KTM RC8 topic deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als ik het goed lees zou ik het eerst misschien kunnen proberen met een andere map voor de gas aanname hoewel de motor nu nog standaard is (andere filter komt binnenkort)
Maar wie heeft hier die Akra map dan toevallig? :+

Ik heb geen probleem met het "bokken" trouwens. Dat vind ik reuze mee vallen eerlijk gezegd vergeleken met mijn SP1.
 
Ik zit in omgeving Arnhem. Dus niet echt in de buurt bij beide. Als ik eens in de buurt ben is dan wel zo handig. Beide bedankt voor het aanbod in ieder geval :)
 
Ik zit in omgeving Arnhem. Dus niet echt in de buurt bij beide. Als ik eens in de buurt ben is dan wel zo handig. Beide bedankt voor het aanbod in ieder geval :)

We kunnen wel eens samen een rondje doen dan. Ik werk in de buurt van Arnhem en heeel soms kom ik op de motor.
 
Ik heb diverse mappen, alleen met een standaard uitlaat raad ik je het niet aan, de katalysatoren vinden dit niet zo fijn


Als ik het goed lees zou ik het eerst misschien kunnen proberen met een andere map voor de gas aanname hoewel de motor nu nog standaard is (andere filter komt binnenkort)
Maar wie heeft hier die Akra map dan toevallig? :+

Ik heb geen probleem met het "bokken" trouwens. Dat vind ik reuze mee vallen eerlijk gezegd vergeleken met mijn SP1.
 
Als ik het goed lees zou ik het eerst misschien kunnen proberen met een andere map voor de gas aanname hoewel de motor nu nog standaard is (andere filter komt binnenkort)
Maar wie heeft hier die Akra map dan toevallig? :+

Ik heb geen probleem met het "bokken" trouwens. Dat vind ik reuze mee vallen eerlijk gezegd vergeleken met mijn SP1.

Als je een sportluchtfilter monteert met verder alles standaard wordt de gasaanname minder goed. Doordat hij dan makkelijker lucht krijgt gaat hij armer lopen en met de standaard map loopt hij al zo arm mogelijk.

Ik zou zeggen: of alles origineel laten, inlaat (luchtfilter), uitlaat en map in een keer tegelijk aanpakken!
 
Als je een sportluchtfilter monteert met verder alles standaard wordt de gasaanname minder goed. Doordat hij dan makkelijker lucht krijgt gaat hij armer lopen en met de standaard map loopt hij al zo arm mogelijk.

Ik zou zeggen: of alles origineel laten, inlaat (luchtfilter), uitlaat en map in een keer tegelijk aanpakken!

Genoteerd...
Dat wordt ff doorsparen dan.... :+
 
Ja die heb ik ook gezien...
Ongeveer het bedrag wat ik nu kwijt ben aan mijn crash -O-
Ok, niet helemaal maar het komt in de buurt.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben trots eigenaar geworden van een KTM RC8 (bj 09).

Afgelopen zondag wezen kijken bij een ktm dealer in groningen en was spontaan verliefd.
De redbull stickers vind ik zeer geslaagd staan. Geen krasjes te vinden en de rc8 heeft 15.000km gelopen. Na 230km naar huis gereden te hebben, had ik nog steeds geen zadelpijn dus dat zegt genoeg.

De gas respons in 1e versnelling is wel heel direct, dus ga kijken wat ik daar aan kan doen.. Tips?

Verder zeer tevreden over het rijgedrag en de 155pk zijn ook even wennen na mijn 80pk van mijn vorige monster s2r. :)

Hier een foto.

2wpp6k4.jpg
 
Mooi ding hoor! Over die gasrespons, lees even de berichten van de laatste paar weken dan ben je een eind op weg!
 
Feli :)

Nog een andere tip trouwens. Als je lang genoeg bent, zet het subframe omhoog. Geeft je meer ruimte voor je benen en de motor ziet er ook mooier door uit.
 
Hoe kan je zien of je race trottle of street hebt ?

Onder je gas handvat zou een zwarte of oranje plastic onderdeel zitten waar ook je gaskabel in zit.
De orange is degene die je moet hebben. Dat is de street throttle. Zwart is de race throttle die er standaard meestal op zit

lees hier(link) ook eens
Niet een dure metalen variant kopen. Order nummer is 69002021100 voor de street throttle grips, zou ergens 26 euro moeten zijn.

Mvg,
 
Laatst bewerkt:
Ik weet dat er bedrijven zij die motoren verhuren, weet iemand of er ook ergens in NL een rc8 verhuurd word? Ik zou het liefst een dag of 2 een motor huren om zeker te weten of de motor bevalt.
 
Ik ben trots eigenaar geworden van een KTM RC8 (bj 09).

Afgelopen zondag wezen kijken bij een ktm dealer in groningen en was spontaan verliefd.
De redbull stickers vind ik zeer geslaagd staan. Geen krasjes te vinden en de rc8 heeft 15.000km gelopen. Na 230km naar huis gereden te hebben, had ik nog steeds geen zadelpijn dus dat zegt genoeg.

De gas respons in 1e versnelling is wel heel direct, dus ga kijken wat ik daar aan kan doen.. Tips?

Verder zeer tevreden over het rijgedrag en de 155pk zijn ook even wennen na mijn 80pk van mijn vorige monster s2r. :)

Hier een foto.

Gefeliciteerd! Ziet er mooi uit!Was je in Groningen of Veendam?

[afbeelding]
 
Heb een mooi 2011 model in duitsland gezien, wel al 24.000km gelopen. Is dat een probleem voor deze motoren of zijn er dan dingen waar ik extra op moet letten?

Mijn kawa nu heeft ook al 42.000 gelopen zonder problemen dis ik ben echt niet bang voor wat hogere km standen maar elk model is weer anders natuurlijk.
 
Heb een mooi 2011 model in duitsland gezien, wel al 24.000km gelopen. Is dat een probleem voor deze motoren of zijn er dan dingen waar ik extra op moet letten?

Mijn kawa nu heeft ook al 42.000 gelopen zonder problemen dis ik ben echt niet bang voor wat hogere km standen maar elk model is weer anders natuurlijk.

De nokkenaskettingspanners zijn een punt. Verder zou ik wel wat onderhoudshistorie willen hebben. Is de 20.000 beurt met kleppenstellen bijvoorbeeld gedaan ? Als dat niet zo is, ook prima, maar dan mag de prijs wel wat leuker zijn.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan