Mooi op zijn wielen

Ik heb er nu twee dagen naar zitten kijken maar snap het nog niet.
Ten eerste kan de plaat die tegen je klauw gebout zit niet over het bed draaien. Is dat vertekening van de foto? Het lijkt ook net of je klauwplaat nauwelijks vrij loopt van het bed.
Dan het link systeem. Als het gelijk aan het unitrack systeem is komt de duwstang van de achterbrug recht onder het draaipunt van het link bracket. Dan doet ie dus niets. Ligt dat ook aan je camera?
 

Hier is de werking wel duidelijk denk ik.
Het paste allemaal net op de draaibank.
Ik had ooit al eens een hoekje uit het bed gehaald om de remschijven te kunnen afdraaien en dat kwam nou weer van pas ;)

De beugel die naar het frame loopt is aan framezijde gelagerd in een paar glijlagertjes.
De tuimelaar krijgt 3 naaldlagers. Dat gaat niet met glijlagers vanwege de veel grotere hoekverdraaiing en daarmee gepaard gaande hogere snelheid
 
Laatst bewerkt:

Hier is de werking wel duidelijk denk ik.
Het paste allemaal net op de draaibank.
Ik had ooit al eens een hoekje uit het bed gehaald om de remschijven te kunnen afdraaien en dat kwam nou weer van pas ;)

De beugel die naar het frame loopt is aan framezijde gelagerd in een paar glijlagertjes.
De tuimelaar krijgt 3 naaldlagers. Dat gaat niet met glijlagers vanwege de veel grotere hoekverdraaiing en daarmee gepaard gaande hogere snelheid
Ah, ik dacht dat er een duwstang vanaf het dwarsstuk in je brug omhoog kwam.
 
Ik dacht wel dat jij dat dacht :)

Dat liet t vorige pagina plaatje ook wel een beetje zo lijken
 
Het heeft niks van een unitrack systeem.
Op 4 maart had ik al eens een fotootje gepost van het idee.
Daar ontbrak nog één pootje naar de achterbrug.
Maar hoe dan ook, nou is de bedoeling wel helder denk ik.
Nog wat busjes ringetjes en pennetjes draaien en dan is dat stuk helemaal klaar
 
strak! volgens mij houdt je weinig ruimte over als de wiel en schokbreker gemonteerd is.
of is dat gezichtsbedrog?
 
Dat klopt
Het is mooi gevuld zo. Normaal gesproken zit zo'n link systeem voor een deel binnen het frame maar omdat ik de achterberg 100 mm langer heb gemaakt komt dit nou ook naar achteren
 
Dat klopt
Het is mooi gevuld zo. Normaal gesproken zit zo'n link systeem voor een deel binnen het frame maar omdat ik de achterberg 100 mm langer heb gemaakt komt dit nou ook naar achteren
ik zie hem graag als hij af is. dan zal ik wel er tijdje omheen lopen bewonderen wat er allemaal aan gedaan is! :t
 
Ja zeker interesse, dat zou hier heel mooi kunnen staan in de huiskamer!
Halflive denkt dat dit plan te mooi is om waar te zijn. :X
 
Ja zeker interesse, dat zou hier heel mooi kunnen staan in de huiskamer!
Halflive denkt dat dit plan te mooi is om waar te zijn. :X

Dingen die te mooi lijken om waar te zijn, blijken vaak ook te mooi om waar te zijn*)



*) aldus informatie op de marktplaats pagina over veilig handelen
 
Laatst bewerkt:
Oma was weer op de koffie maar dat wil niet zeggen dat er niet nijver geklust wordt in Moergestel.
Op het EGT hebben we weer best wel inspiratie opgedaan. Een van de dingen die we regelmatig zagen was een kettingwiel adapter in combinatie met een autowiel. Heel eenvoudig en het smoelt gewoon goed als een zijspan op 3 gelijke autowielen staat, We hadden ooit het plan om de aandrijving naar de linkse kant te brengen om zodoende een mooi vrij zicht op het achterwiel te hebben. Ik ben daar serieus mee aan het tekenen en rekenen gegaan en het was een serieuze optie. Maar wel eentje met heel veel haken en ogen. Zoveel dat ik in eerste instantie toch maar een standaard motorwiel met een dubbelzijdige achterbrug ben gaan bouwen.
Maar dat plan is inmiddels dus overboord en die achterbrug in aanbouw ligt weer bij het oud ijzer.
Kan binnenkort naar Waalwijk dus :+
Het wordt een autowiel met een adapter voor het kettingwiel

Een bijkomstigheidje is dat ik het hulpframe heb aangepast aan de gewijzigde plannen.

full

full


Het hulpframe is nou een heel eind gereed.
De achterbrug wordt gelagerd op een as die op de positie ligt van de originele as. Deze as wordt, evenals de draaipunten voor de zijspanwielophanging en de draagarm van het voorwiel, ondersteund door het hulpframe.

Op het hulpframe komt ook de afsteuning van de voor en achtervering.
Alle wielen zijn via het hulpframe met elkaar gekoppeld en het originele Triumph frame heeft zodoende niet veel meer te doen. Dat was het idee en dat lijkt nou aardig te gaan lukken

De volgende stap is het inpassen van de 3States wiel ophanging.
Wordt vervolgd
 
Cool!! voor de veer-opstelling en karakterstiek met foale software aan de gang geweest?
 
ja idd G.

het is bijna griezelig eng hoe strak alles op elkaar aansluit en hoe perfect het hele subframe onder de motor past. Alle bouten gaan er spelingsvrij en zonder spanning in...

die slijptol kan niet alleen maar mooie tekeningetjes maken, maar hij krijgt het ook erg netjes in staal uitgevoerd.

Chapeau!
 
ben blij te lezen dat er vooruit gang in zit. topics van jou zijn altijd doorspekt v/h betere constructiewerk,....succes :t
 
De pvc pijp heeft het veld moeten ruimen voor het echte werk. Voorlopig met een geboord gat op de plaats waar de lagering gaat komen maar dan kan ik in ieder geval verder met de opstelling van de vering en zo

full

full


De klemblokken worden nog afgeschoord met plaatwerk waarop ook de schokdemper wordt afgesteund.
Zodoende blijft alles waar kracht op komt mooi compact.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan