Bikemaster zijn VF1100 Sabre

Ik heb lang hetzelfde gedaan met motoren kopen en verkopen voor de lol soms met wat winst soms met een hoop verlies door opwellingen en dingen die ik persee wil upgraden. De magna en de xsrren gaan voorlopig niet weg maar laatst een Hawk gt weggedaan en wil er weer iets aparts voor. aangezien het allemaal naakt is wil ik iets met kuip en zoveel mogelijk een goofy nerdie wolf in schaapskleren. Juist met kuip vergaat mensen het lachen en zien water branden als ze het zien afgaan. Ik zou er direct andere voor en achtervering op zetten en op supersportsukkeltjes jacht gaan misschien nog wel hilarischer dan met de Magna. En daarnaast als toer en boodschappen motor voor erbij gebruiken.
 
vroeger met de vmaxen was dat erg leuk om te doen, zeker in deze omgeving zag je sporadisch een Vmax, dus dat was altijd succes verzekert *O*
Tegenwoordig ben ik een rustige rijder, maar een sprintje daar ben ik niet vies van als zich de situatie voor doet, maar dan houd het wel op, ik trek niet door boven de 100 op een 80 km weg, die tijd heb ik wel gehad.
De Sabre stuurt prima voor zo'n motor, de voorvork heb ik laten verversen, nieuwe keerringen zitten er in, en heb er iets dikkere olie in laten doen, voor is hij best wel stug te noemen, ik heb er geen lucht in zitten, daar hou ik niet zo van.
Achtervering, voor de look mag die van mij de kont wel,wat hoger hebben, maar veert naar mijn mening prima, het kan vast beter, maar met mijn rijstijl merk ik dat niet denk ik
 
Ik heb ook twee vmaxen gehad maar bleek bij beide te veel aan te moeten gebeuren om hem naar mijn zin te krijgen dus was voor korte duur. De eerste versie is ronduit belachelijk met die dunnen pootjes en ondermaatse remmen de gevaarlijkste motor die ik ooit gereden heb. Een vmax is toch wel bekent en toont duidelijk zijn kracht, dat noem ik toch niet echt een wolf in schaapskleren. Misschien dat je hem wilt ruilen tegen een oldtimer in prachtige staat van mijn oom? Hij vertrekt weer voor een maand naar het buitenland binnenkort en staat op het punt hem voor veel te weinig weg te willen doen vergelijkbare staan voor over 3000 aangeboden: Honda CB 750 F2
http://link.marktplaats.nl/m1145285...tm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios
Ad
 
Laatst bewerkt:
Een Cb heb ik ook wel eens eerder gehad, maar ik heb er niets mee, nou is dit trouwens wel een hele mooie cb 750 moet ik zeggen, daar is zeer zeker wel een liefhebber voor te vinden, de waarde stijgt alleen maar dus niet overhaast verkopen.

Dit was de laatste Vmax, oud type, ze willen door de dunne vork wel even zwabberen, maar als je het gas er op zet dan houd hij er weer mee op, de eerste keer is het ff wennen, deze had ik ongeveer 10 jaar geleden.
HerschaaldekopievanIMG_1196.jpg


Dit is de 2e max die is van 98 en heeft de dikkere vork, ook heb ik daar destijds gevlochten leidingen op gezet en een setje r1 klauwen, past 1 op 1 en remt stukken beter, de man die hem van me heeft gekocht rijd er nog steeds mee.

110421693_6_vlmq.jpg


Deze motor heb ik 3 jaar geleden weg gedaan, de Yamaha Fzx 750 van 1986, ook wel de mini Vmax genoemd, super wendbaar, en ongelofelijk snel, een echte wolf in schaapskleren.
IMG_4042.jpg


Een plaatje was dat, verkocht omdat ik er noot op reed, 40 km per jaar, dus besloten te stoppen met motorrijden, er zou nooit weer wat komen, 2 weken later had ik een motorscooter in de schuur staan _O-
de motorscooter gaat niet weg, daar rij ik wel op, de Sabre is voor de fun het poetsen en als ik wat anders in de kop heb dan gaat die weer weg
 
Die fzx750 zijn zeker erg coole motoren, voortdurend naar gekeken maar ben er nooit echt voor gegaan. Leuk te zien dat je ook vanalles leuk kan vinden. Zelf ook over de 30 gehad en over 100 bereden, van 2 tot 200pk.

Ik ga die F2 morgen waarschijnlijk overnemen want hij wilt er vanaf hij heeft een tweede cbx1000 gekocht. Ga er wat meer voor proberen te krijgen, ze staan voor 3-4000 te koop in deze conditie. 2500 moet hij zeker wel op kunnen brengen.

Mocht je hem willen verkopen mag je mij berichten, hoewel ik bang ben dat ik je in levende lijve uit zal schelden voor kuipverkrachtende nostalgbarbaar. 😝
 
Ben ook een barbaar })

Je hebt gelijk dat je de F2 koopt, ze zijn echt wel mooi, en zeer zeker geld waard, 2500 moet zeker wel lukken denk ik, zeker nu het vakantiegeld onderweg is dat scheelt vaak toch wel weer met verkoop.

Als ik de Sabre wil verkopen dan laat ik je het weten

Deze Honda bol d'or 750 had ik 2 jaar geleden gekocht, vond het een prachtig ding, heb hem 4 maanden gehad en er geen meter op gereden, wel mooi, maar niet mijn ding, soms heb je dat

DSC01157.jpg
 
Ik vind het ook niks daarom geen zin in om hem te hebben staan, ik moet het wel zelf leuk vinden anders hoef ik het niet persee. Een FJ1200 ben ik ook benieuwd naar, geweldige machines vor die tijd en nog steeds.
 
Ook mooi een fj 1200 rijden super en ze kosten weinig, en wat dacht je van een dikke ZZR 1100 die komt ook nog steeds verdraaide goed mee :9

Die Bol d'or was een echte impuls aankoop, was blij dat ik die weer kwijt was, want het was niet mijn ding.
 
Zzr1100 zeker prima maar mij te racy zithouding al, ik wil nooit geen sportmotor meer ben ik echt op uitgekeken. Ik heb zn jongere 1400 broer gehad drie jaar trouwens die gaat pas goed, zeker met healtech Gipro kastje die hem continu op vol vermogen mapping zet van de 6e versnelling. +12pk 21nm bult erbij bij 3300tpm!

Ik hou het bij retro, naked bikes, choppers cruisers en toermotoren. Trouwens een Vmax vind ik zo op zn coolst, zo choppy mogelijk:

YAMAHA VMX 1200 BLACK MAX (bj 1998)
http://link.marktplaats.nl/m1149400...tm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios
Ad
 
Voor mij ook geen sportmotor weer, dat is een ding wat zeker is, dus jij hebt de ZZR 1400 nog gehad, dat zal me ook een beest zijn, en dan ook nog continu op vol vermogen.

Maar ik denk er ook zo over doe mij ook maar retro, naked, chopper, toermotor, of cruiser


wist je wel dat er in een FZX een 1000 cc blok past :9 je moet dan wel het 1e type hebben zonder exup, van de nieuwere liggen de cilinders schuiner dat past niet 1 op 1

Met een 1000 heb je wel flink wat power in huis }) het was mij een te grote investering en ook te veel werk, maar het is wel leuk natuurlijk, een 750 is al vlot

Yamaha FZ 750

Deze vind ik echt prachtig mooi
Fazer FZX lijst
 
In de buurt stond een gele fazer 1000 met kuip met slechts 20k voor 3000, ding is net ingereden en 20k beurt wordt hij mee afgelevert. Klein deukje in de tank bovenop en schaafje aan de kuip wat ik gewoon met penceeltje ga bijwerken. Kon ik dus niet laten staan, geen oud beest geworden dus maar een wat hippere sporttoer.
 
Dikke Fazer ook niet verkeerd, 20.000 km is ook echt niks, snel, zuinig, en stuurt vast en zeker uitstekend, ben wel benieuwen als je hem hebt post dan ff een plaatje :9
Die bobber is ook leuk om te zien, maar niet voor mezelf om te hebben, rijd vast en zeker voor geen meter dat ding -O-
 
Supermooi, maar mis toch echt een groot onderdeel 😝 Die fazer1000 is trouwens verschrikkelijk onzuinig met 1:13. Hij heeft ook een zeer slechte brandstofmeter die steeds 1/4 tank schommeld en halfvol nog maar 1/4 tank aangeeft. Verder een geweldig ding die heerlijk loopt en bovendien verassend comfort bied.

Ik vermoed dat er altijd zeer rustig mee gereden is hetgeen ook aan te banden af te lezen was. Waarschijnlijk na wat inrijden zal hij wat zuiniger gaan lopen, maar veel beter dan 1:15 verwacht ik toch ook niet als je het gas regelmatig goed open draait.
 
Je mist de kuip :$ het begint een beetje te lijken op het verhaal linker been geamputeerd, terwijl de rechter teen eraf moest :+ maar beloofd, ik gooi nooit meer een goede kuip weg :Y

Ik dacht dat een fazer 1000 toch wel makkelijk 1:17 haalt, is er misschien wat mis met de lambda sensor ? ik zeg ook maar wat hoor, heb met motoren geen enkele ervaring met injectie.

Weet nog wel dat mijn v-max een zuinige dag had als die 1:13 haalde, als je continu het gas flink opende, dan was 1 op 8 ook te halen, toen was ik nog wel wat jonger natuurlijk _O-

dit was de tellerstand toen ik de sabre kocht vorig jaar oktober, je kan dus concluderen dat k er niet veel mee rijd, ene toen zat de kuip er nog op :P

15960-hexon12631022-16.jpg



Zondag en tochtje gemaakt met mijn 8 jarige dochter, nadien getankt, kwam op een verbruik van 1:33 moet wel bekennen, dat was met de sixteen _O-

1C425F3F-BA1B-408B-ACD7-215CB54247BA.jpg


CFF33487-EA0D-4BA3-802E-6516CCB4ABEF.jpg
 
Laatst bewerkt:
Heren,

Ben ook in het bezit van een VF 65 1100 Sabre en mijn kuip staat al 3 weken op marktplaats.....GRATIS......en er is geen hond die hem hebben wil (Schurgers) omdat de ruit stuk is.
Ik heb de mijne gekocht nadat hij 4 jaar buiten onder een afdakje had gestaan, voor mij is het bijna geen doen om hem weer mooi te krijgen.
Er zijn drie dingen die ik niet kan/durf, kleppen stellen, ik heb dat vingerspitzengefuhl niet, synchroniseren, heb ik (nog) geen spullen voor en het demonteren van het carburateurblok voor eventuele revisie durf ik niet zo goed.
Nou is durven een groot woord, maar als ik iets sloop, onderdelen worden schaars.
Heb hem ver uit elkaar gehad en hier en daar wat opgeknapt.........het is niet naar mijn zin.
Verder heb ik waarschijnlijk de beruchte tik in mijn achterste nokkenas.......hoewel, als de motor warm is, is de tik weg, heb stille hoop dat het een slecht afgestelde klep is.
Maar om een lang verhaal nog langer te maken, weet iemand een motorboer die niet bang is van een VF 1100 en die er mee overweg kan voor de hoognodige afstellingen?

Albert

Albert
 
Hallo Albert

Ik ga zelf altijd naar een motorboer die al erg lang in het vak zit, hij doet alles alleen, is al aan zijn pensioen toe, maar kan toch niet stoppen, man is ook nog zo fit als een hoentje.
Wat je tik betreft vermoedelijk zijn je kleppen aan afstellen toe, om maar van het positieve uit te gaan, negatief worden kan altijd nog als het kleppendeksel is verwijdert.

iets wat ik eigenlijk ook nog moet doen is kleppen stellen, dan is alles gedaan, het was er vandaag wel een mooie dag voor om te doen, maar de zin was er niet -O-
 
Toch maar besloten om de dikke Sabre van de hand te doen, ik rij er nagenoeg niet op, vind hem eigenlijk ook wat te zwaar, log, en pak daarom altijd de motorscooter
De sixteen is gewoon handiger, indien de sabre weg gaat koop ik een zwaardere motorscooter terug, een Beverly, of Honda SH 300

prijs voor de sabre 2500 euro

en anders mag hij hier meer waard staan te worden })
 
hola,
begint zo'n hok weer wat waard te worden?

mn eerste heb ik na 2 keer kort rijden, weggegeven.
zelfs mallen van de kuip-lowers gemaakt.

mn tweede (model '86) kwam met een schurgers, maar heeft na ca 8 jaar stilstaan een benzinetank probleem:
ondanks dat de manual schrijft dat de benzine vrij moet uitstromen, lijkt er een klepje in te zitten. want wanneer ik met een beetje vacuum zuig, komt er WEL benzine.

iemand een idee?
 
Omdat alle plaatjes niet meer zichtbaar zijn de eerste post aangepast en hier een paar geplaatst

JWR9SgK.jpg


pE2Qih0.jpg


F6RBdEE.jpg


u4fOgK9.jpg


Ben bezig de kleppen te stellen, de achterste cilinders zijn gereed, de voorste cilinders doe ik komende week, dan kunnen we weer rijden.

de nokkenassen zien er nog uit als nieuw

S97aED0.jpg
 
Ik had EXACT het zelfde kleurverschil in het grijs. Ik dacht eerst dat het mijn oude was (gehad tussen 1993 en 1995) maar kenteken is anders
 
Ziet er goed uit Daan, en naast een dikke goldwing een mooi setje :9~

Wat heeft jou Sabre op de teller staan, en heb jij ook de kleurverschil in het grijs zitten ? van de zijkap naar de tank bedoel ik
 
Terug
Bovenaan Onderaan