Honda X-ADV

Ik ga hem morgenvroeg afhalen ...:-)

Dinsdag om 11h geleverd, was dus op vrachtwagen blijven staan tijdens paasweekend, niet meer op tijd in Limburg kunnen geraken.

Ondertussen rijklaar inclusief de tuv gekeurde "hel" remleidingen, carbon look.
Custom Brake Hose
 
Jempie kwam vandaag even langst met zijn nieuwe XADV ...heel knappe machine !!





image.php


image.php


0


0
 
Laatst bewerkt:
mooi,en de lijn die honda is ingeslagen met de uitlaten vind ik ook super.
integra heeft ook al zo'n mooie uitlaat. *O*
 
Laatst bewerkt:
525km ok teller.
Kortweg heel tevreden, even wachten tot de euforie een beetje minder is om een verslagje te schrijven.

Ivm de uitlaat, ja er zit een kleine opening onderaan de uitlaat om condens laten weg te vloeien
Bij de originele uitlaat heet probleem omdat het een uitlaat met kamers is.

Maar de aftermark uitlaten die zonder kamers werken maar met absorptie, als dat nat wordt heeft het de eigenschap hard te worden en geen geluid meer te dempen.

Nu is hij wel heel stil, als je rijdt hoor je hem echt wel heel weinig.
 
Als de uitlaat erg stil is dan kan een beetje geluid wel handig zijn ja.
Wel jammer want de standaard uitlaat is behoorlijk mooi om te zien.

Op het moment is er nog geen Akrapovič voor de X-ADV.
Om aan de weet te komen of er een release datum bekend is heb ik even contact op genomen met het hoofdkantoor in het Akra moederland Slovenië.

En oh Jempie,
als je eerdaags wat tijd hebt zou je voor mij eens in kunnen schatten of het stuur wat standaard 92cm breed is ook nog ingekort kan worden.
Ik zou graag weten of 4cm per kant er af mogelijk is is.

Email van Akrapovič
Helaas heeft Akrapovič nog geen zicht op dit model:
Akrapovič

Op dit moment heeft Akrapovič geen planning om voor dit model iets te ontwikkelen.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Het stuur is zeker geen 92cm.
Had dat ook ergens gelezen, maar echt niet dus.

Heb het gemeten op het breedste punt incl stuurgewichten, maar weet het niet meer juist....
84 of 86 als je wil check ik straks nog eens.

Ivm de akra heb ik als antwoord gekregen geen release datum bekend...

Termignoni release in september.

Alleen hoop ik op zo'n teutje met een knikje om zo weinig mogelijk water binnen te krijgen.
Bv: Honda NC700X Hawk Plain Titanium Tri-Oval Street Legal Exhaust
 
Klopt mijn bericht aanpassing met het zelfde antwoord heeft jou bericht gekruist.

Oh ik dacht dat het stuur 92 breed was wat ik eens in de specificaties had zien staan.

Nou ja alleen maar beter als het smaller is want ik kan met 92cm breed de poort niet in... vond het al zo breed dat 92cm... maar ja weet ik veel, het is toch een beetje afgeleid van een all-road dus ik ken die stuurbreedtes niet zo goed.

Geen haast maar als je eens wil checken hoe breed het is dan graag.

Mvg.Jan

p.s.
heb zelf een keer een uiteinde van een uitlaat laten verbouwen om de zelfde reden, (kans op in-wateren) enige nadeel was dat het geluid wel werd beïnvloed door het veranderen van het tuitje
 
Laatst bewerkt:
Was maar een klein rvs bochtje 90° op het laatste tuitje.
Maar juist het uiteinde van een uitlaat kan het geluid beinvloeden,
en vondt dat ondanks dat het een groot woord is in dit geval toch enigsinds negatief
 
18209104_10209061218383279_5053282494857665488_o_zpsecqzkssi.jpg


De zusjes staan bij elkaar, 13 jaar verschil in design.

De Z 1000 mag terug onder haar dekentje slapen, na een kleine 3 maand veilig op het werk gebracht te hebben, ook 3000km verder staat haar tellertje ondertussen(63000km).

Zo de eerste indruk, ik vindt het dus geen cent teveel die Honda vraagt voor deze motorscooter, veel scooter is er niet aan moet ik zeggen, rijdt volledig als een gewone motorfiets, met een gerobotiseerde versnellingsbak, nog maar een goede 20 km mee op pad geweest en het bevalt me heel goed, ruit in stand 3 voor mij.
De automatische modussen kan ik nog niet veel over vertellen aangezien ik enkel D gebruik voor de eerste 500 km. Maar toch is het een groot verschil tegenover de Integra 750 eerste serie, het toerental loopt verder door bij dezelfde snelheid, aan 53 zat je vroeger bij de Integra in zesde, nu is dat vijfde versnelling bij de X adv.

Ook het keyless systeem is wat aanpassen, de eerste keer het zadel en de benzine dop openen ging niet echt goed, ook vergrendelen en losmaken was in het zelfde bedje ziek, een beetje gepuzzeld en wat gevloek en toen viel alles op de plaats...

Zo dat was het voor de eerste indruk.

Mvg Bruno
 
Leuk, foto's!

Klinkt positief, al is modus D niet echt hoe deze gereden moet worden.
Ben benieuwd hoe t verder gaat.

Is zo'n dubble clutch heel anders qua gevoel ivm een vario?
Gaat t schakelen soepel?
 
De dct werkt eigenlijk geheel anders dan een variomatic, Ik prefereer de dct boven de vario.
Al is dat een persoonlijk voorkeur, ook dient er aan dct geen nieuwe riem of vario gemonteerd te worden na een aantal duizenden km, enkel een kettingset kopen, die gaat 18000 tot 30000km mee al naar gelang je onderhoudt aan de ketting (proper maken, smeren en spannen)
mijn voorkeur om het blok in te rijden is tot 3000 toeren per minuut tot 500km, daarna mag het toerental omhoog met 1000 tpm per 100km op de teller, dit om er geen lui motorblok van te maken.
Zo heb ik nog geen enkel blok de lucht laten in gaan of zwaar olie laten verbruiken, maar ieder geeft zijn voorkeur qua inrijden.

Voor mij is dct directer voor het reageren (zeker nu in deze motorscooter)tegenover een vario.

Variomatic is een éénvoudig systeem is om te tunen en iedereen kan het doen met een beetje gezond verstand.
Dat kan ik van dct niet zeggen, je moet wachten op een nieuwe motor of een nieuwe software versie eer je daar iets kan aan veranderen, al blijft zelf schakelen dan de beste optie. dat was toch zo op mijn Integra, bij de X adv zal ik daar binnenkort wel een test verslag van maken met alle voordelen en nadelen die er zijn.

Mijn ervaring met motoren is groot genoeg( CB750KZ 1981, SZR660, Buell X 1, XT660X, kawa Z1000, yamaha, X city, vespa gts 300 ss, honda integra en nu honda X adv)
met de meeste 30000 km of meer mee gereden.

De werking van dct is: als 1ste versnelling werkt staat 2de klaar met een andere koppeling (in dit geval dus) ben in 2de aan het snorren dan staat 1 of 3 klaar enz, omdat er 2 koppelingen inzitten in de dct motoren van Honda, werkt het systeem sneller dan zelf te moeten opschakelen.

Mvg Bruno
 
Laatst bewerkt:
Het tunen of malossi vario hoeft ook helemaal niet, aangezien je 3 sportstanden hebt.

Ik weet hoe n dct werkt, maar heb er nog nooit mee gereden
 
was vanmiddag bij motorport wormerveer daar stond ie in het echie,mooi afgewerkte machine echt lekkere zithouding zou hem wel willen hebben.
 
Kwam deze gisteren onderweg tegen. Sorry voor de kwaliteit, combinatie
van een goedkope telefoon en lage resolutie.

big%20scoot_zps763hkpjz.jpg
 
Zo 1400km zit erop en eerste onderhoud op 1030km is ook gebeurd.

Motorblok is gekend en idem als andere van de nc familie.
+ zuinig (bij de xadv wel wat minder zuinig wegens het later schakelen en in zesde pas vanaf 70km/h)
+ koppel
- vermogen / laag max toerental voor een 750, maar dit is bekend sinds de lancering.
+- ketting als eindoverbrenging

Op de X-adv.

Er is volgens mij alleen andere software die het schakelen van de dct regelt, ik denk dat de versnellingen in de motor zelf niet zijn aangepast, maar alleen de uiteindelijke eindoverbrenging incl rekeninghoudend met het achterwiel:
17- 38 en het kleinere wiel 15' 160/60 band.
(integra/nc x dct) 17-39 ; 17' wiel 160-60 band.
Denk dus een marketing uitdrukking.
TRANSMISSION (MAINSHAFT) - Honda X-ADV | Honda X-ADV 2017 TRANSMISSION (MAINSHAFT) Avec livraison rapide à Belgique | Fowlers Parts
TRANSMISSION (MAINSHAFT) - Honda NC750D INTEGRA | Honda NC750D INTEGRA 2016 TRANSMISSION (MAINSHAFT) Avec livraison rapide à Belgique | Fowlers Parts

Rijdt in d , 70km/h in 6de versnelling, de ongeveer 55 in 6 bij de integra vond ik echt niet goed. (Mijn overbuur met een nc-x klaagt hier ook over en rijdt dus veel in een s stand bij stadsverkeer.)
De S3 is echt wel een sportstand, heel sportief en het gaat goed vooruit.
Wegligging is gewoon super, ook de grip van de banden nadat ze wat zijn ingereden,je kan serieus plat en snel bochten nemen.
Remmen goed, mochten misschien iets harder aangrijpen, maar als je wat harder knijpt is er echt geen probleem.

Zoals je ziet op de foto's die Tmax4life voor mij heeft geplaatst heb ik onmiddellijk de ronde gele reflectors vervangen door andere, zodat de mooie klauwen meer zichtbaar zijn. (echte cnc brembo's zouden natuurlijk mooier zijn)
 
echt cool gewoon dat je er al op rijd .
geld ook voor degene op de andere topic met die tmax.
nu nog iemand die ak50 kopen en dan is het hier weer compleet
 
Terug
Bovenaan Onderaan