Motorrijles: kletsen over lessen 14: volgas door het achtje!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het rijbewijs is pas geldig wanneer hij daadwerkelijk bijgeschreven staat op je pasje.

Ik zou het dus ook afraden.

voila...op het moment dat je aangehouden wordt, moet je het op je rijbewijs kunnen aantonen dat je je rijbewijs hebt. en een A4-tje is dan niet genoeg.
 
Het begon bij mij ook enorm te kriebelen, maar je hebt al zo lang gewacht, zo lang les gereden, zo lang gespaard voor je motor en dan komt ome agent voorbij, of nog erger je krijg een aanrijding. Het hoeft allemaal niet te gebeuren, maar het kan! Nee, niet doen, ook ik heb het niet gedaan. Het risico is té groot om alle behaalde resultaten te verspelen! :)
 
De enige gok die ik destijds heb genomen was 2 straten verder te rijden en terug (alvorens ik geslaagd was), die 2 dagen wachten kon ik dan nog wel hebben :Y risico niet nemen in ieder geval.

We proberen de dagteller wat aan te voelen als het om tanken gaat, sinds de koop van de fiets is ie een keer vol gegooid maar verders eigenlijk nergens op gelet, nu weet ik ongeveer hoeveel km ik kan rijden :) en ik weet nu ook war ie doet als de tank ver leeg os :Y
 
Ja, jullie hebben ook allemaal gelijk hoor... Maar je kent het, je hebt hem gehaald en dan wil je ook heeeeeeeeeeeeeel graag... Ik wacht nog mooi een paar dagen, en eigenlijk ven ik ook veel te bang dat ze me dan net staande houden. 🙊🙊
 
Ja en dat wil je echt niet! Ik heb hem daarom met spoed aangevraagd. Dinsdag afgereden, donderdagochtend opgehaald en donderdagmiddag op de motor naar kantoor. En die eerste keer alleen...goud waard!
 
Heb mijn rijbewijs aangevraagd! Hij vroeg ik met spoed wilde maar dacht dat dat alleen telefonisch kon. Dus uiteraard met spoed gedaan. Maandag kan ik hem ophalen en dan even kijken wanneer ik mijn motor kan halen. Zal woensdag, donderdag of zaterdag worden!
 
Ik heb hem woensdag kunnne aanvragen, maar omdat koningsdag en vrijdag vrije dag voor ambtenaren kon ik heb op zijn vroegst maandag ophalen... En nu krijg ik hem woensdag, voor die 2 dagen eerder vond ik 35 euro erg veel... Nog maar even geduld voor mij... Heb al. Lang gewacht, die paar dagen houbiknook nog wel uit😉
 
Inderdaad, volgende week wordt het ook beter weer en is het helemaal genieten!

Vandaag naar het werk gegaan op de motor, het zou in de ochtend droog blijven, wat denk je ik rij de snelweg op en regenen dat het deed _O- hoe dan ook is Breda echt een ***stad om te rijden bah en dan was het nu nog rustig. Op terug weg eenmaal de stad uit lekker buitenweggetjes gereden :] heerlijk met zonnetje op je bol.
 
Hebben jullie wel jullie rijbewijs meteen aangevraagd op de dag dat jullie examen hebben gedaan? Ik las ergens dat er een dag overheen moest gaan omdat de uitslag van het CBR anders nog niet bij de gemeente bekend is..?
 
Ik had vooraf een afspraak gemaakt bij de gemeente om dezelfde dag nog een aanvraag TR doen. Was goed mogelijk als er minimaal paar uur tussen examen en aanvraag zot ivm verwerking. Op vrijdag is het vaak lastig omdat gemeentehuizen gesloten zijn na 12u.
 
Ik moest om 13.50 afrijden. En had online een afspraak gemaakt om het aan te vragen om 16.30. Ik had het laatste plekje. Er kon een dag overheen gaan,maar het kon ook binnen 20 minuten zijn bijgewerkt. Dus ik ben om half 5 op goed geluk naar het gemeentehuis gegaan en het was al bijgewerkt. Meteen met spoed aangevraagd op dinsdag en donderdag om 10 uur lag hij klaar.
 
Afgelopen dinsdag om 10.00 uur begon mijn examen van, wat is het? 45 minuten, uurtje? 11.30 uur was ik op het gemeentehuis en meteen een spoedaanvraag gedaan, een dag later om 11.20 uur kreeg ik een sms als het rijbewijs klaar lag. Meteen opgehaald en :] anders was het pas donderdag zonder spoedaanvraag, ivm de jarige koning!

Het is wel goed met hem, inmiddels heb ik al 250 km gereden! :)

Bij mijn gemeente kan je 's morgens tot 12.00 uur zonder afspraak bezoeken, maar ik had stiekem een afspraak om 14.00 uur gemaakt. Echter kon ik niet meer wachten, die afspraak door de baliemedewerker laten verwijderen en opgelost. happy!

Kortom; een dag wachten? nee, lijkt mij niet. Uurtje tussenruimte moet voldoende zijn lijkt mij. :Y
 
Laatst bewerkt:
Mijn moeder die bij de politie werkt zegt dat je gewoon mag rijden. Je kan alleen je rijbewijs niet tonen (kan daar dan wel weer boete voor krijgen) maar politie kan ter plekke opzoeken of je hebt rijbewijs daadwerkelijk hebt.

Ik neem de gok in ieder geval niet
Voor de zekerheid nog maar even: wat je van het CBR krijgt (of beter: wat het CBR in hun systemen registreert) is je rijvaardigheidsbewijs. Dat is NIET je rijbewijs.
Zolang je niet bij je gemeente bent langsgeweest heb je géén rijbewijs. Dat het CBR vindt dat je rijvaardig bent is altijd leuk, maar je hebt er niets aan als je aangehouden wordt (of een ongeluk krijgt).
Zolang je geen ding bij je hebt waarop staat 'rijbewijs' heb je geen rijbewijs.

Het is dus niet dat je je rijbewijs niet kan tonen, je hebt geen rijbewijs voor het voertuig waarmee je onderweg bent.
 
Vandaag wordt een heerlijke dag, gisteren de motor laten staan en gewassen. Vanmorgen vroeg alweer vies gemaakt met klein rondje _O- even de huishoudelijke verplichtingen uitvoeren en vanmiddag maar weer eens opstappen :Y
 
Zo, dat was het kortste ritje ever. Motor omgevallen in de steeg. Schade: linkerspiegel afgebroken, koppelingshendel krom en krassen op de afdekplaat links. Dus geen Tulpenrit voor ons. Kan wel janken!
 
Klote Cabo maar hey...erg cliché maar gelukkig heb je zelf niets! Motor kan gelukkig weer gemaakt worden als was het vandaag wel een prachtige dag om ge rijden.
Wij zijn vanmorgen gegaan, lekker rustig. Snelweg richting Apeldoorn en via Emst, Nunspeet, Kampen weer naar huis. Het waaide wel erg hard maar toch ff alle facetten mee kunnen pakken en was toch rit van ruim 2 uur. Motortje staat weer schoon in de garage.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan