Motorrijles: kletsen over lessen 14: volgas door het achtje!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja 0 fout. Ik twijfelde over 1 vraag omdat m'n theorie boek en de theorie leraar 2 verschillende dingen zei. Maar heb t meest logische gekozen.

1 week theorie stampen. 1 week oefen examens stampen. En vanmorgen voor het examen nog een theorie les gedaan. 0 fout whoeiii

Ben zo blij.

Dankje voor de felicitaties allemaal. En alle andere die geslaagd zijn ook gefeliciteerd
 
Dank voor alle felicitaties! Ben zo allemachtig tevreden met het resultaat! Het is op een tweewieler écht genieten! *O*

Toen ik vorig jaar in Vietnam (illegaal zonder rijbewijs) twee dagen op een gehuurde motorscooter reed viel bij mij het kwartje, dat gevoel, dat heerlijk vrije gevoel, de emotie, de beleving die je ziet, voelt en ruikt. Dáár ben ik op naar zoek! Je ziet zoveel meer op een motor als in de auto, vliegtuig of trein.
:]

Daarom wil ik dit jaar nog naar Marokko, op de motor uiteraard! Begin dit jaar heb ik een prachtige allroad motor gekocht en halverwege augustus ga ik richting Marrakesh, een reis van circa 8.000km. Veel binnendoor, oa door Portugal en deze route Snel naar zuid frankrijk, sowieso de autobaan vermijden. Dat is het doel....... en ik heb er zoveel zin aan! :Y

Vanmorgen meteen naar het gemeentehuis geweest, met een beetje geluk het rijbewijs morgen ophalen en anders aanstaande maandag. Eind volgende week ga ik met mijn eigen motor naar de rijschool om nog een extra bonus les te nemen, avb welteverstaan.
Want ik wil nog even samen met de instructeur leren hoe ver ik met mijn eigen motor kan gaan. Remmen, uitwijken en gewoon even lekker spelen om meer controle over mijn eigen motor krijgen. :)


saabert; grappig, jij met je koekblik. :9 Toen het een beetje begon te regenen heb ik daar nog een paar keer aan gedacht, "ik zit lekker op de motor, hun in het koekblik, toch zit ik liever droog, maar nu even niet. Kijk mij eens op de snelweg invoegen, whoejaaaaaaa!!!! nice!!" (lekker doortrekken, koppeling in, schakel, check check, spiegels, dode hoek en invoegen maarrrrrrr)


Cabogirl; moet denk ik gewoon wennen. De eerste proefles zat mijn rij-instructeur ook achterop. Hij reed naar een industrieterrein, de motor uitleggen, etc etc, even oefenen en ik mocht later terug rijden. De keren daarna mocht ik zelf naar het industrieterrein rijden voor de avb lessen. :t

Miss-J; Heel netjes, gefeliciteerd! Voor theorie moest ik twee keer, eerste keer 7 fout, daarna nog meer leren en toen geslaagd met 3 fout! ;)


mofo1867
Lessend rijbewijs: A
Eerste rijles: 3 maart 2017
Theorie: 26 november 2016
AVB: 27 maart 2017
AVD: 25 april 2017
Rijschool: Verkeersschool Valkema (Joure)
Lesmotor: Honda CBF500
 
Gefeliciteerd MOfo!! Goed gedaan!!, jihaaaaaaaaa! Ophalen datrijbewijs en rijden maar!!

Gefeliciteerd Miss - J! Goed gedaan! Nu op naar het leuke gedeelte.

En voor de rest... Hier dito, was het achterop zitten zat, dus zelf maar mijn rijbewijs gehaald. Over een paar weken naar Schotland, maar dan ga ik toch nog maar een weekje achterop.. Hahahaha daar mis ik en nog echt de ervaring voor... Die mensen hebben allemaal geen rijbewijs hè, rijden allemaal aan de verkeerde kant van de weg hahahaha
 
Daarom wil ik dit jaar nog naar Marokko, op de motor uiteraard! Begin dit jaar heb ik een prachtige allroad motor gekocht en halverwege augustus ga ik richting Marrakesh, een reis van circa 8.000km. Veel binnendoor, oa door Portugal en deze route Snel naar zuid frankrijk, sowieso de autobaan vermijden. Dat is het doel....... en ik heb er zoveel zin aan! :Y

Je hebt gelukkig wat ervaring met chaotisch rijgedrag, tenminste zo schat ik Vietnam in. Marokkanen rijden namelijk hectisch en gevaarlijk, ze rijden 's nachts vaak zonder verlichting en in de bergen ontbreken vaak vangrails of wegbelijning.

Ze staan daar erg veel aan de kant te controleren op snelheid en daar is het dat je ter plekke moet betalen. Vorig jaar mocht ik voor 10 kmh te hard 500 Dhm neerleggen (ongeveer 50 euro), zorg dus dat je dat op zak hebt. Anders mag je je rijbewijs tijdelijk inleveren en de vraag is hoe snel je die dan weer terug krijgt. Het zijn mofo's daar :P

Daarnaast zijn er veel standaard controles, om de paar kilometer hebben ze een fuik. Soms moet je doorrijden en soms stoppen. Een tip: laat je nederlandse rijbewijs zien en praat alleen nederlands of engels, daar kunnen ze niks mee en dan laten ze je gaan, ook al tig keer meegemaakt :')

Maar respect dat je er voor gaat! Het is een prachtig land!!
 
In februari ook in Vietnam geweest als je daar kan rijden kan je overal rijden haha.
Gefeliciteerd MOFO ik mag 16 mei AVB dus nog ff wachten pfff druk in eindhoven
 
Mofo kun je via knmv niet een bochtentrainimg gaan doen?
In belgie kun je geloof ik ook een cursus doen trial rijden, bossen, rotsen...misschien heb je daar iets aan. Kweet ff niet hoe het heet maar als je wil vraag ik ff waar dat is
 
Gefeliciteerd mofo, top gedaan...... Morgen mag ik, bedankt smous ga mijn best doen... 8:55 ben ik aan de beurt. Vingers crossed
 
Laatst bewerkt:
Yes, geslaagd....... Ik ben zoooooooo blij.. Wat een avontuur is dit geweest, niet altijd even leuk en makkelijk maar ik ben echt in de wolken dat het gelukt is... Iedereen bedankt voor het duimen
 
Sandyyyyy, gefeliciteerd!!!! Wat een lekker gevoel he! Heb je al een motor of weet je al wat je wilt?
 
Cabogirl, ja echt een heerlijk gevoel, ik kan je niet vertellen hoe opgelucht ik ben. Ik heb al een motor gekocht, een kawa er6n en daar mag ik als ik mijn rijbewijs heb opgehaald eindelijk op rijden
 
JEEEJJJJ Proficiat Sandy!!!!!! *O* *O* *O*

Het is echt een week van slagen :Y

Ik ga zo mn rijbewijs ophalen en vanmiddag stap ik eindelijk legaal op mn motor O-) lekker even rondje rijden, vrijdag op de motor naar werk :] zin in!
 
Wat goed!! Gefeliciteerd Sandy!!
Straks eindelijk lekker rijden op je eigen motor!! Super! :t

En geniet er maar lekker van, Dutch. Heerlijk lijkt me dat! Ben stiekem wel beetje jaloers op jullie!! ;)
 
Gefeliciteerd Sandy!!! Idd het is wel de week van de slagers! Lekker gauw je rijbewijs aanvragen en rijden maar. Het mooie weer komt er aan! Gefeliciteerd hoor!!
 
Sandy, Topppperrrrrrrrrr! Nee lekker zelf rijden en genieten!

Dutch, veel plezier vanmiddag en vooral genieten!
 
Volgens mij zijn we er door voor deze week Smous! Kunnen we eindelijk aan het werk hahaha. Wie is de volgende? Eigenlijk een kleine agenda inzetten hier, kunnen we het makkelijker volgen hahaha
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan