M'n motor begeeft het steeds

Korzyy

Rookie
30 sep 2016
6
0
Nijmegen
Beste lezers,

Mijn GS500e heb ik een aantal maandjes, hij rijdt heerlijk alleen niet zonder problemen. Sinds dat ik er veel op kan en wil rijden werkt de motor niet mee.

Een tijdje geleden heb ik de fiets gemaakt omdat hij niet meer startte, dit bleek uiteindelijk een kapotte/te zwakke zekering te zijn. Een week later (tijdens mijn eerste rit op de snelweg) stopte hij toen ik 130km/h reedt, met poep in de broek naar de vluchtstrook en gestopt. Even later (waarschijnlijk toen de carburateurs weer vol waren gelopen) kon ik weer starten en rijden voor +/- 3 km. Uiteindelijk benzine slang vervangen, bleek het niet te zijn.

Naar de motorservice gebracht, deze gaven aan dat het probleem een vervuilde benzine toevoer was. Verholpen maar dezelfde dag dat ik weer kon rijden begaf hij het weer.... ditmaal na 30 km.

Motor viel al uit wanneer ik de koppeling in knijp. Verder hield hij in naarmate ik gas bij gaf af en toe een forse knal uit de uitlaat... Inmiddels krijg ik hem niet eens meer gestart.

Mijn vermoedde was bougies die vervangen moesten worden, maar dat bleek niet zo te zijn. Het lijkt haast wel of de motor op 1 cilinder loopt.

Heb mijn rijbewijs een kleine 2 maandjes, dus wil zsm de weg weer op! B|

Kan iemand mij verrijken met wat additionele info? Tips & tricks all welcome, andere topics met hetzelfde probleem gaven geen oplossing helaas.

Hoor het graag!

Floris
 
Volgens de motorzaak was het vervuilde benzinetoevoer.

Als ik het hele verhaal lees en de rest zelf invul dan denk ik dat de benzinetank vervuilt is.
De motor is langere tijd weinig gebruikt.
De laatste tijd heb je de motor veel gebruikt dus er gaat veel vuil/condens uit de tank door de carburateurs.
Dus je kreeg/krijgt verstopping/roestvorming in je carburateurs, gok ik.
 
Laatst bewerkt:
mijn 1e bike was ook een gs uit 1991. prima dingen!
Mijn 1e snelweg rit liep tot 2maal toe precies hetzelfde af (ook broekpoep momentje op de vluchtstrook)
Zet je benzine kraan op pri even alvorens je gaat snelweg knallen of als het weer gebeurt. was bij mij (vaak voorkomend euvel bij gsjes) daarna opgelost. Kraan altijd bij knallen op PRI en voor de zekerheid had ik hem bij parkeren weer op on.

Succes en laat even weten of het werkt!
 
Gs500 is vaak een benzinekraan probleem. 200 euro voor van alles bij de garage laten doen en toen was t nog niet opgelost. Kraan op pri en ik had er nooit meer last van....
 
HIj schreef zelf : Tips & tricks all welcome, andere topics met hetzelfde probleem gaven geen oplossing helaas. "


=============================================

Motor viel al uit wanneer ik de koppeling in knijp. Verder hield hij in naarmate ik gas bij gaf af en toe een forse knal uit de uitlaat... Inmiddels krijg ik hem niet eens meer gestart.

==============================================



Zaken die je op een motor als eerste moet testen zijn deze twee SWITCH ASSY!!!


Er zit onder je koppelingshendel een Switch Assembly,stop , trek die 2 stekkers eens los maak ze schoon wat schuren etc.Spuit er WD40 of contactspray op en probeer het dan nog eens ? Als je Switch Assembly,stop is stuk dan koop je voor een paar tientjes een nieuwe of meet hem eerst door.Die krengen gaan soms stuk of er zit roest onder de stekkers.Knijp ze met een tang wat strakker zodat ze vaster gaan zitten op de SWITCH ASSY.

Je kunt hem als analyse ( via de twee sterkers) ook doorverbinden om te kijken of het kastje echt stuk is.Dit zit er voor de veiligheid op zodat je hem niet kunt starten zonder eerst je koppeling in te knijpen.

qu7byfmihjcld.jpg



Of trek de stekker los van je SWITCH ASSY, SIDE STAND en spuit ook die in met WD40 of contactspray.Ook deze switch kan je overbruggen/doorverbinden om e.e.a uit te sluiten.

56vom7pcinb9f.jpg
 
Laatst bewerkt:
Na onderhoudt is de ontluchting van de tank niet goed terug geplaats, zat een knik in.
Alsnog loopt m'n motor niet op de juiste manier, vandaar het volgende plan de campagne:
1. uitlaat knalt --> caburateurs afstellen
2. trekt niet met vol vermogen op --> te weining benzine toevoer --> waarschijnlijk vervuiling in benzinekraantje (= veel voorkomend probleem bij gs500)
3. nieuwe bougies plaatsen
 
Terug
Bovenaan Onderaan