Betrouwbaarheid C650GT?

Het vervelende vind ik, dat BMW toch wel een merk is die een Naam heeft op te houden,
best arrogant zijn neus ophaalt voor de klanten die dan in het merk zijn gestapt en ze laat aan tobben met allerlei kinderziektes, wat denken ze, dat mijn volgende scooter nog een BMW word?

ik heb eigenlijk geen klachten, maar als je op deze manier met je klanten vertrouwen omgaat,
komt er hier zelfs geen auto meer van BMW.
 
Laatst bewerkt:
ik vind juist de service bij bmw harry meyer en ook van harten amersfoort buitengewoon goed.
daar betaal je ook voor dat weet ik maar ik heb echt niks aan te merken ook niet over de scooter ik beleef dat absoluut niet zo.
 
Harry Meijer in Lijnden (onder de rook van Adam) is ook niks op aan te merken, prima vaklui.

enige kanttekening die ik wil maken is dat het nog wel eens wil voorkomen dat een bromfiets scooter shoppie veel beter thuis is in het fine-tunen van een CVT.

Prettig weekend all.

Probeer nu ook nu de nieuwe forum layout,
en lees er alles over op:
Beta-test nu het nieuwe uiterlijk van MF!
 
Laatst bewerkt:
kanttekening van mij over dat scootershopie dat moet je weer niet doen voor je banden uitbalnceren kennen der weinig zelf.
 
Harry Meijer in Lijnden (onder de rook van Adam) is ook niks op aan te merken, prima vaklui.

Daar ben ik met geld in mijn zak voor een nieuwe scooter weggelopen. Onwetend ondeskundig en arrogantie ten top, ten tijde van de intro. Zaak zit bij mij om de hoek en dat leek mij wel een handige bijzaak. Heb er nog een nare smaak van.
 
1.100 euro voor een 20k beurtje is wel heel veel geld.

Er wordt over gesproken dat BMW nieuw is in het scootersegment, maar de gebreken die hier genoemd worden zie ik niet als scooter specifiek. Schakelaars aan het stuur, koeling van het motorblok etc. zijn toch echt zaken waar elke andere motorfiets ook mee te maken heeft.
 
Hallo, Ik moet wel zeggen dat ik na het lezen van alle berichten op dit forum blij ben dat ik niet voor de BMW C650 gegaan ben. Na een motorverleden heb ik 10 jaar geleden een hernia operatie moeten ondergaan. Daarna was het motor rijden gebeurd. Mijn been en rug konden de samenwerking niet vinden om op een motorfiets te stappen. Alternatief: een motorscooter. in mijn geval een Suzuki burgman 400 van bj. "99.
Wat een fijn ding! na een onfortuinlijk ongeval een 650 exe aangeschaft, een nog fijnere machine.
Maar goed het bloed kruipt waar het niet gaan kan, dus er kwam wel weer een motorfiets. Een BMW GS 1200 bj. 2006. Er waren na verloop van tijd een aantal problemen met dat ding o.a. de koppeling. Kosten 6 a 700 euro. Uit coulance van bmw de helft betaald omdat de machine bij het aanleveren bij de dealer 2 dagen uit de garantie was.Na een jaar deze machine ingeruild voor een prachtige gs uit 2008 mat grijs en weinig km. Dus een hoop fijne kilometers in het verschiet. Maar na ongeveer een jaar grote problemen met de ESA vering. Het systeem moest vervangen worden kosten ong. 2500 euro.Dit euvel buiten bmw om kunnen fixen (revisie). maar de schik van de bmw en alle charme's die dit zou hebben was er wel af.
Nu was het gezondheidstechnisch noodzakelijk om weer te gaan kiezen voor een scooter. De bmw dealer gaf een belachelijk hoge inruil prijs voor de GS dat ik het idee kreeg dat de verkoop van de C650 door bmw extra gesubsidieerd werd. Na een paar proefritjes op de c 650 model en bj. 2016 uiteindelijk toch gekozen voor de Suzuki burgman 650. Man ik ben dus erg blij dat ik na het lezen van al jullie bevindingen de juiste beslissing heb genomen, nm. niet kiezen voor de bmw. Dank
 
Zo langzamerhand begrijp ik niet waarom sommigen per se een BMW scooter willen. Ze zijn duur in aanschaf, duur in onderhoud, hebben geen onderscheidende rijeigenschappen, geen onderscheidende kwaliteit, bovengemiddeld aantal mankementen, minder goede after sales, etc.

Mijn Silverwing heeft dezelfde configuratie met 2 pitter blok in frame, maar van kinderziektes of duur onderhoud heb ik nog nooit gehoord. De mijne wordt niet gespaard: veel snelweg, heeft 9 seizoenen pekel gezien. Hij heeft slechts 1x onverwacht onderhoud gehad (versleten naaldlager). Ik betaal jaarlijks tussen € 100 en 350 voor onderhoud, inclusief banden, bij officiële dealer. Eens in de 24.000 km kost het wat meer: ca 500 (riem en rollen). Er rijden SW's rond met 150.000+ op de teller, waarvan ik dezelfde verhalen hoor.

Ook ik vind ze mooi hoor, die BMW's, maar twijfel bij het horen van zoveel gedoe en kosten. Aan de andere kant: welke probleemloze alternatieven zijn er met veel bagageruimte en een 2 pitter in het frame?
 
Hejoja,
Al die ESA's gaan kapot tussen 20.000-50.000 km
Echt n drama.
Gelukkig werd die van mij op moment van koop net gereviseerd, samen met 8 anderen van die dealer tsss
 
Wel wel, als ik dat allemaal gelezen heb, ga ik niet veranderen van scooter,
Ik stond op het punt een scooter aan te schaffen BMW C 650 GT met alles erop en eraan, prijskaartje 13500 €,
Als ik dit allemaal heb gelezen wat een miserie die BMW is, en dan het prijskaartje van het onderhoud van die scooter, dat is niet voor te lachen,

Ik ga het gewoon laten.
 
Tis jammer dat Honda niet meer met een dikke moderne toerbak met goede opslag capaciteit op de markt is.
BMW is wel fijn als auto.
Motors kun je beter maar aan de Japaners overlaten
 
Vorige week een gekocht, model 2014, alle terugroep acties laten uitvoeren door de dealer.
Ik zie het wel je moet gewoon mazzel hebben.
 
Komt goed, in ieder geval veel plezierige kilometers gewenst, met je nieuwe, scooter.
 
Tis jammer dat Honda niet meer met een dikke moderne toerbak met goede opslag capaciteit op de markt is.
BMW is wel fijn als auto.
Motors kun je beter maar aan de Japaners overlaten
behalve dat ze te duur zijn vind ik bmw goede motoren maken.
top spul
 
Laatst bewerkt:
Na, alle negatieve commentaren over de C650GT gelezen te hebben twijfel ik toch zeer hard om er eentje aan te schaffen.
Ik rij momenteel met een (zeer betrouwbare) Honda Forza 125cc en ben op zoek naar een nog iets vlottere, iets waarmee ik ook eens (niet regelmatig) +/- 60km de autosnelweg mee op kan.
Ik dacht aan een BMW C650GT ... vereisten zijn, voldoende bagageruimte (2 helmen + extra ruimte in topkoffer) handvat & zadelverwarming, goede bescherming tegen regen & wind. Betrouwbaar zijn is een must.
Helpen jullie mee zoeken, tips zijn zeer welkom ...
 
@ Erik C

Welkom op MF :W

heel belangrijk: Wat is jou lengte?
Moet het percé één 2 cilinder zijn?
Wil je nieuw of 2e hands kopen?

Dit is niet het grote BMW topic, hier staan wat klachten, maar dat kan mogelijk een verkeerde beeldvorming geven.
Snuffel gewoon ook even in het BMW topic en lees o.a. mijn uitgebreide verslagen van de service interval met hun prijzen etc.

Bij topkoffers vanaf 46liter kun je er 2 helmen op zijn kant in kwijt en een pakje kaugom + blikje cola en zomerjasje.
Uiteraard komt er nog wat ruimte bij als de topkoffer 50+ liter is.
Grote topkoffers kunnen windvangers zijn dus pas wel altijd op dat je niet te gek groot koopt.

Als laatste:
Een van de meest betrouwbaarste en goedlopende 2 cilinders is de Yamaha Tmax.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Ik ben +/- 1.87m
Hoeft niet percé een 2 cilinder te zijn
Wil graag 2e hands kopen.
'k Heb vroeger een Honda CBR600 gehad en heb dus "een echt" motorrijbewijs,
hiermee wil ik zeggen dat ik niet met een "beperking" zit betreft cilinderinhoud of kilowatts.
 
is niks mis met bmw btw,https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/honda-forza-300-abs-benzine-wit-e0e1fe63-b0ea-8828-e053-e250040a581b?cldtidx=18
 
Een Forza is iets heel anders dan een C650gt of Silverwing 600. De Silverwing 400 kan ik van harte aanbevelen, zeker qua betrouwbaarheid en kosten (de 600 is iets sneller maar lust veel brandstof). Alleen jammer dat hij in NL niet meer wordt geleverd.

@ Eric, Goed onderhouden exemplaren zijn er al voor € 3000. Schrik niet van een hoge tellerstand, daar zijn ze voor gemaakt.
 
Laatst bewerkt:
is niks mis met bmw btw,https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/honda-forza-300-abs-benzine-wit-e0e1fe63-b0ea-8828-e053-e250040a581b?cldtidx=18

Ik ben ervan overtuigd dat deze (Honda zoieso) in betrouwbaar zijn in de top staat,
maar vind hem zo "oud zijn" als je hiermee rijd ...
Als je deze vergelijkt tegenover de "looks" van een Forza 125 ... 🙄
spijtig dat de Forza niet met een dezelfde uitstraling in nog vlottere versie beschikbaar is
 
Een Forza is iets heel anders dan een C650gt of Silverwing 600. De Silverwing 400 kan ik van harte aanbevelen, zeker qua betrouwbaarheid en kosten (de 600 is iets sneller maar lust veel brandstof). Alleen jammer dat hij in NL niet meer wordt geleverd.

@ Eric, Goed onderhouden exemplaren zijn er al voor € 3000. Schrik niet van een hoge tellerstand, daar zijn ze voor gemaakt.
uiteraard een Forza 125 is totaal niet te vergelijken met een C650GT of SW600.
Als ik mijn verstand gebruik zeg ik kies voor Honda
Als ik mijn gevoel gebruik kies ik voor de BMW
(maar ik kick absoluut niet op panne's, kosten of problemen ...)
't ja ... 🤔
 
Ik ben ervan overtuigd dat deze (Honda zoieso) in betrouwbaar zijn in de top staat,
maar vind hem zo "oud zijn" als je hiermee rijd ...
Als je deze vergelijkt tegenover de "looks" van een Forza 125 ... 🙄
spijtig dat de Forza niet met een dezelfde uitstraling in nog vlottere versie beschikbaar is
integra :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan