Achterbrug S2R in Ducati ST2 frame

The Noud

MF veteraan
20 jun 2006
5.909
21
Utrecht
Hallo technici,

Sinds een tijdje heb ik een projectje in mijn hoofd waar ik de basis van een Ducati ST2 wil gebruiken. Daarbij zou de achterbrug van een monster S2R (enkelzijdige achterbrug) erg mooi staan denk ik.

Voordat ik me allerlei problemen op de hals ga halen. Zou dat zomaar passen?
 
Laatst bewerkt:
Dat gaat niet zomaar passen, maar het is zeker passend te maken.
Bijvoorbeeld de lagers van de achterbrug zitten of in de brug of in het blok, dit is bij normale en enkelzijde Ducati bruggen verschillend. Dit kun je omwisselen, maar je hebt wel een draaibank nodig om bussen te (laten) maken.
Verder is de bevestiging van de shock verschillend. Met mix&match van verschillende onderdelen is dat op te lossen, maar het past niet "zomaar".
 
Het moet ook niet te gemakkelijk gaan natuurlijk ;) maar onmogelijk is hier dus niet van toepassing als ik het zo hoor.

ducati-monster-s2r-1000-4.jpg


Dit is trouwens voor de inspiratie *D
 
Ik weet dat het een oud topic is maar wellicht weten mensen hier nog veel vanaf.

Ik wil graag een s2r achterbrug op een st2 bouwen zoals hierboven beschreven wordt. Maar wat moet er dan allemaal aangepast worden? Bijvoorbeeld lagers, vering, tandwiel, as, rem enz.

Dit aangezien er een 'kale' enkele achterbrug van een s2r te koop staat momenteel voor niet al te veel geld.

Als iemand dit weet hoor ik het graag!
 
Ik weet dat het een oud topic is maar wellicht weten mensen hier nog veel vanaf.

Ik wil graag een s2r achterbrug op een st2 bouwen zoals hierboven beschreven wordt. Maar wat moet er dan allemaal aangepast worden? Bijvoorbeeld lagers, vering, tandwiel, as, rem enz.

Dit aangezien er een 'kale' enkele achterbrug van een s2r te koop staat momenteel voor niet al te veel geld.

Als iemand dit weet hoor ik het graag!

Volgens mij is het frame van een st2 en een s2r ongeveer het zelfde , tenminste in grote lijnen
Denk dat de wheel hub best nog wel eens stevig aan de prijs kan zijn als je die al gebruikt in goeie staat kunt vinden
Een st3 is trouwens populairder voor dit soort verbouwingen , biggelaar heeft dat ook gedaan al dan niet in samenwerking met RAD
 
Terug
Bovenaan Onderaan