KTM LC8,de motor voor echte mannen. Deel 11

Status
Niet open voor verdere reacties.
@tok tok en voor de rest die er in geïnteresseerd is.
Heb vandaag de OM Zitting gehad.

Uiteindelijke straf 13 dagen rijontzegging (die heb ik dus al gehad) en

;( ;( ;( ;( ;( 950 Euro wat ik mag bijdragen aan de staatskas |( |( |( .

Schrok wel van de hoogte van de boete moet ik zeggen had meer rekening gehouden met 700 -750 euro.
Ik rij in het vervolg niet meer in Nl dan rij ik liever meteen ee grens over.
Bah bah

Oef...das heftig zeg...en absurd ook, zeker gezien dat stuk weg daar en het feit dat je geen verleden hebt...is eenvoudig geld bij mekaar harken om niks...tja, en België, in het hart van de Ardennen kun je nog knallen maar rondom Luik en in de oostkantons is het ook oppassen, ik probeer het altijd te beperken tot max 30 á 40 kmh te snel maar helaas wil dat ook wel eens af en toe mislukken...kut voor je...
 
Van KTM naar KTM, naar KTM....
Ik heb gisteren bij Goedhart mijn verse 1090 opgehaald. Met zwarte Akra en oranje handkappen. Ik had een 1190, die ik als vervanger van mijn 990SMT had aangeschaft. Ik heb die altijd ietsje te 'zwaar' ervaren, en de nieuwe 1290 was dan zeker ook geen optie. De 1090 komt dichter in de buurt van de SMT, wat ik gewoonweg een heerlijke fiets heb gevonden. Omdat het als enige plek in NL gisteravond regende in Bodegraven, heb ik maar heel kort gereden, en heb ik ook geen goede foto's. Houden jullie te goed.
 
Van KTM naar KTM, naar KTM....
Ik heb gisteren bij Goedhart mijn verse 1090 opgehaald. Met zwarte Akra en oranje handkappen. Ik had een 1190, die ik als vervanger van mijn 990SMT had aangeschaft. Ik heb die altijd ietsje te 'zwaar' ervaren, en de nieuwe 1290 was dan zeker ook geen optie. De 1090 komt dichter in de buurt van de SMT, wat ik gewoonweg een heerlijke fiets heb gevonden. Omdat het als enige plek in NL gisteravond regende in Bodegraven, heb ik maar heel kort gereden, en heb ik ook geen goede foto's. Houden jullie te goed.
Gefeliciteerd en veel plezier ermee. Ik heb mijn 1090 nu twee week, afgelopen dinsdag de 1000-km beurt gehad. Morgen komt de zwarte Akra erop, en dan is ie - met de oranje crashbars en de zijkofferset - zo goed als compleet (op het nog te verlagen PP-ergozadel na, die ik volgende week hoop terug te krijgen van de zadelmaker).
Ik ben er na de eerste duizend km zeer over te spreken, hij stuurt in mijn ogen nog een stukje fijner, lichtvoetiger en strakker dan de SMT, die ik ook 4 jaar heb gehad. En zeker met mijn grotere (45t) oranje achtertandwiel heeft ie nog beduidend meer souplesse dan mijn Superduke 1290R (die ik heb ingeruild).
Nogmaals erg veel rijplezier, en nu maar wachten op het betere weer! :] *O*
 
Dag allemaal,

Gisteren stukje wezen spelen met m'n 950 smr, echter begon ik me te irriteren aan onderstaande punten en ik quote enkele zinnen:

1) De motor draait fel door naar het maximum toerental waar de begrenzer abrupt een eind maakt aan de felle vermogensopbouw.

>> kan er niet goed aan wennen, in combinatie met punt 2 is het voor mij zeker geen stoplicht sprinter.

>> in de 1, rond 67 km, in de 2, rond de 100km/ uur in de begrenzer.

2) Rustig rondboemelen vind deze ktm niet zo lekker, bij lage toerentallen geeft hij vernijdige rukken aan de ketting = schokken.

>> alleen maar op en neer schakelen ...

Nu komt het: ligt dit aan m'n rechter pols, lef en het slechte schakelen dat ik deze motor niet optimaal gebruik? Als ik in de 1 weg rijd komt het kreng niet met de neus omhoog, maar schiet eerder in de begrenzer ... Kwestie van lef?

Toch maar toerenteller erop doen?

Groet,

Mike
 
Dat is vooral timing. Ik krijg in 1 en 2 meteen op achterwiel en in 3 met de koppeling.
Je schakelt wel relatief veel, maar daardoor kan je hem ook prachtig in zijn powerband houden.
Als je op het juiste moment opschakelt knalt hij als de brandweer vooruit.
Het is, gelukkig, geen r1 die tot 150 in zijn 1 gaat..
Mijn ouwe 620 werd ik pas echt schakelmoe :)
Het schokkend rijden op lage snelheid herken ik niet van mijn 950 smr, of de latere injectie modellen, maar misschien is dat gewenning, ik heb nooit tamme motoren gereden
 
Dag allemaal,

Gisteren stukje wezen spelen met m'n 950 smr, echter begon ik me te irriteren aan onderstaande punten en ik quote enkele zinnen:

1) De motor draait fel door naar het maximum toerental waar de begrenzer abrupt een eind maakt aan de felle vermogensopbouw.

>> kan er niet goed aan wennen, in combinatie met punt 2 is het voor mij zeker geen stoplicht sprinter.

>> in de 1, rond 67 km, in de 2, rond de 100km/ uur in de begrenzer.

2) Rustig rondboemelen vind deze ktm niet zo lekker, bij lage toerentallen geeft hij vernijdige rukken aan de ketting = schokken.

>> alleen maar op en neer schakelen ...

Nu komt het: ligt dit aan m'n rechter pols, lef en het slechte schakelen dat ik deze motor niet optimaal gebruik? Als ik in de 1 weg rijd komt het kreng niet met de neus omhoog, maar schiet eerder in de begrenzer ... Kwestie van lef?

Toch maar toerenteller erop doen?

Groet,

Mike

Is de ketting niet te slap of heb je een extra korte overbrenging (voor en achter tandwiel gewijzigd )? Is misschien de EPC afgesloten?
 
Dag allemaal,

Gisteren stukje wezen spelen met m'n 950 smr, echter begon ik me te irriteren aan onderstaande punten en ik quote enkele zinnen:

1) De motor draait fel door naar het maximum toerental waar de begrenzer abrupt een eind maakt aan de felle vermogensopbouw.

>> kan er niet goed aan wennen, in combinatie met punt 2 is het voor mij zeker geen stoplicht sprinter.

>> in de 1, rond 67 km, in de 2, rond de 100km/ uur in de begrenzer.

2) Rustig rondboemelen vind deze ktm niet zo lekker, bij lage toerentallen geeft hij vernijdige rukken aan de ketting = schokken.

>> alleen maar op en neer schakelen ...

Nu komt het: ligt dit aan m'n rechter pols, lef en het slechte schakelen dat ik deze motor niet optimaal gebruik? Als ik in de 1 weg rijd komt het kreng niet met de neus omhoog, maar schiet eerder in de begrenzer ... Kwestie van lef?

Toch maar toerenteller erop doen?

Groet,

Mike

Misschien BMW GS kopen, kun je de hele dag rond tokkelen in z'n drie...
 
Of slipt de koppeling niet? Bij volgas in zn 1 hoor je direct achterover te klappen als je niet oplet :p

Maar je versnellingen zijn veel korter dan bij een supersport inderdaad, dus veel eerder schakelen. Het is even wennen maar o zo leuk.
 
Zo, hij is compleet (voorlopig). Oranje crashbars en zwarte Akra zijn afgelopen week binnengekomen, en ook het pp-ergozadel is verlaagd. De mods die niet te zien zijn hier zijn het oranje 45-tands achtertandwiel, de handvatverwarming (al veel gebruikt!) en de originele KTM-kofferset (waar je geen afzonderlijk rek meer voor nodig hebt!) Gisteren een lange rit gemaakt, vanuit Groningen naar Amsterdam via de afsluitdijk en terug binnendoor via de Veluwe, lekker bochtjes doen. Wat rijdt dat machientje fijn zeg, ben er erg blij mee!

Die Akrapovic heeft hem trouwens nog meer pit gegeven, hij trekt nu nog wat harder van onderuit (en hij heeft uiteraard een mooie donkere roffel nu).

@Zen Waar was je gisteren? Kom ik helemaal uit Groningen even lunchen is de baas er zelf niet :). Was leuk en lekker trouwens hoor! Lekker buiten gezeten, was goed te doen uit de wind in de zon.
full

full

full
 
Laatst bewerkt:
Dat is vooral timing. Ik krijg in 1 en 2 meteen op achterwiel en in 3 met de koppeling.
Je schakelt wel relatief veel, maar daardoor kan je hem ook prachtig in zijn powerband houden.
Als je op het juiste moment opschakelt knalt hij als de brandweer vooruit.
Het is, gelukkig, geen r1 die tot 150 in zijn 1 gaat..
Mijn ouwe 620 werd ik pas echt schakelmoe :)
Het schokkend rijden op lage snelheid herken ik niet van mijn 950 smr, of de latere injectie modellen, maar misschien is dat gewenning, ik heb nooit tamme motoren gereden

Thanks allemaal!

Timing is een dingetje inderdaad, ik breng hem eens langs de motorzaak! Laat ik hem nakijken ook tandwiel overbrenging epc, etc...

Ps.: zen ik zie op je foto dat je nu een 990smr hebt? Groot verschil?
 
Laatst bewerkt:
Of slipt de koppeling niet? Bij volgas in zn 1 hoor je direct achterover te klappen als je niet oplet :p

Maar je versnellingen zijn veel korter dan bij een supersport inderdaad, dus veel eerder schakelen. Het is even wennen maar o zo leuk.

Nog 1 ding, Als ik nu de ktm 950 smr vergelijk met bv een cb1000, zelfde pk, zelfde koppel, maar ik kan hem niet bijhouden. Maw timing, of vergelijk ik nu appels met peren?
 
Laatst bewerkt:
Zo, hij is compleet (voorlopig). Oranje crashbars en zwarte Akra zijn afgelopen week binnengekomen, en ook het pp-ergozadel is verlaagd. De mods die niet te zien zijn hier zijn het oranje 45-tands achtertandwiel, de handvatverwarming (al veel gebruikt!) en de originele KTM-kofferset (waar je geen afzonderlijk rek meer voor nodig hebt!) Gisteren een lange rit gemaakt, vanuit Groningen naar Amsterdam via de afsluitdijk en terug binnendoor via de Veluwe, lekker bochtjes doen. Wat rijdt dat machientje fijn zeg, ben er erg blij mee!

Die Akrapovic heeft hem trouwens nog meer pit gegeven, hij trekt nu nog wat harder van onderuit (en hij heeft uiteraard een mooie donkere roffel nu).
foto van Jef Folkerts.

@Zen Waar was je gisteren? Kom ik helemaal uit Groningen even lunchen is de baas er zelf niet :). Was leuk en lekker trouwens hoor! Lekker buiten gezeten, was goed te doen uit de wind in de zon.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Gave fiets, die zwarte akra is indrukwekkend zeg!
Jammer dat ik je heb gemist! Op precies die plek staat de mijne praktisch elke dag :) Ben net een paar dagen terug uit Japan, dus beetje jetlagged. Morgen weer vol aan de bak
 
Thanks allemaal!

Timing is een dingetje inderdaad, ik breng hem eens langs de motorzaak! Laat ik hem nakijken ook tandwiel overbrenging epc, etc...

Ps.: zen ik zie op je foto dat je nu een 990smr hebt? Groot verschil?

Ja ik ben van 950 SE naar 950 SMR naar 990 SMR + 990 SM (voor de vrouw) gegaan, op dit moment nog de 990SM en de husq 701.
Verschil 950 en 990 is net dat extra shotje power en koppel, maar vooral bij 2010 model die lichte velgen en mega rempartij, dat merkte ik vooral bij plat door de bocht. Als ik een droommotor heb gevonden (de 701 is dat niet) dan koop ik er een setje carbon of vergelijkbaar lichte velgen bij, wat een verschil!
Maar je kritiek punten blijven bij 990 smr dezelfde, is wild paard en als je de 950 niet omhoog krijgt, dan de 990 ook niet. Ik denk even wennen hoor, toen ik van 2 naar 1 cilinder overstapte moest ik ook even zoeken naar juiste acceleratiepunt voor goeie wheelies.
 
Van KTM naar KTM, naar KTM....
Ik heb gisteren bij Goedhart mijn verse 1090 opgehaald. Met zwarte Akra en oranje handkappen. Ik had een 1190, die ik als vervanger van mijn 990SMT had aangeschaft. Ik heb die altijd ietsje te 'zwaar' ervaren, en de nieuwe 1290 was dan zeker ook geen optie. De 1090 komt dichter in de buurt van de SMT, wat ik gewoonweg een heerlijke fiets heb gevonden. Omdat het als enige plek in NL gisteravond regende in Bodegraven, heb ik maar heel kort gereden, en heb ik ook geen goede foto's. Houden jullie te goed.
full
 
Ja ik ben van 950 SE naar 950 SMR naar 990 SMR + 990 SM (voor de vrouw) gegaan, op dit moment nog de 990SM en de husq 701.
Verschil 950 en 990 is net dat extra shotje power en koppel, maar vooral bij 2010 model die lichte velgen en mega rempartij, dat merkte ik vooral bij plat door de bocht. Als ik een droommotor heb gevonden (de 701 is dat niet) dan koop ik er een setje carbon of vergelijkbaar lichte velgen bij, wat een verschil!
Maar je kritiek punten blijven bij 990 smr dezelfde, is wild paard en als je de 950 niet omhoog krijgt, dan de 990 ook niet. Ik denk even wennen hoor, toen ik van 2 naar 1 cilinder overstapte moest ik ook even zoeken naar juiste acceleratiepunt voor goeie wheelies.

Mooi voor elkaar haha, maar bedankt voor je feedback...misschien inderdaad wennen aan de fiets. Thanks...
 
Ik ben weer toe aan een setje banden op mijn adv 1190.

De Conti ben ik de laatste keer niet geheel tevreden over.

Wie o wie heeft goede ervaringen (ook in de regen) met gelijkwaardige banden.
 
Nog 1 ding, Als ik nu de ktm 950 smr vergelijk met bv een cb1000, zelfde pk, zelfde koppel, maar ik kan hem niet bijhouden. Maw timing, of vergelijk ik nu appels met peren?

Dan is er ofwel iets mis met jouw KTM ofwel met jouw rijstijl, een cb1000 moet je eigenlijk gewoon wegrijden, zeker tot 120 kmh lijkt me omdat het max koppel van de KTM in een veel lager toerental ligt en de motor an sich lichter is. Verwacht geen enorme verschillen want die zijn er niet, pas vanaf 120 kmh loopt bijvoorbeeld een supersport sneller weg...
 
Laatst bewerkt:
Pirelli scorpion trail 2 of Dunlop Roadsmart 3. Deze voldoen mijn het beste.

Ik heb de Dunlops in gebruik sinds ik mijn tweede 1190 ADV heb.
Kan ze vergelijken met de standaard Conti TA 2 en MPR4 Trial.

Op nat moet ik het nog goed testen maar op droog zijn de Dunlops de beste band die ik tot nu toe op mijn 1190's gereden heb. Qua stuurgedrag en qua grip.
Ik heb ze nu ongeveer 3000km in gebruik en verwacht dat ze zeker nog 3000km mee gaan.
De MPR4 was achter na 4500km helemaal op, de Conti's pas na 9000km maar die band is mij te veel hard.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben weer toe aan een setje banden op mijn adv 1190.
De Conti ben ik de laatste keer niet geheel tevreden over.
Wie o wie heeft goede ervaringen (ook in de regen) met gelijkwaardige banden.
Zie de foto's van de Motoplus allroad bandentest uit 2016. Daar komt de Pirelli Scorpion II als beste uit de test op (bijna) alle fronten. Mijn vrouw heeft ze op haar BMW800GS, en zij is er erg tevreden over, ze doen het op alle gebieden uitstekend, ook in de regen.

Maar zelf kan ik ook de nummer twee uit de test, de Metzeler Tourance Next van harte aanbevelen. Die zitten standaard onder de KTM 1090 Adventure, waar ik nu een dikke 2000km mee heb gereden. Sturen hartstikke scherp, geven veel vertrouwen, ook in de regen (je merkt aan het stuurgedrag eigenlijk niet eens dat het nat is), en ze gaan nog een beetje langer mee ook, gezien de betere slijtagecijfers in de test.
ik zou zeggen, doe er je voordeel mee.
full

full

full
 
Vandaag een rare trilling in de voorvork bemerkt met optrekken.
kijk ik goed ben ik een val dop kwijt en zit die Bout nu gewoon los heen en weer te gaan.

Heeft iemand nog een setje valdoppen liggen voor een goede prijs???
 
Vandaag een rare trilling in de voorvork bemerkt met optrekken.
kijk ik goed ben ik een val dop kwijt en zit die Bout nu gewoon los heen en weer te gaan.

Heeft iemand nog een setje valdoppen liggen voor een goede prijs???

is ie er zomaar afgevallen :N ....tsja tis een valdop heh :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan