Welke rare vraag kreeg jij van een koekblikker? deel 10

Krijg bij het verkeerslicht vaak van autobestuurders te horen dat één van de koplampen stuk is..
Had ik vroeger ook. Niet meteen aan een verkeerslicht, gewoon in het algemeen.

Probleem opgelost. Koplamp open gemaakt en twee bi-xenon projectors erin 8-)
 
Dat zei m'n vrouw afgelopen weekend ook nog tegen me toen er achter ons (wij in koekblik) een motor met dubbele koplamp reed waarvan er maar eentje brandde. Ach ja :+

Het zijn vaak de vrouwen die het zeggen.. of van die denigrerende mannen 'meisje, weet je wel dat maar één lamp het doet?!'

Ditzelfde heb ik trouwens als ik wegloop bij de auto, elke keer weer van die mannen die mij erop attenderen dat mijn lampen nog aanstaan. Op zich attent, maar de manier hoe is irritant; aangesproken worden als klein meisje die het allemaal niet zo goed snapt.. Tja, de koplampen van de auto dimmen automatisch pas na een aantal seconden.


Probleem opgelost. Koplamp open gemaakt en twee bi-xenon projectors erin 8-)

Ik zo'n module die grootlicht gedimd mee laat branden, en het is ook omlaag afgesteld een stuk. Heb nog nooit opmerkingen over grootlicht gehad. :)

Ok, dat wordt dus weer youtube-filmpjes zoeken :') Bedankt voor de tip, heren! *D
 
Die opmerking over die koplampen kreeg ik met mijn vorige motor ook regelmatig. Nu met die schele asymmetrische koplampen van de BMW heb ik de opmerking niet meer gehad. Dan is het blijkbaar logisch dat er maar 1 brand. :')
 
Ik zo'n module die grootlicht gedimd mee laat branden, en het is ook omlaag afgesteld een stuk. Heb nog nooit opmerkingen over grootlicht gehad. :)
Als je dan je grootlicht idd omlaag stelt is het geen probleem. Anders schijnt het alsnog irritant in de ogen van de tegenliggers.

Maar ik geef toch de voorkeur aan twee gelijke koplampen :Y

Maar dat is wel heeeeel wat meer werk natuurlijk :P
 
Als je dan je grootlicht idd omlaag stelt is het geen probleem. Anders schijnt het alsnog irritant in de ogen van de tegenliggers.

Maar ik geef toch de voorkeur aan twee gelijke koplampen :Y

Maar dat is wel heeeeel wat meer werk natuurlijk :P

Ik moet zeggen dat het lichtbeeld links en rechts bijzonder gelijk is, wanneer ik voor de garage sta. Heb ook letterlijk 0x een seinende medeweggebruiker gehad. En seinen doen ze wel als ze er last van hebben. Moet inderdaad wel zeggen dat als je naar de motor kijkt, je wat verschil ziet tussen de lampen.
 
Laatst bewerkt:
Ditzelfde heb ik trouwens als ik wegloop bij de auto, elke keer weer van die mannen die mij erop attenderen dat mijn lampen nog aanstaan. Op zich attent, maar de manier hoe is irritant; aangesproken worden als klein meisje die het allemaal niet zo goed snapt.. Tja, de koplampen van de auto dimmen automatisch pas na een aantal seconden.
Gewoon zo
sheldon-mind-control.jpg

naar je lampen kijken tot ze uitgaan.
 
Die opmerking over die koplampen kreeg ik met mijn vorige motor ook regelmatig. Nu met die schele asymmetrische koplampen van de BMW heb ik de opmerking niet meer gehad. Dan is het blijkbaar logisch dat er maar 1 brand. :')
Op de middelbare school een keer een klasgenoot gehad die een blauw oog had naar een opmerking over iemand zijn koplampen :+

_O-
 
Gisteren tijdens de lunchpauze van ons MF ex-lessersritje:

Oudere meneer attendeerde mij erop dat m'n (motor)jas van m'n stoel af was gevallen. Ik sta op, pak m'n jas op en bedank hem vriendelijk.
Vervolgens zegt ie: 'Mooi pakkie heb je aan. Zeker aan het voetballen geweest?' B|
 
Gisteren tijdens de lunchpauze van ons MF ex-lessersritje:

Oudere meneer attendeerde mij erop dat m'n (motor)jas van m'n stoel af was gevallen. Ik sta op, pak m'n jas op en bedank hem vriendelijk.
Vervolgens zegt ie: 'Mooi pakkie heb je aan. Zeker aan het voetballen geweest?' B|
_O-
 
Motor rijden, en dan kort langs de weg even stoppen. Motor staat nog op contact. Meneer tikt me na 2minute op de schouder. Je voorlicht brand nog :o:p
 
full

Van de week, 10 minuten onderweg, vanuit Frankrijk naar Nl. We wilden op tijd thuis zijn, dus om 06:00 opgestaan en op tijd vertrokken. Na nog geen 5 minuten mis ik m'm vrouw in de spiegel. Dus ik keer om er rij terug en tref haar aan met deze band. Die was dus f*cking lek en poef leeggelopen bij zo ongeveer de eerste afslag.
We konden geen gat vinden, dus pluggen ging niet. Even voor de muggenzifters, er zat nog 2 mm profiel op, maar door de vervorming lijkt het minder.
Nu hebben we van het betreffende merk zo'n kaartje van de hulpdienst. Aardige lui hoor, maar de vragen...
Natuurlijk eerst de locatie uitzoeken (op het platteland, best lastig exact aan te geven, maar gelukt)
"Met de motorservice, rijdt u benzine of diesel?"

Nu zijn er dieselmotorfietsen maar niet van dit merk he. En wat is de relatie tot het voorliggend probleem.
Paar jaar geleden kreeg ik de vraag of ik geen reserveband had en zo nee, of ik dan runflatbanden had.

Afijn na 4 uur zat er een nieuwe band op voor niet eens al te veel geld en we hebben het hele programma van de dag nog af kunnen werken.... Er zat een scheur in van een cm, waarschijnlijk glas gepakt.
 
Laatst bewerkt:
Ik had een boodschap gedaan en stond naast mijn Yamaha Diversion 600 toen er een oud mannetje uit een auto stapte en zei: "Das een mooie BMW m'neer".
 
Laatst bewerkt:
Het zijn vaak de vrouwen die het zeggen.. of van die denigrerende mannen 'meisje, weet je wel dat maar één lamp het doet?!'Ok, dat wordt dus weer youtube-filmpjes zoeken :') Bedankt voor de tip, heren! *D

Ik werd door een oud vrouwtje aangesproken dat een van mijn koplampen het niet deed. Ik vond het lief! :j
 
Q: Ben jij ook zo'n motorrijder die een heel parkeervak in beslag neemt met je motor?

A: Absoluut! :Y

Dit soort vragen of opmerkingen kan ik echt boos om worden. Gaan mensen lopen zeuren dat je je motor best wel ergens anders neer kan zetten omdat het zo druk is op de parkeerplaats (achteraan is nog best plek maar lopen is moeilijk he...).
Dit zijn trouwens vooral de mensen die hun eentje in een veel te grote auto rijden... waarom zouden zij meer recht hebben op een parkeerplek dan ik? Wat vooral bijzonder is, is dat er bij binnenkomst op het terrein een vrij groot bord staat met "parkeren enkel in de vakken"
 
Dit soort vragen of opmerkingen kan ik echt boos om worden. Gaan mensen lopen zeuren dat je je motor best wel ergens anders neer kan zetten omdat het zo druk is op de parkeerplaats (achteraan is nog best plek maar lopen is moeilijk he...).
Dit zijn trouwens vooral de mensen die hun eentje in een veel te grote auto rijden... waarom zouden zij meer recht hebben op een parkeerplek dan ik? Wat vooral bijzonder is, is dat er bij binnenkomst op het terrein een vrij groot bord staat met "parkeren enkel in de vakken"
Ja herkenbaar.
Heb ze toen maar gezegd dat de helft best met de fiets kon komen (werken in de zelfde plaats als waar het bedrijf stond).
Toen werden er paar boos _O- _O-
 
Dit soort vragen of opmerkingen kan ik echt boos om worden. Gaan mensen lopen zeuren dat je je motor best wel ergens anders neer kan zetten omdat het zo druk is op de parkeerplaats (achteraan is nog best plek maar lopen is moeilijk he...).
Dit zijn trouwens vooral de mensen die hun eentje in een veel te grote auto rijden... waarom zouden zij meer recht hebben op een parkeerplek dan ik? Wat vooral bijzonder is, is dat er bij binnenkomst op het terrein een vrij groot bord staat met "parkeren enkel in de vakken"
Ja inderdaad. We hebben het recht om gebruik te maken van een parkeervak dus dit hoef je totaal niet te verantwoorden of beredeneren. Daarom smeerde ik het ook lekker in door te vertellen dat ik het ook doe, wanneer het druk is bij de lokale winkelcentra en alle koekblikkers boodschaapjes doen. Aan de andere kant vertelde ik ook dat we geweerd worden uit de nieuwe ondergrondse parkeergarages. Dat snapte hij ook niet.
 
Receptioniste: "O, is dat uw motor? Ja, ik zag u al aan komen rijden en ik dacht al u komt waarschijnlijk de helling naar de parkeergarage niet eens op?"

ER8x4Cj.png


Ik: "... inderdaad, daarom heb ik 'm maar op de stoep gezet. 't Is natuurlijk ook maar een licht dingetje hè?"

pn4ZIs8.png


(ja, het is al jaren geleden :) )

Receptioniste: "Nee inderdaad, dat haalt het natuurlijk niet bij een auto. Ik heb er met mijn Fiatje soms ook al last mee, dan gaat het met zo'n motor natuurlijk al helemaal niet lukken."
 
Terug
Bovenaan Onderaan