Cagiva - "the Raptor's Nest" - Deel III

Voor diegene die een betaalbaar maar echt een expert zoekt voor zijn rappie
Ik ken wel een monteur die helemaal los is op de TL1000S/TL1000R.

Don Pjotr

Sleutelt in zijn huis en is ook goedkoper dan een motorzaak.

met dank aan worldbeater :)

mijn rappie staat er even om goed afgesteld te worden voordat ie naar zijn nieuwe eigenaar gaat. :)
 
Krijg ik net een berichtje dat ie alweer klaar is, netjes afgesteld en bleek mijn gasklephuis niet goed op de cilinderkop zat, nu loopt ie weer als eenzonnetje :)
 
Krijg ik net een berichtje dat ie alweer klaar is, netjes afgesteld en bleek mijn gasklephuis niet goed op de cilinderkop zat, nu loopt ie weer als eenzonnetje :)
Hey helemaal top! *O* Fijne kilometers! :9~

Voor de verkoop dan.. :+ :t
 
Laatst bewerkt:
Ik heb op p97 paar vragen gepost maar niet veel antwoorden gekregen 😁
Al zeker niet op de belangrijkste vraag waar ik allemaal op moet letten bij aankoop Raptor 650 van 2010 met bijna 20000 km... Wat zou er al moeten vervangen/gereviseerd moeten zijn en wat zit eraan te komen van kosten? Danku voor de respons 😁😁
 
Ik heb op p97 paar vragen gepost maar niet veel antwoorden gekregen 😁
Al zeker niet op de belangrijkste vraag waar ik allemaal op moet letten bij aankoop Raptor 650 van 2010 met bijna 20000 km... Wat zou er al moeten vervangen/gereviseerd moeten zijn en wat zit eraan te komen van kosten? Danku voor de respons 😁😁
Misschien omdat iedereen hier een 1.000 heeft?
Ik zou als je perse een 650 wilt even checken in het SV650 topic welke Suzuki blokken verdacht zijn.

Gewoon een standaardlijstje van internet plukken waar je op moet letten bij iedere motorfiets.
Verder probleemloze dingen. En als je geen ervaring hebt misschien een aankoopkeuring via Erik van Lent motorkeuringen

Ik heb dan niet veel ervaring met andere motoren.
Maar Ik ben t wel met Daylights eens.
Laat die 650 gewoon lekker staan.
En ga gewoon voor een dikke 1000!
 
Laatst bewerkt:
Is ook voor alle raptoren... Alleen zijn de 1000s tegenwoordig zo goedkoop dat je gek zou zijn een 650 te kopen.
 
ik heb een tijd de sv650 gehad,
lijkt in het begin voldoende te zijn maar al snel na een maandje kom je al snel wat te kort en had je liever de 1000 gehad ;)

Het is gewoon veel soepeler en rustiger met rijden (verwar rustiger niet met langzamer :P)
 
Laatste berichtje van mij met mijn Rappie.
Hier is de vervanger ik wilde jullie deze niet onthouden.

wgvivp.jpg

2u44m1g.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nja alle 1000cc hevben al (heel) veel KMS in tweedehands... + het feit dat ik een deftige 650 gevonden heb 😁 Heeft de knoop doorgehakt dat ik opnieuw ga starten met die 650, en na een eindje wat zwaarder gaan 👍
 
Gelukkig maakt dat niet veel uit bij een 2 cylinder, die van mij heeft er net 53000 op staan, mijn andere 1400cc vtwin heeft er 185000 op staan, die is nog nooit uit elkaar geweest met uitzondering van het plaatsen van kevlar koppelingsplaten.
De grotere jongens kunnen nu eens wat meer voorduren doordat zij niet zo hoog in de toeren hoeven dan een kleinere.
Een 650 is zeeer zeker geen verkeerde keuze, ik heb 3x 700cc's vtwin versleten :) oersterk die dingen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoge kmstand is echt geen probleem voor die dingen, zijn door en door betrouwbaar.

Maar eerlijk.. Zit nu zelf terug op een 750, is anders, maar zeker ook fun. Hij ramt minder met zijn vuisten in je rug maar is imo niet minder plezierig.
Een 650 zal ook een hele leuke brommer zijn.
 
Laatste berichtje van mij met mijn Rappie.
Hier is de vervanger ik wilde jullie deze niet onthouden.

[afbeelding]
[afbeelding]
Mooi hoor. :}
Tot ooit dan. :+ ;) :t
Nja alle 1000cc hevben al (heel) veel KMS in tweedehands... + het feit dat ik een deftige 650 gevonden heb 😁 Heeft de knoop doorgehakt dat ik opnieuw ga starten met die 650, en na een eindje wat zwaarder gaan 👍
Ok, ook gefeliciteerd met de aankoop. *O*
Post een foto zodra je hem hebt. ;)
Gelukkig maakt dat niet veel uit bij een 2 cylinder, die van mij heeft er net 53000 op staan, mijn andere 1400cc vtwin heeft er 185000 op staan, die is nog nooit uit elkaar geweest met uitzondering van het plaatsen van kevlar koppelingsplaten.
De grotere jongens kunnen nu eens wat meer voorduren doordat zij niet zo hoog in de toeren hoeven dan een kleinere.
Een 650 is zeeer zeker geen verkeerde keuze, ik heb 3x 700cc's vtwin versleten :) oersterk die dingen
Ik ga naar de 124.000 km en trek hem iedere rit door.
Geen olieverbruik, goed starten.. alleen schokbreker lek dus achter. _O-

Wel apart dat ik op mijn Suzuki geen sprint trek vlak bij werk en op de Raptor is dat één van de drie hoogtepunten @woon~werk. _O-
 
Laatst bewerkt:
Stukje moet dus niet van de bovenkant eraf, maar van de zijkant. :X



Bij gebrek aan een bankschroef. :+ (Staat nog in mijn oude huis)

 
Laatst bewerkt:
Van de week al meer van de bovenkant afgehaald.. vier keer verven..
Vandaag wilde ik hem inbouwen, en ik dacht dat de schokbreker nu wel zou passen.
Maar de aanpassing zit dus in het zijkantje eraf slijpen.

Morgen de derde en vierde laklaag erop en zaterdag dan maar voor de derde keer inbouwen.
Wil nu wel weer eens rijden na ruim drie weken. :P
 
Is ook voor alle raptoren... Alleen zijn de 1000s tegenwoordig zo goedkoop dat je gek zou zijn een 650 te kopen.
Mwoahh.. er zijn nog wel meer redenen dan alleen de prijs om voor een 650 te kiezen. Lichtvoetiger dan een 1000, iets meer vergevingsgezind misschien, een stuk zuiniger.. Dus om nu alle 650's maar meteen af te schrijven is ook weer zo wat..


Laatste berichtje van mij met mijn Rappie.
Hier is de vervanger ik wilde jullie deze niet onthouden.

[afbeelding]
[afbeelding]
Supergaaf ding hoor, wauw! En ook lekker anders dan het doorsnee spul, ik hou daar wel van :)
Veel prettige kilometers toegewenst!

Nja alle 1000cc hevben al (heel) veel KMS in tweedehands... + het feit dat ik een deftige 650 gevonden heb 😁 Heeft de knoop doorgehakt dat ik opnieuw ga starten met die 650, en na een eindje wat zwaarder gaan 👍
Niks mis met een 650. Veel plezier toegewenst ermee! :]
 
Wel danku voor de responsen!
Heb beslist en gekocht, nu nog platen aanvragen en de baan op ermee 👍👍
 
Lekker bezig Bob! ;)
Nou...... derde keer is scheepsrecht toch? :P

Ik vertrouwde de Falco schokbreker niet meer na al dat slijpen.
Jammer dat de Engelse beschrijving het over de kop had, nu is er gewoon teveel af

Gisteren twee uurtjes in de auto, want op Marktplaats stond een 'Falco' Hagon schokbreker met zware veer.



Net ingebouwd, het viel me vooraf op dat hij wat langer is, maar ik vergeet te meten.



De plaatjes pasten nu nèt niet meer, bout ging er niet door, ik moest de oude monteren.

Maar door het linksysteem resulteert een langere schokbreker niet in 25 mm hoger (gelijk aan de dogbones verhogers die ik al kende..) , maar een centimeter of vier lager. |(



Zonder stoeptegel onder het achterwiel is de zijstandaard te lang. O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan