Past een xr600 motorblok in een xr400 kader

Barrywood95

Rookie
21 apr 2017
1
0
Meerhout
Beste,
Ik ben nieuw hier.
Mijn naam is Bart.
Ik heb jaren competitie motorcross gedaan en heb altijd al interesse gehad in motoren.
Nu ben Ik van plan om een scrambler te maken
En dit te starten van een Honda xr600. nu heb ik een vraag past dit blok
Ook in een Honda xr400 kader?

Greetz
Bart
 
Mijn antwoord zou zijn NEE, anders zouden alle aftermarket producten van een 400 namelijk ook op de 600 passen en vice versa maar dat doen ze nooit!
De basis van 250 en 400 zijn gelijk
en die van de 600 en 650 zijn aan elkaar gelijk.
Het blok van de 600 is echt wel een slag groter (natuurlijk) dus denk ik ook dat je een heeeeleboel problemen gaat tegenkomen mocht je toch willen proberen. Het is namelijk niet zo dat het 400 blok aan alle kanten ruimte over heeft in zn frame, kijk maar naar de bougie om te beginnen.

HIER zijn de echte experts, misschien daar nog even rondvragen?


PS:
Verwarrend, iemand die Bart heet maar met nickname Barry, make up your mind!! ;)
 
Laatst bewerkt:
Alles is pas te maken ! :+

Ik ben momenteel een 125cc 2 cilinder pas aan het maken in een 50cc brommer frame.
Ik bepaal wel of het past !

Het helpt natuurlijk wel als je weet of het in grote lijnen met elkaar overeen komt.

Beetje plaatjes kijken op internet en vergelijken, het mooiste is als je de maten weet.
Lengte en hoogte van het blok, ophangpunten, en ook de maten van de ophangpunten. Als je dat vantevoren weet kan je al bepalen of je plan realistisch is.
Vergeet ook niet de andere punten in je motor, is het frame wel sterk genoeg en kan je achterbrug het aan, dat soort zaken.

Mooiste is of je iemand op het forum kunt vragen naar de maten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan