Carb afstellen

Dirkmx125

Rookie
6 mei 2016
4
0
Goeiemorgen, mijn 2tact TM125cc crosser doet een beetje viertacten, dan slaat ie een beetje over. Weten jullie misschien Hoe kan ik t beste mn carburateur moet afstellen? Alvast bedankt!
 
Naaldgeleider versleten, gasnaald versleten, kleinere hoofdsproeier monteren.
 
Als je een kleinere hoofd sproeier monteert zal je eerst moeten kijken of hij daarop te rijk staat , als hij te krap komt te staan is ie zo stuk !!!
Nooit zo maar gaan klote met je sproeiers zonder eerst te weten of hij nu te rijk of te krap staat.
Kan ook iets heel anders aan de hand zijn.
 
Laatst bewerkt:
Als je een kleinere hoofd sproeier monteert zal je eerst moeten kijken of hij daarop te rijk staat , als hij te krap komt te staan is ie zo stuk !!!
Nooit zo maar gaan klote met je sproeiers zonder eerst te weten of hij nu te rijk of te krap staat.
Kan ook iets heel anders aan de hand zijn.
:^

Ik snap niet hoe gassen zo'n prachtige analyse doet naar aanleiding van de korte uitleg van Dirk... :?

Dirk, kijk eerst maar eens naar de bougie. Daarmee kan je al een beetje zien of die rijk of arm staat. Er zijn genoeg dingen te vinden op het web hoe deze eruit moet zien. Ook genoeg op het internet te vinden hoe je een tweetakt het beste afstelt. Vuistregel blijft idd: Beter te rijk, dan te arm...

Veel plezier!
 
Terug
Bovenaan Onderaan