Het Grote ONK Supermono topic deel 2

Dat geloof ik best, maar geld dat niet voor het hele mono veld eigenlijk? O-)

Ik ben ook blij dat de mono's weer tijden de DCR op Assen rijden dit jaar, daar horen ze echt wel bij. :t

Klopt zeker.

Mijn mono staat ondertussen wat te "rotten" in te inkomhal van het huis :( '(

komt altijd wel iets voor eer ik er tijd voor heb om terug mee te rijden.
 
https://www.facebook.com/5307983936...798393651862/1623363017728722/?type=3&theater

Enter NOW! Rider list Supermono Championship 2018 Not enough registrations for the implementation of the Supermono European Championship 2018. Enclosed the current starter list of registered drivers so far. We extend the registration deadline until 03.01.2018 and also the discounted conditions. To all interested please sign up now so we can implement the championship as planned. --------------------------------------------------------- Noch nicht genügend Anmeldungen für die Umsetzung der Supermono Europameisterschaft 2018. Anbei die aktuelle Starterliste der bislang Eingeschriebenen Fahrer. Wir verlängern die Einschreibefrist bis zum 03.01.2018 und auch die vergünstigten Konditionen. An alle interessierten bitte schreibt euch jetzt ein damit wir die Meisterschaft wie geplant umsetzen können.

full
 
Nadat ik eerder een bericht heb geplaatst bij het SZR660 topic is dit misschien hier ook van toepassing:
Even voorstellen (voor de mensen die nog actief zijn op dit forum):

Mijn naam is Fedde en momenteel ben ik bezig met het verbeteren van mijn Yamaha SZR 660.

Voorheen reed ik een Yamaha R6 '00 en een Kawasaki ZX6R '06, voor mijn vriendin (A2 rijbewijs) had ik een Kawasaki Ninja 300 aangeschaft. Na een motorvakantie naar de Ardennen en de Eifel waren wij de Kawa 300 behoorlijk zat. De 2-cilinder was alleen fijn te rijden in de hoge toeren en voelde niet spannend genoeg aan waarna wij de overstap hebben gemaakt naar een KTM RC390. Hier begon de liefde voor Supermono's!

Nadat ik een dikke 40dkm's op mijn ZX6R had gezet merkte ik dat ik veel meer plezier had op de KTM Supermono van mijn vriendin dan op mijn Kawa. De verslaving begon ernstige vormen aan te nemen; de vibraties van het blokje, het ploffende geluid, de wendbaarheid, de bochtensnelheid, het constante op- en terugschakelen en overal en altijd volgas gaan. De Kawasaki ZX6R de deur uit en na veel inlezen een Yamaha SZR660 aangeschaft. De motor heb ik vorig jaar aangeschaft en er een vol seizoen van mogen genieten, hier en daar wat "verbeterpunten" aangebracht waar de SZR te kort kwam of wat aan vervanging toe was. Na mijn laatste aanpassing aan de motor (losse K&N filters) start de motor niet meer, aan de bougie te zien komt er aardig wat benzine te kort (tips?). Hierna heb ik besloten om de motor volledig te strippen en voor een groot deel opnieuw op te bouwen en een aantal zaken te verbeteren. Dit is wat er al aan is gedaan:

- Wilbers voorvering (HK-suspension)
- Ignitech CDI (begrenzer op 7800tpm)
- 2x K&N filter zonder filterhuis
- Laser Carbon demper
- Custom rear sets
- Hyperpro RSC Stuurdemper

en wat er de komende 2 maanden nog gaat gebeuren:

- Brembo RCS15 rempomp
- Stalen remleiding
- Ignitech quickshifter
- Ignitech Ignition coil
- Iridium bougie
- Dynojet 1-3 carburateur kit
- Wilbers 631 achtervering

en in de loop van 2020 staat nog op de planning:

- Yamaha TZ 250 '06 voorkuip
- Aluminium subframe voor en achter laten lassen (heeft iemand een adresje?)
- Lithium accu
- (in de wintermaanden het blok onder handen laten nemen en uitlaten laten maken)

Er moet nog aardig wat werk verzet worden zodat ik in maart weer de weg op kan. Het doel is om volgend jaar de motor optisch en motorisch te upgraden, en nu vroeg ik mij af of er hier nog mensen zijn die ideeën, ervaringen en oplossingen hebben voor de SZR. Mocht je zelf nog wat upgrades in je schuur of op zolder hebben liggen waar je vanaf wilt dan zou ik graag met je in contact willen komen.
Ik zal de komende maanden hier en daar wat foto's posten van de upgrades en af er toe een vraag stellen (mocht er überhaupt nog enige activiteit zijn op dit forum). Alle support is van harte welkom!

Zoals de SZR er nu bij staat en wat de bedoeling is:

A17E3CBB-22AF-48CD-B373-6233F5F82290.jpeg
E9DD94B9-487C-4764-8382-865D134E6DEA.jpeg
9161C19D-C9CA-4E61-B6C4-C3151057842E.jpeg
E243E772-4B66-44C7-BDEA-CFBC39B7F541.jpeg
45E0EA85-DC83-4618-84AB-30DE0080FBEE.jpeg
 
dat word een mooie fiets volgens mij! succes ermeer goede keuze. rijd zelfs een SRX600
 
Mocht je zelf nog wat upgrades in je schuur of op zolder hebben liggen waar je vanaf wilt dan zou ik graag met je in contact willen komen.
Ik zal de komende maanden hier en daar wat foto's posten van de upgrades en af er toe een vraag stellen (mocht er überhaupt nog enige activiteit zijn op dit forum). Alle support is van harte welkom!

Ik heb nog een volledige Yamaha 700cc Supermono in de garage staan voor het circuit. Op basis van een TZ250, chroom molybdeen frame (gebouwd door Twinstar), TZ250 wielen. Met reserve blok (ook 700cc) reserve onderdelen, regenset en schijven startkar enz. Dus wil je een echte update 😉😎
 
Heb er lang naar zitten kijken, maar nooit een SZR aangeschaft. Ignitech is in ieder geval heel fijn spul! Heb ik ook voor de circuitfiets.

Verder is er zo ontzettend veel aan die blokken geknutseld door veel mensen, daar is veel over te lezen op het net. Je kunt dat blok zo gek maken als je het zelf wil hebben (en je tegenover je beurs kan verantwoorden).

Deze Duitsers hebben nog wel een en ander aan mogelijkheden ;-)


Succes ermee, en open anders even een eigen topic waar je de bouw laat zien, is leuk! Mono's zijn zeker vet, maar op circuit toch wel redelijk uitgestorven helaas....
 
Ik heb nog een volledige Yamaha 700cc Supermono in de garage staan voor het circuit. Op basis van een TZ250, chroom molybdeen frame (gebouwd door Twinstar), TZ250 wielen. Met reserve blok (ook 700cc) reserve onderdelen, regenset en schijven startkar enz. Dus wil je een echte update 😉😎

Dat is de droom! En: "hoe rijdt dat?"
Zal wel een flinke duit kosten allemaal, en er zit zeker niet toevallig een kenteken bij? ;)
 
Heb er lang naar zitten kijken, maar nooit een SZR aangeschaft. Ignitech is in ieder geval heel fijn spul! Heb ik ook voor de circuitfiets.

Verder is er zo ontzettend veel aan die blokken geknutseld door veel mensen, daar is veel over te lezen op het net. Je kunt dat blok zo gek maken als je het zelf wil hebben (en je tegenover je beurs kan verantwoorden).

Deze Duitsers hebben nog wel een en ander aan mogelijkheden ;-)


Succes ermee, en open anders even een eigen topic waar je de bouw laat zien, is leuk! Mono's zijn zeker vet, maar op circuit toch wel redelijk uitgestorven helaas....

Dank! Zal inderdaad een nieuw topic beginnen met de voortgang van de bouw van de motor, wellicht haken er wat mensen aan.
Het blok wil ik uiteraard "betrouwbaar" tunen wat binnen mijn budget valt en waar elke pk en koppel welkom is, het mag wat meer zijn dan de 48pk die er nu in zit natuurlijk. De motor zal het meeste gebruikt worden op de weg met hier en daar een circuitdag.
Verder probeer ik de motor zo licht mogelijk op te bouwen wat vervangen wordt, dat zal ook wel mee helpen om de motor sneller aan te laten voelen.

Bedankt voor de link! Ik ben die site ook al eens tegen gekomen :)
 
Dat is de droom! En: "hoe rijdt dat?"
Zal wel een flinke duit kosten allemaal, en er zit zeker niet toevallig een kenteken bij? ;)

Is eventueel te koop 😉 Hoef niet de hoofdprijs, maar moet ie wel naar een echte liefhebber gaan 😊. Het reserve blok, zit al alle spullen die jij nodig bent voor je straat fiets. 102mm JE zuiger, titanium drijfstang, Groswachter nokkenas, getunde kop, grotere kleppen enz. Ga je richting de 65 pk op het achterwiel.

Volgens mij zijn de wielen ook nog uitwisselbaar met de SZR, weet ik niet zeker 🤔.

Geen kenteken
 
Terug
Bovenaan Onderaan