iGO Primo 2.4 Motorcycle Edition

Is er een mogelijkheid om de route te hervatten vanaf het midden bijvoorbeeld? Had straks dat ik midden op de route moest tanken. Ik had dus een tankstation gezocht en perongeluk op nieuwe route geklikt. Je raad het al, na opnieuw inladen van de oorspronkelijke route, wilde die weer naar het startpunt navigeren ipv dichtstbijzijnde routepunt. Ik kan de oude routepunten verwijderen, maar dan was ik heel lang bezig geweest omdat het erg veel route punten waren.
 
:W
Ik ben ook weer even aan het rondkijken voor een motor-GPS.
5 jaar geleden de Peaklife gekocht, en die heeft het een jaar of 3 volgehouden.

Ik lees hier dat de Mekago 256MB een aanrader is :Y
Ik zie ook dat er een 5" versie van bestaat ipv de 4.3" versie.
Iemand daar ervaringen mee? Is het gewoon een groter scherm, of ook andere (minder goede/betere) hardware?

En waar koop je de Mekago (4.3"/5") aan de voordeligste prijs?
 
:W
Ik ben ook weer even aan het rondkijken voor een motor-GPS.
5 jaar geleden de Peaklife gekocht, en die heeft het een jaar of 3 volgehouden.

Ik lees hier dat de Mekago 256MB een aanrader is :Y
Ik zie ook dat er een 5" versie van bestaat ipv de 4.3" versie.
Iemand daar ervaringen mee? Is het gewoon een groter scherm, of ook andere (minder goede/betere) hardware?

En waar koop je de Mekago (4.3"/5") aan de voordeligste prijs?
De mekago heb ik twee keer gekocht (anderhalve maand geleden is hij uit de cradle geflikkert door eigen schuld B| )
Eerste keer had ik vies geluk en via Ebay een shop in Duitsland voor 110 euro inclusief verzending of zo.
Vorige week weer gekocht vanuit China voor iets van 150 euro (http://www.ebay.com/itm/282147076245). Wel inklaring moeten betalen á 40 euro B|
Maar ach - is nog steeds veeeeeeeel goedkoper dan een Garmin *O*

Anyway - nee geen ervaring met de 5" variant, alleen de 4,3".
Kom deze niet veel tegen op Ebay/Ali eigenlijk.
 
:W
Ik ben ook weer even aan het rondkijken voor een motor-GPS.
5 jaar geleden de Peaklife gekocht, en die heeft het een jaar of 3 volgehouden.

Ik lees hier dat de Mekago 256MB een aanrader is :Y
Ik zie ook dat er een 5" versie van bestaat ipv de 4.3" versie.
Iemand daar ervaringen mee? Is het gewoon een groter scherm, of ook andere (minder goede/betere) hardware?

En waar koop je de Mekago (4.3"/5") aan de voordeligste prijs?

Die kan je bij mij wsl aan de voordeligste prijs krijgen. zoals te lezen van mijn bericht op 10 februari 2017 07:58 in dit draadje heb ik deze ook gekocht gehad maar had ik al snel daarop een nieuwe 2ehands motor gekocht met een garmin 590 erbij. Waardor de Mekago dus overbodig is geworden.
Ik heb hem enkel uit de doos genomen om eens te bekijken en op te laden. Voor de rest nog niets mee gedaan. Ik heb hem toen een 111€ betaald met verzending erbij.
PM indien interesse, of voor foto's.
 
De mekago heb ik twee keer gekocht (anderhalve maand geleden is hij uit de cradle geflikkert door eigen schuld B| )
Eerste keer had ik vies geluk en via Ebay een shop in Duitsland voor 110 euro inclusief verzending of zo.
Vorige week weer gekocht vanuit China voor iets van 150 euro (http://www.ebay.com/itm/282147076245). Wel inklaring moeten betalen á 40 euro B|
Maar ach - is nog steeds veeeeeeeel goedkoper dan een Garmin *O*

Anyway - nee geen ervaring met de 5" variant, alleen de 4,3".
Kom deze niet veel tegen op Ebay/Ali eigenlijk.

Thanks :Y

Op aliexpress heb ik ze gezien aan 120 EUR incl verzending.
 
Die kan je bij mij wsl aan de voordeligste prijs krijgen. zoals te lezen van mijn bericht op 10 februari 2017 07:58 in dit draadje heb ik deze ook gekocht gehad maar had ik al snel daarop een nieuwe 2ehands motor gekocht met een garmin 590 erbij. Waardor de Mekago dus overbodig is geworden.
Ik heb hem enkel uit de doos genomen om eens te bekijken en op te laden. Voor de rest nog niets mee gedaan. Ik heb hem toen een 111€ betaald met verzending erbij.
PM indien interesse, of voor foto's.

PM verstuurd :Y
 
Ik begin inmiddels goed op weg te geraken met de Excelvan/Mekago.

Nog een vraagje: bij het opstarten verschijnt altijd eerst de windows shell (met zo'n Mini voor de GPS functie, dobbelstenen voor spelletjes, enz.).
Daarop moet ik dan doorklikken om de iGO navigatie op te starten.

Is er een manier om het toestel bij het opstarten direct naar de navigatiefunctie te laten gaan zonder via die shell te moeten?
 
Ik begin inmiddels goed op weg te geraken met de Excelvan/Mekago.

Nog een vraagje: bij het opstarten verschijnt altijd eerst de windows shell (met zo'n Mini voor de GPS functie, dobbelstenen voor spelletjes, enz.).
Daarop moet ik dan doorklikken om de iGO navigatie op te starten.

Is er een manier om het toestel bij het opstarten direct naar de navigatiefunctie te laten gaan zonder via die shell te moeten?

Zonder de shell is niet mogelijk. Je kunt hem wel gelijk door laten starten zodat je niet hoeft te drukken. Dit vind je in dit Windows menu onder instellingen waar je ook de link naar het navigatie exe bestand in kunt stellen. Onder die link zie de optie dat hij de navigatie software automatisch moet opstarten.
 
Zonder de shell is niet mogelijk. Je kunt hem wel gelijk door laten starten zodat je niet hoeft te drukken. Dit vind je in dit Windows menu onder instellingen waar je ook de link naar het navigatie exe bestand in kunt stellen. Onder die link zie de optie dat hij de navigatie software automatisch moet opstarten.

Bedankt :}

Jammer genoeg is de de windows versie in het chinees, dus ik heb geen idee hoe ik naar die optie kan navigeren... Of hoe ik de taal kan aanpassen... ;)
 
Bedankt :}

Jammer genoeg is de de windows versie in het chinees, dus ik heb geen idee hoe ik naar die optie kan navigeren... Of hoe ik de taal kan aanpassen... ;)

Hahaha ja Chinees spreek ik ook niet. Maar ik denk dat het wel is aan te passen. Pb me even dan help ik je er wel even mee.
 
Mijn Oude chinese navigatie is helaas overleden en dus moet ik een nieuwe gaan bestellen, nu zie twee uitvoeringen van de mekago en dan met name de behuizing en bevestiging.
de uitvoering met de behuizing als mijn huidige ,

Free Shipping 4.3 inch Updated 256MB RAM motorcycle GPS,car gps navigation, waterproof ,8GB internal memory,Bluetooth,BT+MAPS-in Motorcycle GPS from Automobiles & Motorcycles on Aliexpress.com | Alibaba Group

en de nieuwe wat smallere behuizing, welke bestellen jullie tegenwoordig?

Motorcycle Navigation 4.3 inch 256MB RAM Motorcycle Bicycle GPS Waterproof IPX7 8GB Internal Bluetooth Free Latest Maps GPS Moto-in Motorcycle GPS from Automobiles & Motorcycles on Aliexpress.com | Alibaba Group

Ron
 
Laatst bewerkt:
Is er een mogelijkheid om de route te hervatten vanaf het midden bijvoorbeeld? Had straks dat ik midden op de route moest tanken. Ik had dus een tankstation gezocht en perongeluk op nieuwe route geklikt. Je raad het al, na opnieuw inladen van de oorspronkelijke route, wilde die weer naar het startpunt navigeren ipv dichtstbijzijnde routepunt. Ik kan de oude routepunten verwijderen, maar dan was ik heel lang bezig geweest omdat het erg veel route punten waren.

Niemand? :?
 
Mijn Oude chinese navigatie is helaas overleden en dus moet ik een nieuwe gaan bestellen, nu zie twee uitvoeringen van de mekago en dan met name de behuizing en bevestiging.
de uitvoering met de behuizing als mijn huidige ,

Free Shipping 4.3 inch Updated 256MB RAM motorcycle GPS,car gps navigation, waterproof ,8GB internal memory,Bluetooth,BT+MAPS-in Motorcycle GPS from Automobiles & Motorcycles on Aliexpress.com | Alibaba Group

en de nieuwe wat smallere behuizing, welke bestellen jullie tegenwoordig?

Motorcycle Navigation 4.3 inch 256MB RAM Motorcycle Bicycle GPS Waterproof IPX7 8GB Internal Bluetooth Free Latest Maps GPS Moto-in Motorcycle GPS from Automobiles & Motorcycles on Aliexpress.com | Alibaba Group

Ron

De smallere versie :Y
Zo'n blaupunkt kopie ziet er toch wat beter uit dan de oude "vierkant"look.
 
De smallere versie(Mekago) heeft geen audio aansluiting. Wil je de navigatiestem horen via bedrade in-ear oordopjes (dus nooit last van een lege batterij) moet je die dus niet nemen.
De andere versie heeft die aansluiting wel.
 
Ik heb vandaag een route gemaakt via routeyou en deze online via een tool omgezet van gpx naar kml om hem in te kunnen laden in de igo.
Als ik deze route laad, dan komt deze niet helemaal overeen en gaat hij toch hier en daar lekker zijn eigen weg berekenen. Als ik de kml laad in google maps dan is hij wel juist.
Is dit nog een instelling in igo of gaat er iets anders mis ?

Thanks,
 
Ik heb vandaag een route gemaakt via routeyou en deze online via een tool omgezet van gpx naar kml om hem in te kunnen laden in de igo.
Als ik deze route laad, dan komt deze niet helemaal overeen en gaat hij toch hier en daar lekker zijn eigen weg berekenen. Als ik de kml laad in google maps dan is hij wel juist.
Is dit nog een instelling in igo of gaat er iets anders mis ?

Thanks,

Routeyou en maps gebruiken de kaarten van Google. En jij zult in je igo HERE of kaarten van TomTom gebruiken. Daartussen kan een verschil zitten en dus kleine afwijkingen geven. Gebruik meer via punten dan wordt het verschil al kleiner.
 
Ik heb vandaag een route gemaakt via routeyou en deze online via een tool omgezet van gpx naar kml om hem in te kunnen laden in de igo.
Als ik deze route laad, dan komt deze niet helemaal overeen en gaat hij toch hier en daar lekker zijn eigen weg berekenen. Als ik de kml laad in google maps dan is hij wel juist.
Is dit nog een instelling in igo of gaat er iets anders mis ?

Thanks,

Er gaat niet echt iets mis. Er zijn 2 factoren waardoor je route kan afwijken.

Factor 1.
Je gebruikt 2 verschillende kaarten. Je toestel draait vaak op navtec (tomtom) of Here kaarten. Routeplanners zoals route you, tyre en vast nog wel een paar maken gebruik van Google maps. Deze kaarten wijken zo hier en daar van elkaar af. Ook wordt per kaart een route anders berekend! Dit probleem is te tackelen door te kijken welke kaarten er in je navigatie zitten en je route ook op deze kaarten maken voor minimale fout marges.
Programma's zoals myroute app ondersteunen meerdere kaarten.

Factor 2
De berekening van het toestel. Een route kun je op 2 manieren rijden. Rijden via route punten die je op de kaart zet en je navigatie maakt de route tussen deze punten. Of je rijd de route op basis van een track, dan rij je de route exact zoals je hem op de pc maakt. De igo versie die wij hier gebruiken kan alleen werken met route punten. Om fout marges te verkleinen gebruik meer route punten zodat de berekening van je toestel minimale invloed op je route heeft. Wil je met track werken kijk dan eens naar beker mamba software voor je toestel.


(zet altijd herberekening uit in je toestel zodat de route blijft zoals hij hem de eerste keer heeft berekend en zich niet aanpast aan jouw rijgedrag of afwijking aan de route)
 
Ik denk ook dat de Becker een beter alternatief is.
Je kunt gewoon de gpx standaard gebruiken en de Track file als basis inladen.

Geen gedoe met herberekenen, omzetten naar kml, file-namen die niet meekomen, en traag worden van het toestel als er veel punten zijn.

Ik heb eigenloijk nooit geprobeerd OffRoad tracks te rijden met de Becker. Willie, kan dat? Of leidt hij je altijd naar een weg op de kaart?
 
Ik heb eigenloijk nooit geprobeerd OffRoad tracks te rijden met de Becker. Willie, kan dat? Of leidt hij je altijd naar een weg op de kaart?

Ik moet vanavond de andere route vraag nog even proberen dan doe ik deze ook gelijk even!
 
Via een tip op facebook heb ik de track geladen in Myroute-app via hun website. De track omgezet naar route. Dan layers ingeschakeld voor tomtom, here en google kaart en zo de verschillen weggewerkt door enkele waypoints aan te passen. Nu is de route op igo nagenoeg hetzelfde.

super stukje software en ook hun app!
 


Nou er is een mogelijkheid maar deze is niet super handig.

Je drukt op het midden van het scherm, route opties, route bewerken.
Vervolgens wis je alle punten die je gehad hebt. Je kunt even snel spieken welke punten je gehad hebt door op 1 route punt te drukken en vervolgens kun je ze rechts in beeld zo even langs gaan.

Kortom het blijft een aardig klusje.

Dit heb je overigens niet met de becker mamba software via een track dan kun je er zo weer op verder rijden.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan