Suzuki GS500 topic #28

Status
Niet open voor verdere reacties.
K1koTqF.jpg


deze onderdeeltjes kwam ik tegen onderin het carter toen ik het blok uit elkaar aan het halen was.

wat zijn dit / waar komen deze weg? ik heb ze nog niet terug gevonden in een onderdelenschema
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Oh maar dit is niet de kraan aan de zijkant dus?

Ik wil mn kraan vervangen maar heb geen idee waar ik nu een goede vandaan moet halen van een goed model :p Want er is dus verschil in de kraan intank en het kraantje wat je daadwerkelijk omdraait?


Ja dit is een heel groot verschil. De ene kraan zit grotendeels in de tank verwerkt.

Illustratie:

suzuki-gs500e-1997-v-e02-e04-e22-e24-e25-e34-e37-fuel-cock_bigsue0107fig34_aa75.gif


Jij bent waarschijnlijk opzoek naar zoiets:?

https://www.boonstraparts.com/nl/o...003-(gs500e)-benzine-kraan-2003&ID=B10000P7TR
 
Laatst bewerkt:
Jup, maar dan een mooie nieuwe :p zodat ik mn vacuüm probleem op kan lossen. Ik ga binnenkort een aantal dagen rijden in Duitsland, en ik heb geen zin in stotterende en uitvallende motor tijdens een aantal dagen jagen :p
 
Jup, maar dan een mooie nieuwe :p zodat ik mn vacuüm probleem op kan lossen. Ik ga binnenkort een aantal dagen rijden in Duitsland, en ik heb geen zin in stotterende en uitvallende motor tijdens een aantal dagen jagen :p

Ik heb het vacuümdeel van mijn benzinekraan uitgeschakeld. Mijn benzinekraan is nu open-dicht-reserve en dat onafhankelijk van motorvacuüm.

De slang van de kraan voor het vacuüm (dunne slang) kan dan afgedopt worden en je hebt nooit meer last van een kraan die niet lekker meer doorloopt. Het grote NADEEL is dat als je de motor parkeert met de kraan open (en als er een vlotternaald lekt), je de motor terugvindt met een enorme plas benzine onder de motor. Bij andere motoren kan het gebeuren dat de benzine druppelend via de inlaat in de motorolie terecht komt waar de benzine verregaande slijtageschade zal veroorzaken. Je ziet dan een negatief olieverbruik, het oliepeil stijgt.....
Bij de GS500 zal de benzine normaal gesproken via de luchtfilterkast langs de achterbrug op straat druppelen.

En als je dan een van de laatste rokers treft die net bij jouw motor denkt: kom, ik zal mijn pensioenjaren eens verminderen.... Dan verkort hij ook gelijk de levensduur van jouw brommer.

Ik weet niet of deze kraan geschikt is, maar hij lijkt wel geschikt.


Ongeveer 5 euro....
 
Ennnn ik ben motorloos. Van 47.200 tot 61.800 km op de GS gereden, nu verkocht. Veel plezier van gehad, slechts 1 keer stil gestaan door een brakke accu.

Reden van verkoop is dat de ketting plus tandwielen, beide remschijven plus remblokken, balhoofdlager, achterwiellager, koppelingsplaten, choke kabel en voorband aan vervanging toe waren. Tevens moesten de kleppen binnenkort gesteld worden, de olie en filter vervangen alsmede luchtfilter en bougie en moest de remhendel weer op druk gezet worden. Het benzinekraantje werkte niet (alleen PRI) en de motor lustte wel een slok olie.

dit terwijl er 6k geleden nog voor €500 aan verknutseld is. Dus had daar geen zin meer in. Op zoek naar een andere motor!
 
Vraagje: mijn gasrespons (bij gas loslaten) is wat traag/vertraagd.
Weet iemand wat de CO afstelling is van een originele 34Kw GS uit 1989 ?

Daarnaast: de CO schroefjes lijken wat vast te zitten, iemand een idee hoe ik dit (zonder dat de carberateurs van de fiets gaan) dit toch weer gangbaar kan krijgen ?

Groet en bedankt
 
Ennnn ik ben motorloos. Van 47.200 tot 61.800 km op de GS gereden, nu verkocht. Veel plezier van gehad, slechts 1 keer stil gestaan door een brakke accu.

Reden van verkoop is dat de ketting plus tandwielen, beide remschijven plus remblokken, balhoofdlager, achterwiellager, koppelingsplaten, choke kabel en voorband aan vervanging toe waren. Tevens moesten de kleppen binnenkort gesteld worden, de olie en filter vervangen alsmede luchtfilter en bougie en moest de remhendel weer op druk gezet worden. Het benzinekraantje werkte niet (alleen PRI) en de motor lustte wel een slok olie.

dit terwijl er 6k geleden nog voor €500 aan verknutseld is. Dus had daar geen zin meer in. Op zoek naar een andere motor!

Wat heb je er die 6k geleden dan aan gedaan? :P Wat vond de koper ervan/wat heb je ervoor gekregen?
 
Poging om mijn rechter zijkap bout los te maken is mislukt en uitboren al helemaal.

Linker losgehad om de electrische storing van het dashboard verlichting op te zoeken en al snel de oorzaak gevonden.
Tsja als een draadje is gebroken, dan doet ie het nooit :) Voor de zomer even laten maken dus.
Of ken jij da doen Marc ? scheelt weer achterlaten van de motor bij de dealer.
CO8ekLK.jpg


Van de koplamp zat ie er maar half op ( de massa stekker ).

Ook gelijk het frame opgepoetst met polijstpasta uit de tube :) Scheelt al een heleboel, omdat er eigenlijk nooit wat aangedaan heb.


Voor
MM1EYub.jpg


Na
lfxMpzx.jpg


Op het frame zaten van die rare spikkels, maar gelukkig mooi weg kunnen poetsen
rPAodZO.jpg


Volgende keer neem ik het kleppendeksel ook mee in de schoonmaak :) Mooi polijsten met dat spul van het werk. Zie dat het frame er ook iets van gaat blinken.
 
Laatst bewerkt:
Stuur effe prive bericht om een keer af te spreken :). Moet waarschijnlijk komende zaterdag weg, maar de gs ga ik zeker weer in orde maken.

Morgen en Zaterdag Trekkertrek kijken :). Ik kan eventueel op een zondag.

Kom je trouwens ook naar de Mega Meeting op 7 Mei Marc ?

Lijkt er overigens op dat dat draadje gewoon is doorgeknipt een keer.

Als dat zo is, dan vindt ik dat erg asociaal, omdat dit kortsluiting ken veroorzaken als dat de + is.
 
Laatst bewerkt:
Maar waarom, van alle dingen die je zou kunnen doen om een motorfiets te saboteren, zou je onder iemands kappen het draadje van het dashboard verlichting willen doorknippen?

:P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan