KTM LC4: Teil fünf - Team Seacow still going!

Sua maakt zijn banden kapot.

we waren een masterlink aan het zoeken van iemand anders op de baan, toen we in een binnen bocht allemaal "dropjes" tegen kwamen.



Laten die nu eens van mij zijn. En ik maar denken dat ik als een dwijl door de bochten ga...



Verder heeft niemand zo'n uitvoering voorband. Tering dat ding zit er net iets langer dan een maand op ;(
De rechterkant is net zo erg...
Zo gaat het een dure hobby worden -O-
 
Haha knap van mij dat ik hem herkende. Mooi dat je er blij mee bent!

Mis hem wel hoor. Ben nu motorloos maar er komt vanzelf weer een dag.

Ik heb hem uit Lunteren vandaan. Particulier.
 
Das minder!

Maar bedenk dat een achterband van mij (150,-) maar 3 dagen mee gaat ;)


;( Maar inprinciepe beginnen echte crossers al te mekkeren als de noppen iets rond afgesleten zijn. Dat lukt hieral voordat je de baan op rijdt... Wij rijden ze hier gewoon op totdat je een gladiaal band hebt. Ik heb achter nog 3 van de 12 mm aan noppen over. Wel waardeloos bij het starten, maar voor de rest gaat het nog wel. Eazy driften dat wel })

Gisteren een nieuwe voorband opgelepeld, ben nu niet meer te spreken over de achterband. De voorband blijft mooi zijn lijn houden, de achter kant kwispeld alle kanten op |(

Een achterband kost mij hier ook 125 Euro. Helft voor de band, de andere helft shipping en invoer. Dat vind ik het zure er aan B|

Toch maar een nieuwe zuiger besteld. Ik heb er 50 uur mee gereden en wie weet wat er voor is mee gereden. Dus maar weer spekkie spaarvarken geraped voor een top end rep set.

Kijken hoe die er van binnen uit ziet. Moet eigenlijk goed zijn, starten lopen. Zowel warm als koud en geen olie verbruik. Fingers crossed


:W
 
Ja dat doet het wel. Maar ik vind het de rewards het wel waard. Geeft wel goede bar praat en bragging rights. Heel belangrijk natuurlijk en veel geld waard O-)

Strakkies nog ff naar de track toe. Dag van de arbeid, moet wel wat doen....

Maar is allemaal nog training. Westrijd in augustus en october. Kijken of ik wat potten kan breken. We komen met 4 - 5 man wel erg kort bij elkaar qua niveau. Wel spannend.
Maar ik speel vals :P In juni weer training in USA. Racing is addictive.

Daar zijn zoveel dingen te doen en dat ik dan bij MX blijf plakken |(
 
Ik wil ook graag een goeie training volgen maar dit jaar moet ik blij zijn met (bijna) het hele seizoen rijden.
Huis verbouwen heeft toch iets meer voorrang.
 
Ik snap het. Daarom heb ik ook niets! Mijn werk en een huurhut, twee brommers en de wil om de snelste te worden op het eiland.
Daar gaat niets boven een goede trainer en training. Je kunt 100-den rondes rijden, maar als je het juiste niet verbeterd dan kom je nog nergens.
Maar ja, bij mijn MX trainingen zijn die Ammies vaak erg veel sneller dan Sua maar minder slim. Ik schaam me er niet voor om een halve ronde af te snijden om als eerste over de finish te gaan. Je moet wat doen om te winnen!

Je moet natuurlijk wel je titel verdedigen toch?
 
Sua was bijna klaar met crossen. Een gewapende overval na de cross, toen we nog maar met zijn 2en waren. Dachten eerst dat het on geld ging, maar het was mijn bike! Toen ben ik die lui aangevlogen als een duivel en heb ze zo bang gemaakt dat ze zijn gaan rennen. Ik er achter aan op mijn crosslaarzen vloekend als een duivel. Kon ze niet bij houden of inhalen. Beetje jammer.

beetje vrolijke Curacaose cross noot
 
:/

Lekker dan! Schijnbaar wilden ze hem toch niet graag genoeg. Gajes!

Maar Sua was dan ook onredelijk kwaad en was dat revolver ff vergeten.




:X Dat is stuk als in kanz kapoet :X :X

Jeetje das een klemmer! Maar nog een rechte (op het oog) drijfstang? Dan valt de schade nog wel mee als de carter delen niet gescheurt zijn.
Hoe is het gebeurt? Toch niet onder het rijden hoop ik??

Jeetje, dacht dat ik alles afbrak. Nu win jij :o
 
Schade valt gelukkig dik mee. Gebeurde tijdens het rijden. Krukas heeft gelukkig geen speling (op de zijwaartse na maar die valt ruim binnen de toleranties) nu alleen een andere cilinder zien te vinden van een 660
 
Dat is een mazzeltje dan!

Ik moet mijn blok met verrot lager nog wegbrengen... maar eerst huis. Als ik mijn oude racer en RSV verkocht heb weer wat meer ademruimte.
 
Was geen vastloper, cilinder is gewoon door midden.
Volgens mijn buurman kan het komen door gescheurde voetpakking, toen ik hem net had stak de voetpakking al wat uit en deze is later gescheurd waarna ik een nieuwe heb geplaatst welke weer scheurde en mijn buurman had de theorie dat hij dus waarschijnlijk als iets gescheurd was waardoor hij dus iets krom was en daardoor voetpakking versleet als schoenveters.
Het afgebroken stuk had idd een klein haarscheurtje naar onder toe waar de voetpakking de eerste keer gescheurd was
E
 
Beste raggers,

Met een beetje geluk gaat dit binnenkort m'n vaste subforum worden.
Na mijn zoektocht naar welke motor ik zou willen blijf ik nu hangen op een 690 SM (model 07 / 08). Toch maar weer een KTM na al die jaren zonder motor :)

Ze worden her en der aangeboden met kilometer standen van rond de 20.000 met een prijs rond de 5000.

Sorry dat ook ik er (weer?) over begin, maar hoe zit het dan met de toekomst van dat blok. Hoeveel kilometer mag je ongeveer verwachten dat zo'n blok mee gaat bij normaal gebruik voordat een revisie slim / nodig is? Ik ga er dan van uit dat er eerst netjes warm wordt gereden maar dat er daarna ook mee wordt gepookt.

Hier zitten de meeste 690 eigenaren toch, wat is jullie kilometerstand en heb je al een evisie laten doen (zo ja bij welke stand)?
 
Beste raggers,

Met een beetje geluk gaat dit binnenkort m'n vaste subforum worden.
Na mijn zoektocht naar welke motor ik zou willen blijf ik nu hangen op een 690 SM (model 07 / 08). Toch maar weer een KTM na al die jaren zonder motor :)

Ze worden her en der aangeboden met kilometer standen van rond de 20.000 met een prijs rond de 5000.

Sorry dat ook ik er (weer?) over begin, maar hoe zit het dan met de toekomst van dat blok. Hoeveel kilometer mag je ongeveer verwachten dat zo'n blok mee gaat bij normaal gebruik voordat een revisie slim / nodig is? Ik ga er dan van uit dat er eerst netjes warm wordt gereden maar dat er daarna ook mee wordt gepookt.

Hier zitten de meeste 690 eigenaren toch, wat is jullie kilometerstand en heb je al een evisie laten doen (zo ja bij welke stand)?


Het is altijd maar een gok met wat je koopt via een ander. Toen ik mijn 640 kocht, had ik binnen een half jaar een blokrevisie nodig. Was het mijn schuld? Geen idee, maar na de revisie heb ik ellendig veel kilometers gemaakt zonder enige problemen. Inmiddels de overstap naar een 690 SMC-R die bijna gloedje nieuw is dus die zal nog wel een ruime tijd doorgaan. Het beste wat je kan doen is gewoon langsgaan, kijken wat voor persoon het is en luisteren hoe het blok klinkt en uiteraard een testritje. Vroegtijdig de olie verwisselen ben ik persoonlijke wel een voorstander van.
 
Laatst bewerkt:
Dat is sh*t / pech hebben. Snap ook wel dat het een risico van tweedehandse is. Hoeveel km stond er toen op (zonder hier conclusies aan te hangen)?
 
Terug
Bovenaan Onderaan