het achterwiel vielen 2 plaatjes, piepshims uit de remklauw.... en geen idee hoe ze terug moeten.
Iemand hier die kan vertellen hoe het zit?

Groet
Janzzen.
full
 
Zijn het echt shims dus dunne ronde opvulplaatjes/ringetjes?
Nee, het zijn dunne, verenstalen plaatjes die, zoals ik nu weet, de remdruk van de remblokjes op de remschijven verdelen.
Ze lijken wel op antipiepplaatjes, maar zijn dat dus niet.
Ik maak morgen wel wat foto's dan weten we beter waar het over gaat.
 
Laatst bewerkt:
Die zitten of in de remzuigers geklemd of om de remblokken aan de achterkant geklemd.

Of het zijn de stalen plaatjes die voorkomen dat de remblokken in slaan in de zachte aluminium remblok bracket.
 
De enige dunne plaatjes in de remklauw van een CBR1000F uit de jaren 1989 tm 1992 zie je in onderstaande afbeelding. Zie onderdeelnummers 11 en 12.

full
 
Laatst bewerkt:
beste cbr 1000F fans , ik heb een cbr 10100 F van 92
nu had ik de batt stuk want maakte geen contact , nu ziie ik dat ook als ik de lader er rechtstreeks opzet hij niet doet ('startbox) , vraag me af wat het probleem zou kunnen zijn , moter heeft amper 47000 echte km
 
Doet helemaal niets het?

Dan is de hoofdzekering groen 30A kapot. Waarschijnlijk door tijdens het terug plaatsen van de accu de stroomkabels verkeerd om aangesloten.

Misschien heb je geluk en is de accu dus niet defect.
 
Laatst bewerkt:
zekering is niet defect van 30A , heb er een stroomlader op gezet maar toen ging de relais rutellen ,, lampjes branden wel maar start niet , zit wel nog geen nieuwe batt in ,,, zal dit de oorzaak zijn dat de relais die bij de zekering van 30A zit te weinig stroom krijgt
 
Zo te lezen is de huidige accu of helemaal leeg of heeft intern sluiting maar is denkelijk gewoon defect.
Mede omdat je schrijft dat met een acculader er wel het 1 en ander gebeurt.
Dat wordt een nieuwe accu ben ik bang voor.
 
Beginnen bij het begin, multimeter erop en kijken wat de spanning is. Dan contact aan en kijken wat er dan nog voor spanning over blijft.

Meten is weten, gissen is missen.
 
Klinkt als een defecte accu. Het is vrij normaal dat de motor niet start op alleen de lader. De meeste standaard laders kunnen het amperage niet leveren voor de startmotor. In dat geval hoor je het startrelais 'klikken'. Dit is meestal een teken dat de startmotor te weinig stroom krijgt. Overigens kan het zo zijn dat de accu wel om en nabij de 12 volt aangeeft wanneer je meet maar bij belasting volledig 'instort'. Staar je dus niet blind op de spanning van de accu. Het ding moet ook de stroom kunnen leveren. Als ik eea zo lees is je accu defect en lost een nieuwe accu het probleem netjes op.
 
Terug
Bovenaan Onderaan