TomTom Rider 400 voedingskabel geschakeld maken

El Pollo Diablo

MF veteraan
14 jul 2007
7.122
104
Drechtsteden
Mannen,

Ik heb op mijn Z1000SX de TomTom Rider 400 12V kabel op de accu aangesloten om (duh) mijn Rider 400 van stroom te voorzien. Echter heb ik al een paar keer meegemaakt dat als ik mijn Rider 400 in de mount laat, onder spanning, dat mijn motor na ongeveer 10 a 15 minuten niet meer wilt starten. Ik vermoed dat dit door de TomTom komt die hij bij blijft laden.

Hij hangt gewoon direct, met een zekering, op de accu. Hoe kan ik het zo maken, dat hij alleen de TomTom bijlaadt als de motor draait (of op contact staat)? Zelfde geldt eigenlijk voor een USB aansluiting die ik wil maken, om zo mijn apparatuur tijdens mijn 4 weekse trip op te laden, onder het rijden.

Thanks!
 
Maar wat is er erg aan dat hij uitschakelt ? ding start toch ook supersnel weer op en gaat verder waar die gebleven was,
btw ik heb de voeding gewoon vanaf m n stadslichtje afgetakt werkt prima :t
 
De oudjes van voor 2015 vragen het even snel en dan moet je ja of nee aantikken.
Bij de 400serie kun je volgens mij instellen in het menu wat je wilt. Aanblijven of slapen na spanningsval.
 
Maar wat is er erg aan dat hij uitschakelt ? ding start toch ook supersnel weer op en gaat verder waar die gebleven was,
btw ik heb de voeding gewoon vanaf m n stadslichtje afgetakt werkt prima :t

Oke, daar heb je wel een punt, niet zo snel aangedacht.
Ik meen mij te herinneren dat er in het begin ergenissen waren over opstarten en weer op de route komen.
Maar het zou kunnen dat ik wat zaken door elkaar haal.
 
Maar wat is er erg aan dat hij uitschakelt ? ding start toch ook supersnel weer op en gaat verder waar die gebleven was,
btw ik heb de voeding gewoon vanaf m n stadslichtje afgetakt werkt prima :t

Idem hier, stukje gestript van de stroomdraden naar het stadlicht. Draadje erop gesoldeerd en krimpkous eroverheen. Werkt als een tiet :Y Licht uit is stroom naar de TT 400 uit.
 
Oke, daar heb je wel een punt, niet zo snel aangedacht.
Ik meen mij te herinneren dat er in het begin ergenissen waren over opstarten en weer op de route komen.
Maar het zou kunnen dat ik wat zaken door elkaar haal.

Als je hem handmatig helemaal uit zet wel ja, dat is een geklooi maar je kan hem ook in standby laten gaan. Die twee opties krijg je als je de aan/uit-knop lang ingedrukt houdt. Als je de aan/uit-knop kort in drukt gaat hij in standby en kun je later gewoon snel weer verder navigeren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan