Gaatje in carterdeksel. Valt dit te repararen?

Squishy

MF veteraan
9 apr 2008
7.384
305
Enschede
Hallo,

Ik heb weer een (leer)projectje gekocht - een XT600 :)
Nu heeft dit blok (o.a.) een gaatje in het rechtercarterdeksel (wist ik al).
Het gaatje is +-1cm in diameter, zie foto's.
Valt dit te repareren? Wil je dit repareren? Hoe? Een vervangende deksel kost 50 euro.
Het is overigens een drysump.

2017-04-04%2022.12.25.jpg

2017-04-04%2022.12.36.jpg

2017-04-04%2022.12.51.jpg


Bedankt!
 
Is het wel aluminium ?

Het deksel van mijn xt500 is van magnesium.

En zoals al eerder gezegt, Durafix.
In mijn cl360 topic heb ik dit ook gebruikt.

Let wel, Durafix werkt niet op magnesium.
 
Laatst bewerkt:
Je zit met al dat spul snel op de helft van de kostten van een goede vervanger mits die 50 euro kost, bij alle middelen moet je afwachten hoe het uitpakt. Magnesium is ook te lassen, let wel het is zeer zacht/lage smeltwaarde, juiste toevoeg.
 
Het moet alleen maar dicht. Ik heb verschillende malen op klassiekershows een man gezien met een kraampje die staafjes verkoopt waarmee je zelf aluminium kunt dicht lassen. Je hebt daar een goede felle gasbrander voor nodig, daar deed hij het ook mee.

Dus dat gaatje dichtmaken lukt elke ervaren lasser wel.

Klopt, deze man komt uit Haaksbergen. Hij stond vorige week nog met zijn kraam in Hardenberg/Hoogeweg, op de motor/onderdelen beurs.
 
dat hangt er van af hoe goed je de lasser kent.
als het een bekende samenstelling van de alu legering is dan is dichtlassen te doen. is het een onbekende legering dan wordt het al een stuk lastiger. en als het ook nog mooi moet worden en niet alleen dicht dan is een nieuw deksel heel snel lonend.


Het kan zeker gelast worden, wel heeft het deksel materiaal olie opgenomen wat het wat lastiger maakt. Weet wel iemand in Hoorn, gaat 25,= - 50,= kosten denk ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan