Kawasaki GTR 1000 - Deel 4

Jawel hij draait weer , hadden ontzettende overgangsweerstand op de contacten van het start relais , wat een genot blijft het om op dit apparaat te rijden , zeker met het verse rvs uitlastsysteem
 
hallo allemaal ik ben nieuw hier op deze site .
Ik ben sinds kort in het bezit van een gtr1000 uit 2000 met nog maar 42000 echte kilometers op de klok
een mooi foto volt nog.
maar ik heb ff een vraagje :
de motor start prima maar af en toe met wegtrekken houd de motor in (vermogen iets meer gas en vliegt dan wel weer vooruit) dit heb ik niet in de rest van de versnellingen.
hij heeft vrij lang stil gestaan bijna 1.5 jaar .
kan dit iets met de oude benzine te maken hebben ik heb er wel een flesje in gegooid heb inmiddels al 500 km gereden.
 
hoi allemaal na mijn andere post van vanmorgen nog ff een aparte vraag nl:

Ik krijg het niet voor elkaar de motor op zijn middenbok te zetten heeft iemand een tip,laatst geprobeert trek zowat me arm uit de kom heb er nu nog last van

bvd dank allemaal groetjes Ben
 
Hey,

Veel plezier met de GTR!

Op de bok krijgen lukt mij ook niet, de truc schijnt te zijn direct omhoog trekken en goed je gewicht op de bok zetten. Mij lukt het alleen als iemand anders helpt, ik zet hem altijd op zijn zijstandaard.

Wat betreft het inhouden:
Normaal gesproken houdt hij rond 2000 toeren sowieso een beetje in.
Wat je sowieso eigenlijk even moet doen:

- Carburateurs synchroniseren, misschien zelfs schoonmaken als synchroniseren niet helpt.
- massa van de CDI direct naar het frame leiden. (google eens op "free power mod)
- Nieuwe bougies

En dan eens kijken hoe het ermee staat.
 
dank je voor de tip ga het binnenkort proberen
die carburateurs synchroniseren is dit ook zelf te doen ??
probeer zoiets graag

thx ben
 
Ik kreeg de gtr zonder problemen op de nok, terwijl ik niet zo groot ben (178 cm).
Ik zette het stuur recht, linkerhand aan het stuur, rechterhand aan de achterste handvat, net onder de buddy, rechtervoet op de voetsteun van de bok.
Daarna in een swing de gtr op de bok zetten.

Succes
 
Laatst bewerkt:
Je moet je gewicht op de voetsteun van de bok zetten. Niet aan het stuur gaan trekken. Zo doe ik dat bij mijn FJR ook, en die is niet bepaald licht te noemen. Ik ben nl maar 71 kilo....
 
Carburateurs synchroniseren is zelf te doen, maar als het voor het eerst doet is het handig als er even iemand bij is die weet wat hij/zij doet.

Het enige wat je nodig hebt is een flesje benzine, trechter, setje manometers en een lange schroevendraaier.
Mocht je in de buurt van Tilburg kunnen komen wil ik je wel helpen, de mijne moet eigenlijk ook spoedig weer gesynchroniseerd worden. :)
 
Laatst bewerkt:
GTR RIJDERS Ik heb een gtr 1000 staan voor afbraak .Iemand iets nodig laat het weten. (alles aan aldi prijs) of iemand intresse voor compleet enkel benzinetank ontbreekt .
 
hoi allemaal na mijn andere post van vanmorgen nog ff een aparte vraag nl:

Ik krijg het niet voor elkaar de motor op zijn middenbok te zetten heeft iemand een tip,laatst geprobeert trek zowat me arm uit de kom heb er nu nog last van

bvd dank allemaal groetjes Ben

check evenje midden bok op breuken, anders lukt het ook niet. Middenbok is één van de zwakke puntenvande GTR. De mijne is al twee keer gelast. '(
Techniek voor het opbokken: Dat wat de andere zeggen. :t
 
Het is me gelukt mijn motor op zijn middenbok te krijgen bedankt voor jullie tips.

ZihSuUB.jpg
 
Laatst bewerkt:
hallo allemaal weten jullie misschien een manier om een 340 garmin op mijn gtr te zetten zonder te boren en zo heb al een directe 12 volt aansluiting.
 
prettig dat je het beest op de bok kan zetten.

Maar let wel op, want hij blijft zwaar.
 
Laatst bewerkt:
Goeiendag;
Nee, jullie zijn niet de enigen. Sinds oktober '16 ben ik de trotse bezitter van een rode GTR1000/eml gt2, bj '92 km stand 34.000.
grtz, Wif
full
 
Ik heb nog ff een vraagje wat is het gemiddelde verbruik van de gtr 1000 de mijne op dit moment 1 op 16 kan de motor met de tijd nog zuiniger gaan rijden ?
deze zoals ik al eerder aangegeven heb best lang stil gestaan .
 
Terug
Bovenaan Onderaan