Het grote GSX-F topic deel 12

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Dan rijd je toch continue tegen de rodo zone :?
Een beetje in circuitstijl of zo :P

Ik weet dat ik ooit eens een tank heb leeggereden op vrij sportieve wijze, goed optrekken vanuit stilstand, bij hernemen ook, en regelmatig 150 a 160, en kwam toen amper biven de 6L/100km uit (1:16,67)
Dat is mijn gemiddelde zo'n beetje, tenzij mijn rustige rijstijl overeen zou komen met jouw sportieve stijl heb je denk ik gewoon een erg zuinige motor te pakken :?

Is je motor niet stiekem begrensd op 35kW? _O-
 
Dat is mijn gemiddelde zo'n beetje, tenzij mijn rustige rijstijl overeen zou komen met jouw sportieve stijl heb je denk ik gewoon een erg zuinige motor te pakken :?

Is je motor niet stiekem begrensd op 35kW? _O-
Nee hoor, de volle 68kW! *D

Maar misschien vind jij mijn sportieve rijstijl idd gemiddeld/rustig :P
 
Btw: deze morgen nieuw record met de E10 opgetekend:

20,50L getankt na 471,8km.
Verbruik;

4,35L/100km
1L/23,01km
53,56miles/gallon (USA)

En nochtans iets minder rustig dan normaal. Maar wel meer snelweg dan gewoonlijk, wegens inactiviteit in het TRG topic :+
 
Ons geheim zit hem in de motor uitzetten als we op het werk of thuis aangekomen zijn.
Ooit eens een documantaire gezien over de koudste streken in Rusland (Siberië?).
Mensen reden er met hun auto naar het werk, namen twee autosleutels mee. De ene lieten ze op de auto en die bleef draaien. Met de andere sloten ze de auto af _O-
 
Btw: deze morgen nieuw record met de E10 opgetekend:

20,50L getankt na 471,8km.
Verbruik;

4,35L/100km
1L/23,01km
53,56miles/gallon (USA)

En nochtans iets minder rustig dan normaal. Maar wel meer snelweg dan gewoonlijk, wegens inactiviteit in het TRG topic :+
Als je op de snelweg even hard zacht rijdt als op secundaire wegen telt dat natuurlijk niet mee :+
 
Als ik het ten opzichte van de 600 zie valt het wel mee.
25% meer vermogen en zo'n 12% meer verbruik, zo lijkt het weer positief :P
Soms denk ik, laat ik die "verwendheid" aan de kant schuiven, en laat mijn volgende GSX F een 600 zijn. Wie weet hoe zuinig rijd ik dan _O-

Voor mijn rijstijl in het woon werk verkeer voldoet die heel ruim, zeker weten ...
... maar net zoals ik altijd zeg, op de Filipijnen heb ik genoeg aan 150 á 200 cc, net zo ben ik hier in West Europa verwend (en verslaafd :$ ) aan meer :')

Dus ik vrees dat naar een lichtere switchen een psychologische zware stap zou zijn ...

... al ben ik ervan overtuigd dat ik die na enkele weken ook wel gewoon ben natuurlijk ... maar toch, die overstap ...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ooit eens een documantaire gezien over de koudste streken in Rusland (Siberië?).
Mensen reden er met hun auto naar het werk, namen twee autosleutels mee. De ene lieten ze op de auto en die bleef draaien. Met de andere sloten ze de auto af _O-

Met dat soort temperaturen moet je inderdaad wel, het vlampunt van benzine is -23 dus wat je de motor in pompt moet warmer zijn dat dan. Anders gebeurt er niets.
Het overschot van de brandstofpomp dat retour tank gaat is een aardige manier om die tank wat op temperatuur te houden.
 
Als je op de snelweg even hard zacht rijdt als op secundaire wegen telt dat natuurlijk niet mee :+
Ja ik rijd rustig op de snelweg.
Maar gek genoeg, hoe meer verkeer hoe sportiever het eraan toe gaat :]

Zal wel te maken hebben met "met het verkeer mee te willen" ... "en ertussendoor te kunnen want je hebt een motor" :+

Als ik heel vroeg naar het werk moet is er zo goed als geen verkeer. 38km aan monotome snelheid, dus niks lastwissel. Dat haalt je verbruik echt wel sterk omlaag :Y
De 12 km vóór ik de snelweg opga zijn ook monotoom en aan 70 en 50. De laatste km op terrein van de luchthaven is ook weer 50. Je ziet dus, 's morgens 51km's die best monotoom zijn.
Bij warm weer zal ik in het naar huis rijden wel eens bochtige wegen opzoeken, ga daar lekker vlot door, maar ook weer niet in circuitstijl. Weinig verkeer ook en zo goed als geen verkeerslichten.

Op secundaire wegen ga je dikwijls meer verbruiken terwijl je gemiddelde echter veel lager ligt, dan op de snelweg aan een hoger gemiddelde.

Bij mijn vorige GSX F'en ook al gemerkt. Het verbruik schiet pas de hoogte in als je echt boven de 130 gaat.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Aaah :) de dagen (maanden) dat mijn KM teller defect was op de SV en ik me domweg niet druk kon maken over het verbruik. Door een totaalgebrek aan besef van de afgelegde afstand.. :P

Dankzij de combinatie met het defecte brandstof laag voelertje had ik hele andere zorgen.
 
serieus hoor 1 op 12, hoe rijd jij dan? *D

vandaag weer getankt, 17 liter en 186 km verder en nee ik zit niet boven in de toeren.
Ik rij met de suzuki net zo sportief als met de Ducati, misschien dat dat de oorzaak is.
Daarnaast levert hij ook niet de standaard 90pk aan het achterwiel maar 103pk en weet ik dat hij wat te rijk staat boven de 9000 toeren.
 
vandaag weer getankt, 17 liter en 186 km verder en nee ik zit niet boven in de toeren.
Ik rij met de suzuki net zo sportief als met de Ducati, misschien dat dat de oorzaak is.
Daarnaast levert hij ook niet de standaard 90pk aan het achterwiel maar 103pk en weet ik dat hij wat te rijk staat boven de 9000 toeren.
Er zit nogal verschil in vermogen in de oudere modellen ja.
103 aan de kruk neem ik aan, anders zit je rond de 120pk aan de kruk. Dan is het bijna een gsxr van dat bouwjaar.
En sportief rijden en meer pk's schelen wel idd.
Zit met het nieuwe model ook aan 102 pk met andere uitlaat filter en dynojet, ietwat rijk afgesteld. Daardoor is het verbruik ook gestegen van 1 op 18 naar 1 op 16,5.
 
Er zit nogal verschil in vermogen in de oudere modellen ja.
103 aan de kruk neem ik aan, anders zit je rond de 120pk aan de kruk. Dan is het bijna een gsxr van dat bouwjaar.
En sportief rijden en meer pk's schelen wel idd.
Zit met het nieuwe model ook aan 102 pk met andere uitlaat filter en dynojet, ietwat rijk afgesteld. Daardoor is het verbruik ook gestegen van 1 op 18 naar 1 op 16,5.


103 aan het achterwiel ;) open dempers van superpole
laatste 20 seconden zie je de uitdraai van de run.
 
103 aan het achterwiel ;) open dempers van superpole
laatste 20 seconden zie je de uitdraai van de run.
Standaard 106 aan de kruk idd.
Die oudere modellen waren wat meer 'R' dan de huidige, dan is 103 aan wiel wel een leuke winst.
En ook wat aan de rijkere kant zo te zien, dan is je verbruik wel redelijk normaal toch.
50K op de klok is helemaal niet zoveel.
 
Ja ik rijd rustig op de snelweg.
Maar gek genoeg, hoe meer verkeer hoe sportiever het eraan toe gaat :]

Zal wel te maken hebben met "met het verkeer mee te willen" ... "en ertussendoor te kunnen want je hebt een motor" :+

Als ik heel vroeg naar het werk moet is er zo goed als geen verkeer. 38km aan monotome snelheid, dus niks lastwissel. Dat haalt je verbruik echt wel sterk omlaag :Y
De 12 km vóór ik de snelweg opga zijn ook monotoom en aan 70 en 50. De laatste km op terrein van de luchthaven is ook weer 50. Je ziet dus, 's morgens 51km's die best monotoom zijn.
Bij warm weer zal ik in het naar huis rijden wel eens bochtige wegen opzoeken, ga daar lekker vlot door, maar ook weer niet in circuitstijl. Weinig verkeer ook en zo goed als geen verkeerslichten.

Op secundaire wegen ga je dikwijls meer verbruiken terwijl je gemiddelde echter veel lager ligt, dan op de snelweg aan een hoger gemiddelde.

Bij mijn vorige GSX F'en ook al gemerkt. Het verbruik schiet pas de hoogte in als je echt boven de 130 gaat.
Monotoon rijden scheelt aanzienlijk in verbruik ja.
Met de 600 kon ik 1 op 24 rijden en nog lol hebben. Zou niet er niet raar van op kijken als je daar de 1 op 28-30 mee zou halen _O-
 
Wie is je monteur? Hemo?
Rena in Dordrecht.
Een goeie vent, hoewel niet iedereen op dit forum datzelfde beeld heeft ;)
Ik heb van die dode-hoek-spiegeltjes op m'n spiegels geplakt (drie dubbeltjes dingen van ebay), daarvan had'ie er één afgestoten bij het verplaatsen van een motor die ernaast stond. Heeft 'ie bij een automaterialenzaak twee nieuwe plakspiegels gehaald ter vervanging! :}

Vanmiddag de motor opgehaald. Het bleek dat de derde carb was overgelopen, de bougie (die er een paar weken geleden nog als nieuw uitzag) was compleet zwart. Alleen geen idee hoe dat kon gebeuren, helaas...
Zojuist m'n oliepeil nog gecontroleerd, dat staat nog hetzelfde als begin dit jaar. Dus waarschijnlijk is er geen benzine in de olie terecht gekomen.

Ze zijn er ruim drie uur mee bezig geweest, de carbs schoongemaakt en doorgeblazen, brandstofleidingen en carbs gecontroleerd op lekkage, niets te vinden. Een beetje onbevredigend...

Maar goed, hij doet het weer. Zondag wordt het 19 graden dus als Max bijtijds uitvalt heb 'k ruim de tijd om een stevige proefrit te maken :]
 
Rena in Dordrecht.
Een goeie vent, hoewel niet iedereen op dit forum datzelfde beeld heeft ;)
Ik heb van die dode-hoek-spiegeltjes op m'n spiegels geplakt (drie dubbeltjes dingen van ebay), daarvan had'ie er één afgestoten bij het verplaatsen van een motor die ernaast stond. Heeft 'ie bij een automaterialenzaak twee nieuwe plakspiegels gehaald ter vervanging! :}

Vanmiddag de motor opgehaald. Het bleek dat de derde carb was overgelopen, de bougie (die er een paar weken geleden nog als nieuw uitzag) was compleet zwart. Alleen geen idee hoe dat kon gebeuren, helaas...
Zojuist m'n oliepeil nog gecontroleerd, dat staat nog hetzelfde als begin dit jaar. Dus waarschijnlijk is er geen benzine in de olie terecht gekomen.

Ze zijn er ruim drie uur mee bezig geweest, de carbs schoongemaakt en doorgeblazen, brandstofleidingen en carbs gecontroleerd op lekkage, niets te vinden. Een beetje onbevredigend...

Maar goed, hij doet het weer. Zondag wordt het 19 graden dus als Max bijtijds uitvalt heb 'k ruim de tijd om een stevige proefrit te maken :]
Gaat erom of je zelf tevreden bent, niet wat anderen vinden toch. Klinkt idd als prima kerel. Sommige mensen zijn gewoon moeilijk tevreden te stellen.
Lullige storing was het dan, een klein korreltje op de vlotternaald en het sluit niet meer af maar die ga je nooit vinden. Zo heb je wel meer dingen die opgelost worden waar je de oorzaak nooit van zal vinden.
Gelukkig is het weer opgelost voor het mooie weer er aan komt.
 
Rena in Dordrecht.
Een goeie vent, hoewel niet iedereen op dit forum datzelfde beeld heeft ;)
Ik heb van die dode-hoek-spiegeltjes op m'n spiegels geplakt (drie dubbeltjes dingen van ebay), daarvan had'ie er één afgestoten bij het verplaatsen van een motor die ernaast stond. Heeft 'ie bij een automaterialenzaak twee nieuwe plakspiegels gehaald ter vervanging! :}

Vanmiddag de motor opgehaald. Het bleek dat de derde carb was overgelopen, de bougie (die er een paar weken geleden nog als nieuw uitzag) was compleet zwart. Alleen geen idee hoe dat kon gebeuren, helaas...
Zojuist m'n oliepeil nog gecontroleerd, dat staat nog hetzelfde als begin dit jaar. Dus waarschijnlijk is er geen benzine in de olie terecht gekomen.

Ze zijn er ruim drie uur mee bezig geweest, de carbs schoongemaakt en doorgeblazen, brandstofleidingen en carbs gecontroleerd op lekkage, niets te vinden. Een beetje onbevredigend...

Maar goed, hij doet het weer. Zondag wordt het 19 graden dus als Max bijtijds uitvalt heb 'k ruim de tijd om een stevige proefrit te maken :]

Misschien een lek vlottertje? Of idd misschien een korrel op de naald/ in de zitting?
Zwarte bougie en vlotterkamer die tot zijn strot toe vol zit klinkt dan wel weer als gevolg<- oorzaak.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan