Shiver, Aprilia più bella, deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bij mij in de buurt staat vaker een Dorsoduro buiten
De mijne zal je weinig zien staan....die gaat gelijk de garage in namelijk, met 2 sloten en alarm er op :)

Ik reed er vanavond nog door de wijk. Ik heb Appie opgehaald bij MADracing. Hij is getuned! Er staat een nieuwe mapping onder de S-mode. Echt veel sterker is hij niet geworden, met de DNA-filter en Akra's deed hij het al goed. Maar de gasreactie is veel mooier, motorrem minder en hij trekt langer door!
Hij rijdt gewoon lekker :]

Vrijdag een dagje toeren met netwerk motorrijders.....ik zal de DB-killers er maar in doen want een dagje open pijpen geeft wel een piep in de oren, zelfs met oordoppen.
Maar vrijdag dus even goed testen hoe de chip-tuning uitgepakt heeft, ik laat jullie weten hoe hij het doet.

Nice, heb je ook een dyno sheet gekregen? Hoe lang ben je hem ongeveer kwijt geweest?
 
Heren! Iemand tips om die hardnekkige kettingsmeer van je achterwiel te krijgen? Met gewoon shampoo en een doek lukt het niet.
 
Zaterdag voor het eerst maar eens met de dempers er in gaan rijden. Vond het gebrul soms toch wel wat te veel... als ik zelf op een terrasje zit vind kan ik het ook niet altijd even veel waarderen, dus dacht laat ik ze er eens in doen.

In dat ritje van hoogweg een uur is me maarliefst twee keer gevraagd gas te geven voor het geluid bij het stoplicht _O- Is me nog nooit eerder overkomen en rijd ik een keer met dempers in ... _O-
Doe ze er morgen toch maar weer in denk ik, moest een beetje lachen als een boer met kiespijn toen ik het lichte gespin hoorde :')
 
Zaterdag voor het eerst maar eens met de dempers er in gaan rijden. Vond het gebrul soms toch wel wat te veel... als ik zelf op een terrasje zit vind kan ik het ook niet altijd even veel waarderen, dus dacht laat ik ze er eens in doen.

In dat ritje van hoogweg een uur is me maarliefst twee keer gevraagd gas te geven voor het geluid bij het stoplicht _O- Is me nog nooit eerder overkomen en rijd ik een keer met dempers in ... _O-
Doe ze er morgen toch maar weer in denk ik, moest een beetje lachen als een boer met kiespijn toen ik het lichte gespin hoorde :')

Als je langere tijd zonder dempers gereden hebt, vergeet je dat de Shiver eigenlijk al veel geluid maakt ook met dempers haha
 
Zaterdag voor het eerst maar eens met de dempers er in gaan rijden. Vond het gebrul soms toch wel wat te veel... als ik zelf op een terrasje zit vind kan ik het ook niet altijd even veel waarderen, dus dacht laat ik ze er eens in doen.

In dat ritje van hoogweg een uur is me maarliefst twee keer gevraagd gas te geven voor het geluid bij het stoplicht _O- Is me nog nooit eerder overkomen en rijd ik een keer met dempers in ... _O-
Doe ze er morgen toch maar weer in denk ik, moest een beetje lachen als een boer met kiespijn toen ik het lichte gespin hoorde :')

Haha, altijd leuk, totdat ze om een wheelie vragen...
Bij van die 12 jarige jochies is het altijd leuk om eerst een heel klein beetje gas te geven en ze teleurgesteld zien worden om vervolgens een versnelling terug te trappen en heel even op het gas te gaan :X

Hebben jullie wel eens dat auto's je bij het stoplicht uitdagen?
 
Zuiver! :Y

Heb het met WD40 gedaan, werkte inderdaad perfect, binnen een aantal minuten de hele velg zuiver, waarop ik voorheen met shampoo ongeveer een half uur aan het strijden was en verloor..

full


Haha, altijd leuk, totdat ze om een wheelie vragen...
Bij van die 12 jarige jochies is het altijd leuk om eerst een heel klein beetje gas te geven en ze teleurgesteld zien worden om vervolgens een versnelling terug te trappen en heel even op het gas te gaan :X

Hebben jullie wel eens dat auto's je bij het stoplicht uitdagen?

Zitten er hier op dit topic ervaren wheelie'ers tussen?
 
Laatst bewerkt:
Haha, altijd leuk, totdat ze om een wheelie vragen...
Bij van die 12 jarige jochies is het altijd leuk om eerst een heel klein beetje gas te geven en ze teleurgesteld zien worden om vervolgens een versnelling terug te trappen en heel even op het gas te gaan :X

Hebben jullie wel eens dat auto's je bij het stoplicht uitdagen?


Dat zijn de leukste uitdagingen.
Doorhebben dat de auto naast je telkens iets naar voren kruipt en echt snel wilt optrekken, vervolgens langzaam meerijden en als je denkt oke die gaat er echt voor dan compleet open trekken en ze achter je laten :D
 
Heren,

Ik lees al een tijdje (met veel plezier) mee. Sinds september vorig jaar ben ik eindelijk zelf de trotse bezitter van een Shiver uit 2009. Tot nu toe niks dan lof, het is een heerlijke fiets. Ik heb deze gekocht bij een dealer en heb 'm hier ook in onderhoud. Hier ben ik tot op heden ook tevreden over echter heb ik een beetje m'n twijfels bij de prijzen die worden gehanteerd. Zo heb ik een aantal weken geleden m'n rempook laten vervangen. Kosten: €105,00 exclusief montage. Vorige week m'n achterband vervangen (Bridgestone BT021 180/55). Kosten: €170,00 exclusief montage.

Wat denken jullie hiervan?
 
Heren,

Ik lees al een tijdje (met veel plezier) mee. Sinds september vorig jaar ben ik eindelijk zelf de trotse bezitter van een Shiver uit 2009. Tot nu toe niks dan lof, het is een heerlijke fiets. Ik heb deze gekocht bij een dealer en heb 'm hier ook in onderhoud. Hier ben ik tot op heden ook tevreden over echter heb ik een beetje m'n twijfels bij de prijzen die worden gehanteerd. Zo heb ik een aantal weken geleden m'n rempook laten vervangen. Kosten: €105,00 exclusief montage. Vorige week m'n achterband vervangen (Bridgestone BT021 180/55). Kosten: €170,00 exclusief montage.

Wat denken jullie hiervan?

Goed om te horen.
Over de prijs van rempook kan ik je niet helpen, maar over de band kan wel redelijk kloppen. Zelf koop ik altijd mijn banden via bandenmarkt, Goedkoopste en levering kan je eventueel bij een dealer bij jou in de buurt laten doen en gelijk bij hun een afspraak inplannen. Natuurlijk kan je de band ook thuis laten bezorgen en vervolgens meenemen naar je eigen zaak. Ik heb toen de Pirelli Rosso 3 gekocht voor 160 euro als ik het goed herinner (dealers vragen altijd wat meer bovenop de prijs van de band). Moet zeggen dat ik een tijdje terug onderhoud liet doen bij een zaak in de buurt en daar vond ik de prijs nog meevallen. Buiten dat de olie van de Shiver best prijzig is.
 
Bij mij ook linker deel, 1 bevestiging punt van de voet steun is afgebroken. Dat wil ik weer vast laten lassen. Als ik zo de opbouw zie dan zou je denken dat dit deel eraf kan zonder blok en achter brug te verwijderen.
Gereedschap is zeker de Torx met een gat erin?

Om aan de zijkant de bouten waarmee het blok in het frame hangt los te krijgen, heb je zoals in deze post gemeld wordt, een Torx met een gat erin nodig. Ik wil dit losmaken en hiervoor een Torx bitje gebruiken (gaatje erin boren). Iemand met ervaring hiermee wellicht, of betere ideeën hoe dit los te maken?
Dit wil ik overigens doen om er een crash mushroom op te schroeven :)

Gaat om deze bouten (geleende foto van iemand anders) in het frame (linker, de rechter zit hier al een mushroom op wat ik ook wil):
http://oi66.tinypic.com/2e5v9sn.jpg

Alvast bedankt!!!
 
Dan zal het goed zijn. Ik zag op internet namelijk vergelijkbare banden voor ± €100,00. Dan zou het verschil met wat ik nu heb betaald wel erg groot zijn. Nu we hier toch zijn; heb jij of iemand een idee of er verder nog iets moet gebeuren na het monteren van Roads Italia uitlaten (bijvoorbeeld een nieuwe map oid), of kan je ze erop zetten en wegrijden?
 
Een BT021?? voor 170 Euro? Dat is gewoon afzetten. Die BT021 is een band van 3/4 generaties terug of zo. De T30 EVO (meest moderne uitvoering) kan je voor het zelfde geld ook gemonteerd krijgen of net iets meer.

Rempedaal achter kost ongeveer 60 euro, excl montage.
Remhendel voor ongeveer 40 excl. montage.

Lijkt me dus een dure dealer.
 
Zat zelf te kijken op sites als Tirendo en zag de BT021 daar voor ± €100,00 staan inderdaad. Dat een dealer iets extra rekent vind ik ik prima, maar 70% meer word mij te gortig. Voor de rempook rekent hij bijna het dubbele van de prijs die jij beschrijft Athome. Ik denk toch dat ik eens serieus ga overwegen om 'm ergens anders in onderhoud ga onderbrengen. Of zal het zin hebben om de dealer hierop aan te spreken?
 
Zat zelf te kijken op sites als Tirendo en zag de BT021 daar voor ± €100,00 staan inderdaad. Dat een dealer iets extra rekent vind ik prima, maar 70% meer word mij te gortig. Voor de rempook rekent hij bijna het dubbele van de prijs die jij beschrijft Athome. Ik denk toch dat ik eens serieus ga overwegen om 'm ergens anders in onderhoud onder te brengen. Of zal het zin hebben om de dealer hierop aan te spreken?

*M-F newbie meld zich*. Ik wilde het bericht wijzigen en niet citeren. Excuses!
 
Laatst bewerkt:
Dat zijn de leukste uitdagingen.
Doorhebben dat de auto naast je telkens iets naar voren kruipt en echt snel wilt optrekken, vervolgens langzaam meerijden en als je denkt oke die gaat er echt voor dan compleet open trekken en ze achter je laten :D

Op mijn monster 620 ongeveer 4 jaar geleden: Tesla model S was net en de eerste die ik tegen kwam was gelijk bij een stoplicht. Ik een beetje "revven" maar dat kan ie natuurlijk niet, hij reed ook niet langzaam naar voren.
Dus ik reed redelijk vlot weg maar hield me heel erg in, totdat de Tesla mij voorbij vloog maar toen was het al verloren zaak om hem nog bij te houden...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan