roestige demper herspuiten

Kluut

MF'er
21 jun 2012
36
0
Hoi

Vorig jaar heb ik mijn demper herspoten met Hammerite hittebestendige verf.

Nu zie ik dat de demper terug begint te roesten aan het bevestigingspunt.

Kan dit aan de kwaliteit van die verf liggen? Kan iemand een betere verf voor dit werk aanbevelen?

grts
 
Meestal ligt het aan de voorbereiding voor het spuiten, dus niet goed ontvet of niet goed geschuurd.
Ook altijd eerst ontvetten, dan pas schuren.
 
Als je eerst gaat schuren schuur je al het vet in de oppervlakte, daarna krijg je het bijna niet meer schoon.

Ik heb deze klus twee maal gedaan, de eerste keer met Sencys hittebestendige verf (huismerk praxis), de laatste keer met hittebestendige spuitverf van 't Stilleven, ook van de Praxis.
 
Iemand ervaring met deze klus?

Welke verf hebben jullie gebruikt?

Hoe zijn jullie te werk gegaan?

grts

probeer als grondlaag eerst eens roestomvormer,die van de action is prima en zet er daarna eens hittebestendige motip op.
Ik weet niet wat die roestomvormer doet met en de motip en hitte :P
full

full
 
Zelf heb ik eens snel snel een einddemper behandeld met Brunox epoxy en daarna nooit gespoten. Dit zit er na 2 jaar hitte nog steeds goed op.

Bochten spuiten is bijna niet te doen. Heb het nu wel gedaan met motip over een laag brunox. Ga wel zien hoe snel dat er vanaf valt.

Is een project en loopt voorlopig nog niet, houd in ieder geval het roesten tot die tijd tegen.
 
Gekookte lijnolie werkt ook goed! Gebruik het op de bochten en collector van mijn motor en op de uitlaat van mijn brommer. Heeft wel als nadeel dat het een paar dagen duurt voordat het echt hard is. Opzich geen ramp, maar wanneer je dan gaat rijden blijft al het zand er aan plakken. Daarnaast wil het in het begin nog wel eens naar een maf frituurkot ruiken als je langs komt rijden.
 
Met Motip hittebestendige lak heb ik zelf slechte ervaringen.
Een vriend tipte mij om Harley Davidson hittebestendig matzwart uit spuitbus te gebruiken.
Dat spul is vele malen beter. Nu na 3 jaar de eerste tekenen om de demper opnieuw onder handen te nemen, terwijl dat bij Motip al na een paar maanden het geval was.
 
Terug
Bovenaan Onderaan