kettingreiniger

Kluut

MF'er
21 jun 2012
36
0
Hoi,

klein vraagje:
De ketting van mn moto heeft nog ns een beurt nodig.
Normaal gebruik ik daarvoor "s100 kettenreiniger".
Ik vroeg me af of ik ook gewoon een goedkopere ontvetter mag gebruiken hiervoor?

grts
 
Als je 'm echt makkelijk schoon wilt, de zwarte Dasty van de Wibra. Fles kost net geen 3 euro.
Men is altijd te spreken over de gele Dasty, die super goed werkt, maar deze is nog sterker. Speciaal voor auto's, motoren, boten e.d.
Ik gebruik 'm altijd om het smeer van m'n velgen af te halen.

e76ee899d5a14ea6b83585ca8b1ecca0.jpg
 
Als je 'm echt makkelijk schoon wilt, de zwarte Dasty van de Wibra. Fles kost net geen 3 euro.
Men is altijd te spreken over de gele Dasty, die super goed werkt, maar deze is nog sterker. Speciaal voor auto's, motoren, boten e.d.
Ik gebruik 'm altijd om het smeer van m'n velgen af te halen.

[afbeelding]
Voor de velgen okee ja, van de ketting wil je niet ál het vet afhalen!
 
Als je 'm echt makkelijk schoon wilt, de zwarte Dasty van de Wibra. Fles kost net geen 3 euro.
Men is altijd te spreken over de gele Dasty, die super goed werkt, maar deze is nog sterker. Speciaal voor auto's, motoren, boten e.d.
Ik gebruik 'm altijd om het smeer van m'n velgen af te halen.

[afbeelding]
Goede tip, lekker je ketting om zeep helpen :t
Goed voor de economie. Ipv alleen kettingvet kan je investeren in Dasty, een nieuwe ketting en arbeidsloon. :}
 
Terinfo:

Ik heb net mijn ketting weer vervangen en eens uitgerekend hoeveel kms ik er ongeveer mee gereden heb en dat is ca 36.000. Ik smeer bij elke tankbeurt en maak deze nooit schoon.

Daarbij gebruik in een standaard DID ketting.
 
Wasbenzine is me juist aangeraden door een motorzaak ivm de O ringen,ketting cleaner was juist slecht voor je O ringen zij hij

Welke logica denk je dat er achter zit???
Je koop kettingreiniger, maar dat is funest voor je ketting????

Dat lijkt me net zo iets als een wax kopen die je lak helemaal opvreet????

just my 2 cents
 
Het hangt er allemaal van af *wat* je wil verwijderen. Modder en zand? Water.
Aangekoekte/verharde olie? Een dunner soort olie.
Voor mijn trapfiets gebruik ik in extreme gevallen (aangekoekte 'klei') terpentine.

Wat ook bijzonder goed werkt is stoom! En dan bedoel ik niet van zo'n cheapo ramenwissertje met stoom, maar van 'n echte stoomreiniger. Ik weet alleen niet hoe goed dat samen gaat met O-ring kettingen. Je wilt geen water opsluiten tussen die ringen.

Detergenten zoals Dasty zijn geen strak plan. Stript alle (beschermende!) olie van je ketting en stimuleert corrosie, helemaal in de tijd tussen het drogen van de ketting en het opnieuw smeren.
 
Laatst bewerkt:
Welke logica denk je dat er achter zit???
Je koop kettingreiniger, maar dat is funest voor je ketting????

Dat lijkt me net zo iets als een wax kopen die je lak helemaal opvreet????

just my 2 cents

Eyyyyyy, het is niet mijn logica,maar die van een motorzaak, die man werkt heel de dag met motorfietsen,dus waarom zou ik aan hem twijfelen?

En er zijn wel meer dingen die slecht zijn als je ze gebruikt voor waar ze voor gemaakt zijn....

Sigaretten
Alcohol
Spoorverbreders
Enz
Enz

Ik zeg niet dat het een feit is dat cleaner slecht voor je ketting is, ik zeg alleen wat mij verteld is, en jou redenatie heeft mij nou niet echt overtuigd.......
 
Terug
Bovenaan Onderaan