De Limbocl@n: Still going slow | deel 162

Inderdaad Youp, crosslaarzen en knieprotectie. Ik wil graag goede bescherming, zeker als ik alleen op vakantie ga. Hoe het uitziet zal mijn derrière oxideren ;) Zo links en rechts zijn er toch wel wat mensen in mijn vriendenkring die nare crashes hebben gemaakt (zonder te racen). Ik snap dat je niet alles kunt beschermen, en dat de rijvaardigheid ook meespeelt in de veiligheid. Maar écht fatsoenlijke motorlaarzen zijn denk ik geen overbodige luxe.

En als ik wil gaan wandelen, dan trek ik wel bergschoenen aan. Ik denk dat er straks bagageruimte zat op de Tricker zit :)

Zijn crosslaarzen eigenlijk waterdicht? (Misschien een stomme vraag, maar ik ben een ultieme beginner op dit gebied)
 
Dat ligt niet echt voor de hand nee. _O- Wel stoer. :Y

Het staat niet helemaal in verhouding, maar ik rijd met mijn "zo goed als competitie" Husqvarna ook 1500km in 5 dagen. Dan moet er wel écht nieuwe olie in. Hoezo kan je met een "ongeschikte" motor geen lange afstanden doen? 8-)

Hij is volgens mij echt niet gemaakt om op te zitten -O-
 
Pagina 10 al....oude tijden herleven :? :+

m.b.t. het rijden hier...
Zover ik weet wordt er hier al een paar jaar niet meer samen gereden.
Maar de keren dat we regelmatig gingen lag er elke keer wel iemand/of meerdere op zijn plaat :+ :') mooi was die tijd :P
 
Laatst bewerkt:
Pagina 10 al....oude tijden herleven :? :+

m.b.t. het rijden hier...
Zover ik weet wordt er hier al een paar jaar niet meer samen gereden.
Maar de keren dat we regelmatig gingen lag er elke keer wel iemand/of meerdere op zijn plaat :+ :') mooi was die tijd :P

Altijd feest! *O* Zelfs als we niet samen gingen rijden, maar in de buurt waren... Ging er wel iemand op zijn plaat. _O-

Vandaar dat ik ook maar weer supermoto ben gaan rijden. :+
 
Altijd feest! *O* Zelfs als we niet samen gingen rijden, maar in de buurt waren... Ging er wel iemand op zijn plaat. _O-

Vandaar dat ik ook maar weer supermoto ben gaan rijden. :+
_O- Mooi ja
GSR in het varken geparkeerd
Was nog met Joep Harpoen volgens mij

Volgens mij is Beeker de ongeslagen kampioen :?
@ Beeker: nieuwe fiets al gekocht?
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad Youp, crosslaarzen en knieprotectie. Ik wil graag goede bescherming, zeker als ik alleen op vakantie ga. Hoe het uitziet zal mijn derrière oxideren ;) Zo links en rechts zijn er toch wel wat mensen in mijn vriendenkring die nare crashes hebben gemaakt (zonder te racen). Ik snap dat je niet alles kunt beschermen, en dat de rijvaardigheid ook meespeelt in de veiligheid. Maar écht fatsoenlijke motorlaarzen zijn denk ik geen overbodige luxe.

En als ik wil gaan wandelen, dan trek ik wel bergschoenen aan. Ik denk dat er straks bagageruimte zat op de Tricker zit :)

Zijn crosslaarzen eigenlijk waterdicht? (Misschien een stomme vraag, maar ik ben een ultieme beginner op dit gebied)

Simpele crosslaarzen zijn vaak niet echt waterdicht, nee. In het hogere segment wordt het wel beter. Mijn Gaernes zijn wel behoorlijk oké. Ik heb er al genoeg regen races mee gereden en nooit écht natte voeten gehad. Maar crosslaarzen met bijvoorbeeld Gore-tex, ga je niet vinden. Wellicht vind je wel enduro laarzen die helemaal waterdicht zijn, maar die bieden vermoedelijk minder bescherming. Daarbij denk ik dat als je de naden van een goede crosslaars impregneert, je voor 99% goed zit. Er zijn genoeg mensen die er de halve wereld op rondrijden.

En voor wat betreft het uitzien, crosslaarzen zijn gaaf. 8-)

product_image_116_2_6_19_34_20.jpg


Kleurtjes! *O*
 
Hij is volgens mij echt niet gemaakt om op te zitten -O-

De mijne ook niet. _O-

It’s also the most uncomfortable bike I have ever ridden. 20 minutes on that seat shaped piece of granite is enough to cause major discomfort, 10 minutes more and this becomes almost intolerable and another five and you are looking for the closest A&E to check into for an arse graft. It’s horrific and if the actual bike wasn’t so much fun to ride it would easily be enough to put you off riding motorbikes. Forever.

510SMR (2005 - 2010) review
 
Welkom allen! :t

@Ronnie de Pony: dan ben ik niet enige die naar FC-moto en Louis gaat morgen. (Half Limburg gaat er naar toe, ofzo. ;)) Ik ga morgen een bestelling afhalen bij FC-Moto. Misschien tot dan...
 
Bijgaand ook wat foto's van mijn brommer.

63ykw4.jpg

9vhbtu.jpg


Qua motorkleding ga ik altijd naar polo (http://www.polo-motorrad.de/)
Meerdere vestigingen door Duitsland en in Juchen (net onder Mönchengladbach) het distributiecentrum en outletwinkel :9~
 
Laatst bewerkt:
Welkom allemaal :)
Veur wat betreft Scandinavië is det prima te doen met Dae tricker.
Este Doa te hel rieds wurd ut ein dure aangelegenheid ;)
Geweun planke Mit det dink door de fjorden
 
Metalhead, det is inderdaad ein groot veurdeil: gein boetes. Eigenlijk zit ich al vanaaf 55-60 km in de viefde versjnelling, en biej 80 haaj ich het gaer veur gezeen :) Ich höb heel väöl zin in dae trip. (bön ooit mit de transalp in Tunesië en Schotland gewaes, maar waal mit ein riejmakker dae de alp kos optillen es ich 'm weer ins plat haaj gelag). Dit is de eerste keer allein... missjiens velt het waal zo ontzettend taege det ich mich halverwaege omdreij (sorry, flauwe humor :+ ) Ich mot waal get aan dae zaal doon, ich höb altied erg good kinne laeve zónge de wetenschap wo mien zitbeenknobbels zich exáct bevinje.

Ducati, die is wel heel erg gestript! En dan te bedenken dat ik dit hieronder al ver vond gaan:

full
 
Waarom ga je niet solo? In de Alpen rijden toch heel veel mensen? Rond de lunch, in de middag en 's avonds zijn vast wel motorrijders die ook zitten te eten / drinken. Of is dat lastig om daar aansluiting bij te vinden? (Ik weet het niet hè, ik ben een vrouw met een woordquotum van 30.000 per dag, en vind (gelukkig voor mijn rijmaatjes tot dusver) doorgaans wel een willekeurig slachtoffer om mee te zwetsen).
 
Of hier via MF, worden toch ook weekends en vakanties etc aangekondigd waar MF'ers aan deel kunnen nemen. Ik zag van de week stomtoevallig een topic over een Trage Tocht naar Wuppertal voorbijkomen. Bedoeld voor 11kW motoren, geen autoweg. Briljant toch? Heb me direct aangemeld. Volgens mij is hier wel voor ieder wat meugs.
 
Thanks.Zowel in 2012, 2014 en 2016 naar de Alpen geweest met de motor. Wilde dit jaar weer gaan. Maar helaas geen compagnon om mee te rijden.:-(
Ik wilde weer een weekje richting dolomieten gaan. Kon je aanhaken. Maar heb na twee dagen rijden de straatmotor weer verkocht :')
 
Transalp is chill...hub unne africa twin gehad (eigenlijk zelfde fiets). Degelijk, stuurt ok, joa fijn dink. Wil volgend joar noa ijsland. Den hoal ig weer unne.
 
Ducati, super motoren. De Twin is auch sjoon. Es ich mit de veut aan de grondj haaj gekos, dan haaj ich Scratch (de Transalp) neet weggedaon. Dae Transalp waas klaor veur mit rondj te trekken... maar ich kos 'm neet de baas in stilstand, helaas.

full
 
Youp jahahaha auwauwauw!!!
Welke motor op facebook is dat? Die blauwe met nummer 86?

Ik denk aan deze oplossing:

[afbeelding]

Nee, die blauwe is m'n wedstrijdfiets. Track only. De Husqvarna heeft een kenteken en daar rijd ik mee op straat. :)

Op de startpagina van dit topic staan ze ook beide. :Y

En een paardenzadel? Seriously? :?
 
Laatst bewerkt:
Vinj mit meerdere op vakantie sjoner. Zeker es ze pech kriege ofzo. En saoves ouch get aansjpraok. Mit zo'n motor vakantie höb se houp man die allemaol angere riejstiel höbbe (werkt neet mit zo'nne grote groep) en bös se houp geld kwiet, terwiel ich det zelf planne väöl sjoner vinj
 
Terug
Bovenaan Onderaan