Aprilia ETV 1000 Caponord deel Quatro (4)

Ik had ook gekeken daar maar niet gevint.....
Goede speurder jij....
Geen geld...

Gaan we weer op dat ding naar werk, hopelijk laatste dag met vrieskou...Nu wel klaar mee...
vd week de Italiaanse ook ff plat gelegd, maar gelukkig alleen paar krasjes, volgende Winter maar alles laten poedercoaten....

Groet, AJ
 
Laatst bewerkt:
Allen bedankt voor de informatie / adresjes / suggesties.

Ik ga nog eens kijken in Schiedam en anders laat ik het hier proberen, mocht dat mislukken koop ik die op marktplaats misschien wel.
 
Op de Bokelweg Schiedam,zit klein bedrijf die ken ding echt wel lassen....
Allicht even vragen...
Allulas ofzoiets,

Kost dat ding dan...?

Succes, AJ

En je had gelijk, net laten lassen, de beste man heeft et direct geregeld. Moet em alleen nog ff met de dremel bewerken zodat het eindresultaat wat netter is. Daarna ff spuiten.

Zal straks wel ff fototje online gooien.

Edit:


 
Laatst bewerkt:
Hoi even een kleine update.
Een tijd terug heb ik geklaagt dat het verbruik prut was. 1:11
Dus op jacht naar een beter verbruik...
Eerst van standaard mapping naar Catfish daarna naar Stanley Bobly...plm 1:12
Na het knikloos verleggen van de retourleiding (nu met een veer erin waardoor knikken uitgesloten is...
en Bougiekabels vernieuwen en correct monteren 1:14.1
Injectoren laten reinigen 1: 15,5
Synchroniseren en co nogmaals na stellen en de snorkel eruit de eerste rit van 200km (meting warm gestart) een nette 1:17.5
Nu eens kijken wat open dempers en kleppenstellen kan doen

Steady progress is er duidelijk maar we zijn er nog niet.
Wordt vervolgt
 
Lekker bezig! Je steekt er flinkt wat werk in als ik het zo lees.

Zit zelf beetje te twijfelen wat ik wil, zou eigenlijk de bougies, luchtfilter en de koppelingen onder de tank willen vernieuwen, bougies en luchtfilter kan ik wel vinden, maar die koppelingen...
 
Na 200.000km op sportmotoren (vaarvan 70k op een RSV) ga ik ook maar eens op zoek naar een vroeg model Caponord... Eens zien of ik een mooie kan vinden binnen budget (tot 3500 ongeveer), heel veel aanbod is er niet meer zo te zien.
 
Zou het geen overjarig model zijn, die alleen toevallig in 2005 op kenteken gezet is? Die 'nieuwe' 2005 met 0 km op de teller van Brouwer motorsport staat er ook nog steeds :P
 
Zou het geen overjarig model zijn, die alleen toevallig in 2005 op kenteken gezet is? Die 'nieuwe' 2005 met 0 km op de teller van Brouwer motorsport staat er ook nog steeds :P

Zou kunnen. Al hoewel het me sterk lijkt dat een model 3 jaar in de showroom staat al hoewel blijkbaar is het ook mogelijk om een model 12 jaar in de showroom te hebben.
 
[me="Chakotay"]heeft een Caponord *O*[/me]

[img=1520,1140]https://tweakers.net/ext/f/4fEqlpC3GQdMOy0iBWfSyJyR/full.jpg[/img]

[img=1520,1140]https://tweakers.net/ext/f/A7qpBQhL0MFdiY9GCndNMpYP/full.jpg[/img]

[img=1520,1140]https://tweakers.net/ext/f/9ymsVbME0SktnzkT9GQIexRJ/full.jpg[/img]
 
Vind et twijfelachtig, zo kan ik 100 km rijden op et eerste streepje, daarna gaat et hard achter qua streepjes.
Sowieso niet teveel op letten, zo kan ik er 20 liter ik gooien en nog geeft ie niet vol aan.

Qua reserve tank moet 50 tot 70 km mogelijk zijn als ik et mag geloven, ik riskeer et er liever niet op.
 
Volgens het boekje is de 'reserve' 5 Liter inderdaad. Zelfs als je met crappy mapping e.d. 1:15 doet kom je daar nog een aardig eind mee :)

Als je 100km op het eerste streepje komt heb ik hem niet goed volgegooid denk ik, die ging uberhaupt pas nadat ik wegreed aan, om redelijk snel weer te verdwijnen.
 
Benzinemeter is bijzonder inaccuraat, net als bij de meeste motoren. Deze krijgt signaal van een vlotter (bakkie dat moet drijven) en die omhoog/omlaag obv de benzine niveau in de tank. Helaas is onze tank niet vierkant of rechthoekig en het verschil in benzine hoogte staat dus niet gelijk aan het verschil in liters.

Vlotter is simpelweg te dom om hiervoor te corrigeren en daar komt bij dat deze vlotters nog wel eens achteruit willen gaan in hoe goed ze nog drijven wat het per motor verschillend maakt wat ze aangeven.

Kwestie dus van je eigen vlotter/benzinemeter leren kennen.
 
Owh en de vlotter zit rechts in de tank dus de benzinemeter geeft lager niveau aan op de zijstandaard (naar links) en net na het wegrijden. Als de motor een tijdje rechtop staat (rijd) dan zie je vaak nog een streepje terugkomen.
 
Dat verklaart inderdaad wel :P De 1e tank die ik leeg(ish) gereden heb was 278km op 20 liter. Dat was echter wel met grotendeels oude benzine, en de 1e 160km met krap 1.5 bar in de banden (vergeten op te pompen na aankoop...). Het reservelampje gaat in ieder geval mooi optijd aan, ik heb ruim 30 km met het lampje aan gereden, en alsnog was er dus nog 5 liter over :P

1:14 is wel een beetje karig natuurlijk, even in de gaten houden of dat met verse benzine & banden netjes op spanning verbeterd. Zo niet maar eens langs StanleyBobly voor een mooie mapping en zonodig verse bobines, en sowieso morgen voorzichtig even de slangen nakijken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan