het sleutelblunders van anderen topic

Zot

De botte fuckman
28 mei 2002
41.319
5.681
Plaats hier het gepruts wat je van een ander tegen komt.

AAN MOTORFIETSEN!

liefst met foto's :Y

spelregels, omdat iedereen fouten maakt;

  • geen namen
  • geen kentekenplaten
  • geen veroorzakers in beeld
  • hou het technisch
  • maak het niet persoonlijk
  • dit is geen olie topic
  • geen algemeenheden
  • Het is geen auto topic
  • Het is geen zelf sleutelaar tegen professional topic
 
Laatst bewerkt:
Aardig wat gewerkt met inductieheaters idd, de nieuwere zijn wel veel breder inzetbaar dan de eerste generatie. Heb de ruiten van mijn Volvo project gelost met zo'n ding (die warmt door het glas heen de raamsponning en de lijm achter de ruit op). Met een spiraal stook je een M8 bout roodgloeiend in +/- 5 seconden.

Maar voor kleine boutjes / motorfiets werk ben ik even blij met mijn lasapparaat.
 
weet je zeker dat het magnetisch aantrekbaar moet zijn?
ik dacht electrisch geleidend = voldoende.
(bereikbaar zijn moet natuurlijk wel, een afgebroken stuk bout in een flens is niet te induceren.)
nope, magnetisch aantrekbaar.Aluminium is ook elektrisch geleidend maar daarbij doet inductie niets. Probeer maar eens te koken met een aluminium (of vol-rvs) pan op een inductie kookplaat
 
de bouten van de remschijf voor zaten ook vast met loctite, idd gewoon warm gestookt en eruit gedraaid zonder al teveel moeite...dit is niet mn eerste keer, ik gebruik zelf al jaren loctite bij mn auto's ;)

Misschien dat loctite na 25+ jaar er anders uit gaat zien, maar ik heb nog nooit grote klonten doorzichtig loctite gezien dat zelfs met een propaarbrander niet zacht wordt...want zelfs al was dit loctite, dan is dit een enome overkill geweest qua hoeveelheid. Al het blauweïge gruis is van een halve draad van de bout aangezien de rest vd bout en dus het draad er nog in zit.

En nee was niet verstandig om de andere alsnog te proberen terwijl ze afbraken, maar aangezien de eerste bout er wel gewoon uitkwam (zonder enig spoor van loctite overigens) was er hoop dat ze niet allemaal vast zaten.


dat is inderdaad leuk speelgoed voor een bedrijf, maar een paar 100 uitgeven om een boutje los te halen gaat me net wat te ver :P

Wat kost een nieuwe velg?
 
of we gaan gewoon mierenneuken gewoon om als doel te hebben het mierenneuken...
gaat nergens over, iedereen weet waar het om gaat maar toch moeten we gaan miepen...
Oh maar dan ken ik er nog wel een paar
stoplicht verkeerslicht
vangrail geleiderail
bahco verstelbare moersleutel
luxaflex jaloezieën
tandwiel kettingwiel (of kettingvelg? :+ )
etc. :P
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan